Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا صابری تولایی یکشنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش سبزوار افزود: ازدواج دختران در سنین پایین و برخی مشکلات اقتصادی و فرهنگی سبب شده تعدادی از دانش آموزان از گردونه تحصیل خارج شوند.
وی اظهار داشت: هم اکنون نرخ پوشش تحصیلی مقطع متوسطه اول در خراسان رضوی 94 و متوسطه دوم 90 درصد است که این میزان نسبت به سال تحصیلی گذشته یک درصد افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به موضوع هدایت تحصیلی و توسعه متوازن گفت: میزان تحصیل دانش آموزان خراسان رضوی در رشته های فنی حرفه ای و کار و دانش از میانگین کشوری بالاتر است.
صابری تولایی افزود: میانگین کشوری تحصیل دانش آموزان در رشته های فنی 38 درصد و در خراسان رضوی 42 درصد است که این میزان تا پایان برنامه ششم توسعه باید به 50 درصد برسد.
وی اظهار داشت: از 500 هزار دانش آموز مقطع متوسطه این استان 275 هزار نفر در مقطع متوسطه اول مشغول تحصیل هستند.
استان خراسان رضوی با یک میلیون و 220 هزار دانش آموز حدود 9 درصد جمعیت دانش آموزی کشور را دارد.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
8145/7495 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ازدواج خراسان رضوی دانش آموز دانش آموزان شورای آموزش و پرورش جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۵۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم از امروز (۵ اردیبهشت) آغاز شد.

به گزارش مهر، ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود.

دانش‌آموزان و اولیا آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، رمز عبور ورود به سامانه است.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، از طریق سامانه سیدا انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • چگونه طلبه شویم؟
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است