Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه صبح‌نو: نیروی انتظامی، اصلی‌ترین نهادی است که برای برقراری امنیت و آرامش مردم در جامعه حضور داشته است و بارها با مأموریت‌ها و اقدامات پیشگیرانه از اتفاقات تلخ جلوگیری کرده است. نمونه‌هایی از این دست بسیار است. کمک پلیس راهور به شهروندان در مناطق سیل‌زده که حتی تصویر تعدادی از مأموران راهور در کمک‌رسانی به مردم در فضای مجازی منتشر شد، موجی از همراهی و تشکر از پلیس را به‌دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بازگرداندن دو کودک ربوده شده در هفته‌های اخیر به نزد والدین توسط پلیس صورت گرفت که فضای احساسی و همدلی با پلیس را در جامعه بیشتر کرد. از سوی دیگر مردم نیز زمانی که پلیس از سوی افراد خطاکار و مجرم مورد تعرض قرار گرفته است واکنش نشان داده‌اند.

نمونه این مورد هم مربوط به برخورد و درگیری راننده خودروی شاسی‌بلند و گران قیمت با مأمور پلیس راهور در یکی از استان‌های کشور است که بسیار بازخورد داشت و افکارعمومی به‌طور کامل از مأمور پلیس حمایت کردند. چنین رفتارها و بازخوردهای مثبتی در برابر رفتار پلیس در حالی رسانه‌ای شده است که در مقابل دشمنان و برخی افراد وابسته به آن‌ها با ابزار رسانه‌ای که در اختیار دارند، تمام توان خود را به کاربسته‌اند تا مانع از ارتباط و همدلی بیشتر بین مردم و پلیس در جامعه شوند. آن‌ها از هر حربه و روشی استفاده می‌کنند تا حضور پلیس در جامعه را به تقابل با شهروندان بکشانند. نمونه چنین اتفاق خشونت‌آمیزی نیز در اوایل امسال روی داد.

درگیری با برنامه‌ریزی قبلی

فروردین‌ماه امسال بود که فیلمی از درگیری یک مأمور پلیس زن با چند دختر هنجارشکن به سرعت در فضای مجازی منتشر شد. فیلمی که در آن نشان می‌داد مأمور پلیس با خشونت در حال برخورد و مقابله با چند دختر جوان است. بعد از این مسأله بود که برخی سیاسیون با سوءاستفاده از موقعیت پیش آمده اقدام به موضع‌گیری علیه نیروی انتظامی و مأموران کردند. البته در آن زمان دفتر سخنگوی نیروی انتظامی هم با محکوم کردن پلیس زن اعلام کرد، این موضوع از سوی بازرسی ناجا در حال بررسی است.

این اتفاق با واکنش وزیر کشور نیز روبه‌رو شد و آقای رحمانی فضلی مهلتی چند روزه مشخص کرد تا نتیجه به وزارت کشور اعلام شود. اما در کمتر از 48 ساعت بعد از آن اتفاق جزئیات جدیدی از این موضوع مشخص شد. بر اساس اطلاعات به دست آمده چهار دختر جوان که یکی از آنها لباس سفید به تن داشته و در فیلم نیز مشخص است اقدام به کشف حجاب کرده و با یک نفر دیگر از دوستان خود پس از کشمکش کوتاه از صحنه خارج می‌شوند. دختر جوان سومی که اقدام به فحاشی می‌کند با چنگ زدن به صورت مأمور زن گشت ارشاد صورت وی را زخمی کرده و حتی در این برخورد انگشت دست مأمور زن می‌شکند. نکته مهم دیگر در ارتباط با این پرونده این بود که فیلم حادثه 10 روز بعد از درگیری منتشر شد و البته بر روی لباس یکی از دختران حاضر در صحنه دوربین مخفی نصب شده بود و جیغ و دادهای تصنعی نشان می‌داد که این حادثه با آمادگی قبلی صورت گرفته بود.

تکرار درگیری با پلیس در شرق تهران
حالا اگرچه 10 ماه از حادثه قبل می‌گذرد اما آنچه که جمعه‌شب نیز در شرق تهران روی داده است، باید مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد تا مشخص شود چه نیتی از این اقدام وجود داشته است. این در حالی است که خبرنگار «ایرنا» که برای نخستین بار در رسانه‌های داخلی خبر این واقعه را منتشر کرده با مسوولان واحد اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت تماس گرفت که این رویداد را تأیید و زمان آن را جمعه‌شب اعلام کردند.

اگرچه این اقدام خبرگزاری ایرنا موجبات خوشحالی برخی از افراد مساله‌دار خارج از کشور را فراهم کرده اما یکی از متولیان انتظامی در توضیح رفتار خشونت‌آمیز برخی شهروندان به خبرگزاری رسمی دولت گفته است: مأموران به دو خانم جوان تذکر دادند که بعد از چند دقیقه تعدادی از شهروندان دور آنان جمع شدند تا در انجام وظایف مأموران اخلال ایجاد کنند. به گفته وی مأموران نیز برای متفرق کردن افراد، مجبور به شلیک هوایی شدند.

این در حالی است که مرور ماجرای هجوم به مأموران پلیس و درگیری با آن‌ها که در راه اجرای قانون و تذکر به هنجارشکنی از سوی دو دختر جوان فعالیت می‌کردند به طور حتم می‌تواند ابعاد دیگر این ماجرا و چرایی این موضوع را مشخص کند. اگرچه از همین ابتدا نیز می‌توان متوجه ردپای دشمنان و مخالفان در این موضوع شد. آنچه که از سوی این گروه پیگیری می‌شود اجرای تحرکات سازمان یافته این چنینی برای ایجاد درگیری بین مردم و مأموران پلیس است تا به‌زعم خود با انتشار فیلم‌های چنین اتفاقاتی در فضای مجازی، وضعیت نامناسب اجتماعی و نارضایتی را به تصویر بکشند.

اگرچه این هدف سال‌هاست که از سوی دشمنان دنبال می‌شود اما نکته جالب ماجرا نیز اینجاست که مردم همیشه با هوشیاری خود از بروز فضای ملتهب جلوگیری کرده و به خوبی می‌دانند که اقدامات پلیس در راستای خدمت به مردم و ایجاد امنیت و آرامش و اجرای قانون در جامعه است.

منبع: فردا

کلیدواژه: درگیری پلیس مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۵۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاف رسانه اسرائیلی درباره انفجار در اصفهان /این تصویر جعلی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جماران با انتشار تصاویری از توئیت یک رسانه اسرائیلی به راستی آزمایی ادعای آن پرداخت و نوشت:

«تصویر جورزالم‌پست از انفجار در اصفهان

نتیجه بررسی: جعلی

۱. رسانه اسرائیلی «جورزالم‌پست» در توییتی با انتشار عکس یک انفجار نوشت :‌ «اسرائیل با یک حمله موشکی بامداد جمعه یک سایت در ایران را مورد هدف قرار داد.»

۲. بررسی تصویر نشان می‌دهد، این عکس در ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ (دوسال قبل) توسط همین رسانه با عنوان « جنگ در غزه» منتشر شده است.

نتیجه‌گیری : تصویر منتسب به انفجار در اصفهان توسط رسانه اسرائیلی «جعلی» و متعلق به دو سال قبل است.»

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896935

دیگر خبرها

  • ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی در بازار؟! + عکس
  • ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس
  • تراول ۵۰۰ هزار تومانی چاپ شده است؟
  • گاف رسانه اسرائیلی درباره انفجار در اصفهان /این تصویر جعلی است
  • تکذیب چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی
  • چاپ اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی؟
  • بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد
  • پایان اخاذی‌های ۲ مأمور قلابی در پایتخت
  • کشف ۵ تن چوب گردوی قاچاق در قزوین
  • روایت معاون باشگاه سایپا از درگیری‌های دیدار با خیبر