Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجمین شب اجرای موسیقی نواحی در جشنواره موسیقی فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز لالایی خوانی پروین بهمنی همراه بود.

به گزارش ایسنا، اجراهای شامگاه یکشنبه بخش موسیقی نواحی در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در سالن سوره حوزه هنری در حالی انجام شد که در بخش نخست، گروه حاوا (قشقایی) به سرپرستی پروین بهمنی به اجرای برنامه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در دقیقه‌های پایانی اجرای این گروه، پروین بهمنی با حضور روی صحنه در سخنانی به مرگ فرهاد قلی پور، از نوازندگان گروهش اشاره و این فقدان را ضربه مهلکی به خودش و موسیقی قشقایی توصیف کرد. او سپس یک لالایی سوزناک را به زبان ترکی قشقایی در فراق قلی پور اجرا کرد.


او در ادامه، یک قطعه مرثیه کوتاه را هم به بی بی ایل قشقایی، دختر صولت الدوله قشقایی (ملک بی بی) تقدیم کرد.


بخش دوم پنجمین شب اجرای موسیقی نواحی در سالن سوره که به گروه کتول گیلان به سرپرستی محمدرضا برزگر اختصاص داشت، با حضور سیدعباس صالحی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - همراه شد.


صالحی را در این حضور، علی ترابی - رئیس مرکز موسیقی - شاهین فرهت - دبیر جشنواره سی و چهارم موسیقی فجر - و سید محمد طباطبایی - دستیار رسانه‌ای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - همراهی و علیرضا قزوه هم از طرف حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، به همراه برخی همکاران، از او استقبال کردند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره موسيقي فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۵۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای لغو کنسرت موسیقی در بوشهر چه بود؟

مدیرکل دفتر موسیقی با اشاره به حواشی پیش آمده برای کنسرت‌های موسیقی در بوشهر گفت: بارها تاکید کرده‌ایم که تنها مرجع صدور مجوز رویدادهای هنری در کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ در حال حاضر مشکل برگزار نشدن کنسرت در بوشهر حل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، از هفته گذشته زمزمه لغو کنسرت‌های بوشهر بر سر زبان‌ها افتاد و بر همین اساس امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی در تازه‌ترین مصاحبه خود مبنی بر لغو کنسرت‌های موسیقی بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر مشکل برگزار نشدن کنسرت در بوشهر حل شده است؛ زمانی که کنسرت موسیقی لغو می‌شود، رسانه‌ها منتظر واکنش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، در حالی که این وزارتخانه سال گذشته برای برگزار شدن کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان نشان داد که پای مجوزهای صادر شده خود می‌ایستد.

وی افزود: اگر به رویداد و کنسرت موسیقی مجوز می‌دهیم، معتقد هستیم که ابتدا این رویداد در شوراهای کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و سپس مجوز برای آن صادر شود؛ بنابراین پایبند آن هستیم و جای هیچ نگرانی برای برگزاری آن نیست.

مدیرکل دفتر موسیقی خاطرنشان کرد: نهادهای دیگر موظف هستند که مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان تنها مجرای قانونی رویدادها و فعالیت‌های هنری را رعایت و اجرایی کنند و طبق مصوبه‌های اخیر هم این هماهنگی باید به سمت بیشتر شدن پیش برود

روز گذشته عبدالرحیم افروغ مدیرکل ارشاد استان بوشهر نیز درباره لغو کنسرت‌ها در این استان گفته بود: لغو کنسرت‌ها موج خبری جدیدی است که در رسانه‌ها به راه افتاده است که خبر جدیدی در آن نداشت. سالن‌های کنسرت استان فعلاً مشغول آماده سازی برای جشنواره خلیج فارس هستند. پس از برگزاری جشنواره کنسرت‌های موسیقی طبق روال گذشته برگزار خواهند شد.

اخیراً آرمان گرشاسبی که مجوزهای لازم را برای برگزاری کنسرت دریافت کرده بود در مرحله بلیت فروشی بدون دلیل قانع کننده‌ای مجوز آن لغو شده است، پس از آن در اردیبهشت قرار بر برگزاری کنسرت معین زد بود که گفته شده است مجوزهای نهایی این کنسرت صادر نشده است.

منبع: فارس

کد خبر 747030

دیگر خبرها

  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • حمایت قاطع از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • ماجرای لغو کنسرت موسیقی در بوشهر چه بود؟
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر