Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: قدرت ما تهدیدی برای دیگران نیست اما روشن است توانمندی‌ قدرت ما در برابر آنهایی که چشم طمع به سرزمین ما دارند بازدارنده است و باید بازدارنده باشد.


به گزارش شریان نیوز،حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور عصر امروز در مراسم الحاق زیردریایی پیشرفته فاتح به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که در بندرعباس برگزار شد، گفت: محضر همه افسران، درجه‌داران، پرسنل، مهندسین و کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین محضر فرماندهی کل قوا و همه نیروهای مسلح و ملت بزرگ ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خاطر پیشرفت‌های بسیار مهم و سرنوشت‌ساز در قدرت دفاعی کشور.

وی ادامه داد: بی‌تردید قدرتی که می‌تواند صدها مایل دورتر از منافع ما حراست و حفاظت کند نیروی دریایی است. 

رئیس قوه مجریه اظهار داشت: نیروی دریایی نه تنها از سواحل ما در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر و دهانه اقیانوس هند دفاع می‌کند بلکه در آب‌های بین‌المللی با حضور و اقتدارش از منافع جمهوری اسلامی ایران و امنیت کشتیرانی به نفع ملت ایران حضور و اقتدارش تأثیرگذار است.

رئیس جمهور در مورد جایگاه نیروی دریایی در اقتدار کشور گفت: جایگاه نیروی دریایی ویژه است. من حدود ۴۰ سال پیش در اوایل سال ۵۸ در همین مرکز با نیروی دریایی و توانمندی‌هایشان آشنا شدم و در طول این ۴۰ سال چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن رشادت‌ها و فداکاری‌ها و به ویژه حرکت در زمینه خودکفایی را برای ملت جای قدردانی و افتخار است.

روحانی ادامه داد: شاید هم فشارهای دشمن، جنگ تحمیلی، تحریم‌های دشمن محرک بیشتری برای آن بود که بتوانیم در صنعت دفاعی و به ویژه در صنعت زیرسطحی و سطحی دریایی به خود متکی شویم. اگر سلاح به صورت ارزان و عادی در اختیار ما قرار می‌گرفت شاید با این شتاب و با این انگیزه دنبال ساخت صنعت بومی دفاعی نبودیم. امروز خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در زمین، هوا و دریا کاملاً به خود متکی است. هیچگاه قدرت ایران در این حد در دهه‌های اخیر نبوده است. بلکه شاید در بندهای اخیر یک همچنین توانمندی‌ نداشته‌ایم. مخصوصاً که امروز در کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای دلاور بسیج هم حضور دارند و این توانمندی‌ ما را چند برابر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: قدرت دفاعی ما برای حراست از منافع خودمان است و هیچ‌گاه قصد تجاوز به سرزمین و کشوری را نداشته‌ایم. همه این ۴۰ سال شاهد و گواه بسیار روشنی است که همواره به خوبی از خودمان در برابر متجاوزان دفاع و ایستادگی کرده‌ایم و چشم طمع به دیگران نداشته‌ایم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: قدرت امروز ایران می‌تواند قدرت منطقه باشد. امروز ایران و کشورهای دوست در کنار همدیگر یک قدرت دفاعی سرافراز در آب‌ها و سرزمین منطقه و در فضا در منطقه هستند و نیازی به متجاوزین و حضور نامشروع قدرت‌های غیرمنطقه‌ای در اینجا ندارند.

وی تصریح کرد: بندرعباس و همه بنادر جنوب ایران تنگه هرمز و همه آب‌های سرزمینی ما شاهد و گواه دفاع نیروهای مسلح ما از کشتیرانی آزاد و رسیدن انرژی به سراسر جهان هستند و این نشان آن است که قدرت ما تهدیدی برای دیگران نیست اما روشن است توانمندی‌ قدرت ما در برابر آنهایی که چشم طمع به سرزمین ما دارند بازدارنده است و باید بازدارنده باشد.

روحانی تأکید کرد: صنعت دریایی در واقع صنعت بعضی از پیامبران و انبیا بزرگ هم هست. خداوند به نوح پیامبر فرمان می‌دهد تا کشتی بزرگی را بسازد که وسیله دفاع از مؤمنین و مردان راستین باشد و همچنین در شرایط خطرناک در مقابل متجاوزین بتواند از مؤمنین دفاع کند. من باید از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و پیشتیبانی نیروهای مسلح و همه پرسنل و کارکنان، مهندسین و فعالان در این زمینه قدردانی و تشکر کنم. از اینکه امروز ما هم سازنده ناوچه‌های مختلف در کلاس‌های مختلف هستیم و هم سازنده زیردریایی در سطح‌های مختلف هستیم به معنای توانمندی دریایی جمهوری اسلامی ایران است. ملت بزرگ ما در این آغاز پنجمین دهه پیروزی انقلاب اسلامی از نیروهای مسلحش قدردان است و نیروهای مسلح هم با همه وجودشان و توان‌شان به مردم قول می‌دهند که از سرزمین‌شان، آب‌ها و آسمان‌شان به خوبی دفاع کنند و در برابر متجاوزین بایستند. همانگونه که در این ۴۰ سال اینچنین بوده‌اند.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۶۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات فروش دایون Y7 با اقساط ۴۸ ماهه

در این بخشنامه که قیمت آن بصورت علی الحساب است میلغ پیش پرداخت ۸۱۲ میلیون تومان تعیین شده است و در زمان ارسال دعوتنامه که قیمت نهتیی خودرو مشخص خواهد شد خ یاران می‌توانند از تسهیلات تا ۷۰۰ میلیون تومان که طی ۴۸ ماه اخذ می‌گردد استفاده دایون Y۷ خودرویی با ظاهر مشابه Y۵ است؛ اما موتوری کاملاً متفاوت دارد.

خودروی Y۵ با موتور ۲ لیتری توربوشارژ میتسوبیشی و حداکثر قدرت ۲۰۲ اسب بخار عرضه شده بود، اما پیشرانه Y۷ مجهز به موتور ۲.۴ لیتری توربوشارژ همان شرکت با حداکثر قدرت ۲۱۵ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر است. این قدرت از طریق گیربکس ۶ سرعته خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

 نکته بسیار مهم در مورد دایون Y۷ تغییرات صورت گرفته در پیشرانه آن است. تغییر چشمگیر دیگر، بهینه شدن این خودرو برای شرایط اقلیمی ایران است. خودرو با بنزین‌های موجود و معمولی نیز به خوبی سازگار شده و کارکرد کاملا مناسب دارد. این امر بدان معناست که دیگر شاهد مشکل ناک زدن نیستیم؛ ایرادی که در بسیاری پیشرانه‌های توربو شارژ ایران شایع است.

منبع: خودرو پلاس

tags # خودرو لوکس سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • رونمایی از مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر
  • هر تعریفی لزوماً «اعتراف» به قدرت ایران نیست! در بسیاری از مواقع، هدف معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی است/ با همین تعریف‌ها و تمجیدهاست که علیه ایران در عرصه بین‌المللی اجماع‌سازی میکنند؛ در زمین تمجیدهای آنها بازی نکنیم
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس)
  • جزییات فروش دایون Y7 با اقساط ۴۸ ماهه
  • امریکا / برنامه تبدیل سکوی نفتی به پایگاه‌‌ موشکی
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • دفاع تمام قد حامی لایحه عفاف و حجاب از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد /با قدرت جلوی کشف حجاب را بگیرید
  • آمریکا سکوهای نفتی را به پایگاه‌‌های موشکی تبدیل می کند