Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله مصباح یزدی گفت: نبایدخود را برتر از دیگران بدانیم،اگر اعمال خالص شود،در بسیاری از موارد اجری کمتر از اجر شهید نخواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت الله مصباح یزدی،عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در آئین یازدهمین یادواره شهدای این مؤسسه اظهارکرد:  ارزش شهادت بر هیچ کس پوشیده نیست، اما در کنار آن مسائلی وجود دارد که باید نسبت به آن‌ها توجه داشته باشیم؛ به عنوان نمونه، در روایات خامه قلم عالمان دینی برتر از خون شهدا دانسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: نباید به خود و اعمال خود مغرور شویم و خود را برتر از دیگران بدانیم، اما باید به خود اعتماد داشته باشیم و بدانیم که اگر اعمال خود را مخلصا لله انجام دهیم، بنا به روایات، در بسیاری از موارد اجری کمتر از اجر شهید نخواهد داشت.

آیت الله مصباح یزدی بر جمع آوری و استفاده از خاطرات شهدا تأکید و خاطر نشان کرد: باید از خاطرات شهدا استفاده کنیم و در کنار این خاطرات، تحلیل‌ها و نکته‌های اخلاقی، دینی و عرفانی آن را تبیین نمائیم تا نفعی مضاعف داشته باشد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: نباید همه تلاشمان را برای دنیا هزینه کنیم، آن کسی که برای اهداف مادی و دنیوی خود در پشت آیات و روایات مخفی می‌شود و اگر حقوقش کم شود صدایش در می‌آید، باید مراقب باشد تا شامل تفاوت‌های میان حیوان با انسان قرار بگیرد.

وی عنوان کرد:شهدا با خون پاک خود بقای اسلام و انقلاب را رقم زدند و با نوری که از قلب شان جاری شد امت اسلام را حفظ کردند.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، افزود: شهدا به برخی زندگان و جاماندگان بشارت می‌دهند بطوریکه خاطرات و وصایای شهدا بیانگر این است که رسیدن به این مقام دشوار نیست، ولی این بشارت ویژه کسانی است که شایستگی و استحقاق این بشارت را کسب کرده باشند.

 رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)  با قدردانی از زحمات دست اندرکاران برگزاری این یادواره بیان کرد: حضور در این گونه مراسم انسان را برای دریافت فیض آماده می‌کند. راه تقرب به خدای متعال تنها به نماز و روزه و اعمال عبادی مرسوم نیست، بلکه هر عملی با اخلاص در راه خدا انجام شود، دارای ارزش فراوان است.

انتهای پیام/ش

یادواره شهدای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه علمیه شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت

معصومه حائری، عروس امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی، صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی بود که علی‌رغم رنج‌های بسیاری که در دوره‌های مختلف زندگی، غربت در روزگار تبعید حضرت امام (ره)، شهادت همسر و چشیدن مصائب این فقدان، نقش مادری و ستون خانه بودن را به‌جا آورد و تا جان در بدن داشت بر عشق خود نسبت به «مصطفی» و «امامِ مصطفی» استوار ماند.

کد خبر 747828

دیگر خبرها

  • معصومه حائری، عروس امام خمینی درگذشت
  • همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عروس امام خمینی(ره) درگذشت
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟
  • عروس امام خمینی درگذشت
  • عروس امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟
  • فوری/عروس امام خمینی درگذشت
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت