Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@03:17:11 GMT

ارتباط قندخون با خطر شکستگی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۵۸۶۵

گروهی از پزشکان در بررسی‌های خود مشاهده کردند که قند خون با خطر شکستگی در مبتلایان به دیابت نوع یک مرتبط است. ناطقان: در این بررسی آمده است در مبتلایان به دیابت نوع یک، احتمال شکستگی استخوان در مواقعی که میانگین قند خون به میزان بسیار خطرناکی بالاست، بیشتر می‌شود.

در این بررسی اطلاعات پزشکی بیش از ۴۷ هزار بیمار مبتلا به دیابت از جمله ۳۳۲۹ بیمار مبتلا به دیابت نوع یک مورد مطالعه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیابت نوع یک کمتر متداول است و افراد معمولاً در دوران کودکی و سنین پایین و به دلیل عدم تولید انسولین در پانکراس به آن مبتلا می‌شوند. همچنین دیگر شرکت‌کنندگان به دیابت نوع دو مبتلا بودند که به چاقی و افزایش سن مرتبط است. بیماری که بر اثر آن بدن قادر به استفاده صحیح از انسولین یا تولید کافی آن به منظور تبدیل قند خون به انرژی نیست.

بیماری تمامی این افراد در فاصله سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۵ در انگلیس تشخیص داده شد. در مدت زمان انجام مطالعه ۶۷۲ نفر از مبتلایان به دیابت نوع یک و نیز ۸۸۵۹ نفر از مبتلایان به دیابت نوع دو به شکستگی استخوان دچار شدند.

در این مطالعه مشخص شد در مبتلایان به دیابت نوع یک، خطر شکستگی استخوان در مواقعی که میانگین قند خون به میزان بسیار خطرناکی بالا بوده نسبت به مواقعی که میزان قند خون کمتر بوده حدود ۳۹ درصد بیشتر می‌شود.

به گزارش ژاپن تودی، به گفته متخصصان با این حال افزایش سطح قند خون در مبتلایان به دیابت نوع دو تأثیری بر افزایش خطر شکستگی استخوان ندارد.




منبع:سلامت نیوز برچسب ها: شکستگی ، قند خون ، دیابت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شکستگی قند خون دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۵۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران

سید حسین طباطبایی مسئول روابط عمومی اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی یزد، از آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس مسافربری بندرعباس _ تهران خبرداد و گفت: ۳ مصدوم این حادثه بستری در بخش تخصصی و  ما بقی مصدومان مرخص شده اند.

وی با اشاره به مصدومان بستری در بیمارستان افزود: سیما ساعی شکستگی ترقوه، تروما به سینه، در بخش ارتوپد، محمد رضا زهیبه دلیل شکستگی زانو در بخش ارتوپد و جعفر حسن زاده به دلیل شکستگی دنده  در بخش جراحی بستری بودند.

طباطبایی ادامه داد: این حادثه ساعت ۵:۲۴ دقیقه امروز اتفاق افتاد که  هفت مصدوم به بیمارستان شهید صدوقی (ره) و چهار مصدوم به بیمارستان شهید رهنمون منتقل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • افسردگی شدید میان اعضای یک خانواده منتقل می‌شود
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران
  • ارتباط عجیب آسپیرین و دیابت نوع دو
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور
  • هوش مصنوعی ناجی مبتلایان به آلزایمر خواهد شد؟
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد دیابتی