Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور عراق در دیدار با فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا تاکید کرد که نابودی ترویسم نیازمند همکاری تمام کشورها است. ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳ بین الملل آسیای غربی آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه نیوز، جوزف ووتیل فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا که به عراق سفر کرده است با برهم صالح رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور عراق در این دیدار تاکید کرد که نابودی تروریسم نیازمند پایبندی به حمایت از کشورهای آسیب دیده است.

صالح بر اهمیت توسعه همکاری امنیتی و نظامی بین بغداد و آمریکا و کمک واشنگتن به توسعه امکانات نظامی نیروهای امنیتی عراق تاکید کرد.

وی افزود:  نابودی نهایی تروریسم نیازمند همکاری تمام کشورها و کمک به کشورهای آسیب دیده و بازسازی این کشورها است.

در این دیدار بر ضرورت پایبندی به حفظ حاکمیت عراق تاکید و اعلام شد که وجود هرگونه نیروهای نظامی در عراق باید به دعوت دولت عراق و در چارچوب اهداف مورد توافق باشد.

تحولات سیاسی عراق| اظهارات عضو جریان صدر درباره پایگاه‌های آمریکایی/ هدف از برگزاری نشست سائرون-الفتح

ژنرال فوتیل همچنین با محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق دیدار و بر پایبندی کشورش به حمایت از نیروهای امنیتی عراق در زمینه امنیتی تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار درباره تلاش‌های صورت گرفته برای نابودی تروریست‌های داعشی باقی مانده و تقویت همکاری امنیتی و اطلاعاتی در زمینه مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کردند.

رئیس پارلمان عراق بر ضرورت حمایت از نیروهای امنیتی عراق در زمینه تجهیز به سلاح و آموزش و توسعه امکانات نظامی این کشور برای نابودی تروریسم و تحقق ثبات تاکید کرد.

انتهای پیام/

R36348/P/S8,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۶۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر امروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.

الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.

احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

کد خبر 846777 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه عراق - اقلیم کردستان ایران و عراق عراق

دیگر خبرها

  • سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • آیت الله رئیسی اسلام‌آباد را به مقصد لاهور ترک کرد
  • رئیسی اسلام‌آباد را به مقصد لاهور ترک کرد
  • در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟