Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس از اصفهان، انتظارها به سر آمد، از صبح امروز مردم دسته دسته به سمت مرکز شهر می‌روند. یکی با خانواده، یکی با فرزند خردسالش دیگری با پدر پیرش. همه آمده بودند تا صبوری خود را پایان دهند. شهدای مدافع حریم امنیت نسیم عارفانه عشق را دوباره در اصفهان و شهرستان‌های آن به وزیدن در آوردند.

ماشین‌های حامل پیکر شهدا آماده‌اند و سربازان به احترام شهیدان خبردار در انتظار ایستاده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم از هر سمت می‌آیند. هوا روبه سردی می‌رود و سوز سردی می‌وزد اما این دلیل نمی‌شود که مردم عقب‌نشینی کنند و مدافعان سبزپوش وطن را تنها بگذارند.

پیکرهای شهدا به میان مردم می‌آید و عده‌ای دور تابوت‌ها حلقه‌زنان سینه‌زنی می‌کنند. مادری اشک‌ریزان با غریبه‌های آشنا درد دل می‌کند. پدری سر به بالین شهدا نهاده و سوگنامه خداحافظی سر می‌دهد.

لحظه به لحظه بر تجمع مردم افزوده می‌شود و مراسم تشییع با حضور پرشور مردم شهرستان‌های شهرضا، سمیرم، چادگان، کاشان، نجف‌آباد، شاهین‌شهر، شرق اصفهان و فلاورجان آغاز می‌شود.

در طول مسیر قدم‌های مردم به نیت رسیدن به راه شهدا برداشته می‌شود. درست همانند مادر شهیدی که می‌گوید فرزند من هم به راهی رفت که این شهدا رفته‌اند و یا همسر شهیدی که قصد دارد راه شهیدان را به فرزندانش بیاموزد.

تشییع پیکر 2 شهید حادثه تروریستی زاهدان در شهرضا

امروز مردم شهرستان شهرضا پیر و جوان، بزرگ و کوچک همراه با مسؤولان خود از با حضور در میدان تاسوعای این شهر آماده تشییع پیکر شهیدان علی اکبر قباد پناه و علیرضا پناه‌پوری بودند.

شرکت‌کنندگان امروز با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و مرگ بر منافق، ضمن محکومیت این عملیات تروریستی و ناجوانمردانه، وفاداری خود به آرمان‌های انقلاب و شهدا اعلام کردند.

جواد داستانی در این مراسم با محکوم کردن این حادثه تروریستی اظهار داشت: چنین اقداماتی تأثیری در اراده آهنین مردم ایران در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نخواهد داشت.

فرمانده سپاه شهرضا افزود: به طور قطع سپاه و سایر نیروهای نظامی و انتظامی کشورمان، قدرتمندانه پاسخ دندان‌شکنی به این اقدام تروریستی خواهند داد و انتقام خون شهدا را از تروریست‌ها می‌گیرند.

وی با بیان این‌که شهادت این عزیزان بار دیگر رسوایی ضد انقلاب و ناکامی دشمنان را رقم زد، بیان کرد: هدف ما مبارزه با استکبار است، که یک هدف آرمانی و بلند است، این تروریست‌ها دست پرورده آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

مردم شهرستان شهرضا پیکر پاک این دو شهید را تا گلستان شهدای این شهر بدرقه کردند.

مردم نجف‌آباد بدرقه سه شهید رفتند

مردم نجف‌آباد نیز از صبح امروز منتظر تشییع شهدای مدافع امنیت بودند همه آمده بودند تا بگویند ادامه دهنده راه شهدا هستند و از این مرز و بوم تا آخرین قطره خون خود دفاع می‌کنند.

 

حجت الاسلام مصطفی حسناتی در این مراسم با محکومیت این جنایت گفت: برخی از این شهدا فرزند شهید بودند و وقتی می‌پرسیدند شما چرا، می‌گفتند بابای ما برای خودش رفت و ما هم برای خودمان تکلیف داریم.

امام جمعه نجف‌آباد با بیان این‌که این‌ها ضرر نکردند و مزد خود را از خدا گرفتند، افزود: در هیچ پست مقام یا جایگاهی نمی‌توان چنین درجه‌ای را دریافت کرد مگر اینکه با خدا معامله کنند و از دست خدا مزد خود را گرفتند.

پیکر شهید سعید سلیمی بعد از مراسم تشییع در نجف‌آباد برای خاکسپاری به زادگاهش روستای افجان انتقال داده شده و شهیدان حیدر براتی و روح‌الله بابایی نیز به ترتیب در روستای آبگرم و شهر میمه محل تولد این شهدا تدفین خواهد شد.

تشییع پیکر شهید حسین قدیری در شرق اصفهان

امروز بوی بهشت در شرق اصفهان به مشام می‌رسد و شهید حسین قدیری در حضور انبوه مردم شرق اصفهان به خانه باز گشت و با استقبال با شکوه مردم شرق اصفهان در روستای کفران از توابع بخش بن رود آرام گرفت.

سه شهید مدافع امنیت در کاشان تشییع شدند

مردم شهرستان کاشان نیز امروز پیکر شهیدان سید ثارالله موسوی، ابوالفضل موسوی و ابراهیم صیادی را با شکوه هر چه تمام‌تر تشییع کردند.

آیین تشییع این شهدا از میدان بسیج تا ناحیه مقاومت بسیج کاشان برگزار شد.

 

تجدید میثاق مردم سمیرم با شهدا

پیکر دو شهید تروریستی حادثه سیستان و بلوچستان شهید سرهنگ دوم پاسدار مهدی نوروزی و شهید سرگرد پاسدار محمد صابری بر دستان مردم شهیدپرور سمیرم تشییع شد.

پیکر شهید محمد صابری در گلزار شهدای سمیرم در جوار امامزاده سلطان ابراهیم خاکسپاری و پیکر شهید مهدی نوروزی به روستای چهارراه بخش پادنا شهرستان سمیرم برای خاکسپاری منتقل می‌شود.

خیل عظیم جمعیت نشان از اتحاد و همدلی و پیمان با ولایت فقیه دارد امروز چندین هزار نفر جمعیت ازگوشه و کنار شهرستان سمیرم و ایران عزیز خود را به مراسم تشییع وخاکسپاری رساندند تا عهدی دوباره با شهیدان ببندند.

 

مسیر یک کیلومتری که 2 ساعت به درازا کشید

به گزارش فارس از شاهین‌شهر، پیکر شهید علی خادمی از شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان و یکی از یاران سردارشهید خرازی، صبح امروز بر روی دستان مردم همیشه درصحنه  این شهر، تشییع شد.

این مراسم در حالی با حضور انبوه اقشارمردم برگزار شد که مسیر حدود یک کیلومتری مقابل پایگاه ناحیه مقاومت بسیج سپاه تا سه‌راهی خیابان فردوسی حدود دو ساعت به طول کشید.

یکی از راویان دفاع مقدس درباره شهید خادمی گفت که این شهید از مدافعان حرم بود که پس از بازگشت به کشور برای حفظ امنیت کشور به مرزهای شرقی کشور در سیستان و بلوچستان اعزام شد.

شهید خادمی در مدتی که در این استان خدمت می‌کرد تلاش کرد با جمع‌آوری کمک‌های خیران برای نوجوانان مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان پوشاک و کفش تهیه کند.

 

 پیکر شهید علی خادمی یکشنبه 28 بهمن از شاهین‌شهر به سمت امامزاده سید محمد خمینی‌شهر برده و در گلزار شهدای این امامزاده خاک‌سپاری می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۶۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تشییع و خاک‌سپاری ۲ شهید گمنام در استان قزوین

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین از تشییع و خاک‌سپاری دو شهید گمنام در این استان خبر داد و گفت: مراسم استقبال از این شهدا ساعت ۱۰ صبح شنبه یازدهم فروردین‌ در میدان میرعماد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمد امیری‌مقدم، ظهر امروز -چهارشنبه هشتم فروردین‌- در نشست خبری با اصحاب رسانه که در خانه-‌موزه خلبان شهید عباس بابایی برگزار شد، از تشییع و تدفین دو شهید گمنام در این استان خبر داد و اظهار کرد: مراسم استقبال از این شهدا ساعت ۱۰ صبح شنبه، یازدهم فروردین از میدان میرعماد به سمت معراج‌الشهدا برگزار می‌شود.

وی افزود: این شهیدان گمنام دو مراسم شب وداع خواهند داشت که یکی در شهر اقبالیه (سلطان‌آباد) در روز پانزدهم فروردین پیش از نماز مغرب و عشا خواهد بود و دیگری هم روز هجدهم فروردین در شهرستان آبیک برگزار می‌شود.

تشییع ۲ شهید گمنام در آبیک و قزوین

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه این شهدا در روزهای شانزدهم فروردین در روستای کورانه قزوین و نوزدهم فروردین در آبیک تشییع می‌شوند، گفت: پیکر این شهدا اواخر سال ۱۴۰۲ تفحص و از مرز شلمچه وارد کشور شدند که یکی از این شهدا در قالب یگان بسیج و در عملیات خیبر (جزیره مجنون) در ۲۹ سالگی به شهادت رسید و دیگری در عملیات عاشورای ۲ شهید شده است.

امیری‌مقدم ادامه داد: مراسم تشییع این دو شهید گمنام ساعت چهار بعدازظهر روز شانزدهم فروردین در روستای کورانه و نوزدهم فروردین در شهر آبیک برگزار می‌شود و از زمان استقبال تا تدفین این شهدای گمنام ۱۱ روز زمان داریم که طی این مدت هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج می‌توانند پذیرای این میهمانان بهشتی باشند.

وی یادآور شد: برای خاک‌سپاری این دو شهید گمنام، دو نقطه برای تدفین از قبل شناسایی و برای آنها یادمان ساخته شده است که تا پیش از تدفین این شهدای گران‌قدر تکمیل خواهد شد که زیارتگاه این شهیدان گمنام در سه‌راهی امامزاده اباذر و همچنین صنایع دفاعی انصارالمهدی (عج) خواهند شد.

ساخت ۲۵ یادمان شهدای گمنام

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین همچنین با اشاره به تاریخچه ساخت یادمان شهدای گمنام در استان قزوین گفت: از سال ۱۳۸۱ که نخستین تدفین شهیدان گمنام در استان قزوین صورت گرفته است تا سال ۱۴۰۰ یعنی طی ۱۹ سال، ۳۳ یادمان شهدای گمنام در استان قزوین ساخته شده بود.

امیری‌مقدم از ساخت ۲۵ یادمان شهدای گمنام استان قزوین در طول دو سال اخیر (۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲) خبر داد و افزود: هشت یادمان از این تعداد از یادمان‌های به‌جامانده از دوره قبل بودند و در طول دو سال اخیر هم احداث ۱۷ یادمان را آغاز کردیم که برخی ساخته شده و بعضی دیگر هم در حال ساخت هستند.

وی همچنین میزان سهمیه چاپ کتاب در نهاد متبوعش را ۶۰ جلد در سال عنوان کرد و گفت: سال پیش در مجموع ۶۱ جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس در استان قزوین چاپ یا تجدید چاپ کردیم، در ضمن در سال‌جاری هم تدوین و تألیف تاریخ توصیفی هشت‌سال دفاع مقدس و تکمیل دایرةالمعارف دفاع مقدس استان قزوین با ۳۰۰ مدخل را با کمک دانشگاه‌ها در دستور کار داریم.

کد خبر 739649

دیگر خبرها

  • تصاویر هوایی از حضور گسترده مردم در تشییع پیکر شهید مدافع وطن گلستانی
  • تصاویر هوایی از حضور گسترده مردم در تشییع پیکر شهید مدافع وطن گلستانی + فیلم
  • دعوت سپاه استان از مردم شریف البرزجهت حضور باشکوه در مراسمات شهیدالقدس بهروز واحدی
  • پیکر شهید مدافع وطن نجاتی‌نیا در گرگان تشییع شد
  • تشییع پیکر شهید مدافع وطن گلستانی در زادگاهش + فیلم
  • تشییع پیکر شهید مدافع وطن گلستانی در زادگاهش
  • تشییع پیکر مطهر ستواندوم شهید محمد ذخیره، بر فراز دستان مردم هامون
  • جزئیات تشییع و خاک‌سپاری ۲ شهید گمنام در استان قزوین
  • تشییع پیکر شهید بهروز واحدی در حرم‌های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) + فیلم
  • پیکر شهید مدافع حرم تشییع شد