Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا- با ابلاغ دستور رييس جمهوري از طريق ارتباط ويدئو کنفرانس و با حضور وزير راه و شهرسازي و مديرعامل بنادر و دريانوردي در پيشرفته ترين پايانه کانتينري ايران در بندرشهيد رجايي، بهره برداري همزمان از 22 طرح دريايي و بندري هرمزگان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، وزير راه و شهرسازي در اين مراسم اظهار داشت: اين طرح ها با اعتبار 104 ميليون يورو به ارزش يکهزارو16 ميليارد ريال شامل 12 دستگاه گنتري کرين پيشرفته براي تخليه و بارگيري کانتينر از کشتي هاي اقيانوس پيماي نسل هفتم به عنوان بخشي طرح هاي مهم اين بندر از محل منابع داخلي سازمان بنادر و دريانوردي آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد اسلامي ادامه داد: اين طرح هاي سرمايه گذاري، توسعه اي، عمراني، فني و دريايي در بنادر شهيد رجايي، شهيد حقاني، لنگه، جاسک، چارک و جزاير قشم، هرمز و لاوان اجرايي شده که توانايي اشتغالزايي 2هزار نفر به صورت مستقيم را داراست.
به گفته وي، حداث 3 پايانه نگهداري فرآورده هاي نفتي در بندر خليج فارس، يک پايانه ترانزيتي و صادراتي و يک پايانه ورود و خروج کاميون از جمله طرح هاي سرمايه گذاري است که به دست رييس جمهور به بهره برداري رسيد.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به بهره برداري از 12 دستگاه جرثقيل پيشرفته کشتي به ساحل(گنتري کرين) ترمينال کانيتنري شماره دو بندر شهيد رجايي بيان داشت: کل هزينه طراحي، ساخت، حمل، نصب و راه اندازي اين جرثقيل ها 104 ميليون يورو برآورد شده است.
اسلامي عنوان کرد: اين جرثقيل هاي فوق سنگين کانتينري از نوع آخرين نسل گنتري کرين سوپر پست پاناماکس هستند که در سال 95 پس از برجام خريداري و در نيمه نخست سال گذشته از طريق کشتي به بندر شهيد رجايي منتقل شده است.
وي گفت: با بهره برداري اين تعداد جرثقبل علاوه بر افزايش ظرفيت کانتينري بندرشهيد رجايي به 5,8 ميليون تي اي يو براي 700 نفر فرصت اشتغال را به دنبال دارد.
وزير راه و شهرسازي اضافه کرد: با اضافه شدن اين گنتري کرين ها، تعداد جرثقيل هاي کشتي به ساحل در بزرگترين بندر کانتينري ايران از 18 دستگاه به 30 دستگاه افزايش يافته است.
به گزارش ايرنا، اجراي مرحله دوم تاسيسات زيربنايي بندر خليج فارس، لايروبي کانال ورودي بندرگاه هرمز، طرح جامع اطفا حريق بندر شهيد رجايي و تعميرات اساسي اسکله 20 اين بندر، ساخت و نصب اسکله هاي فلزي شناور براي مبادي گردشگري جزيره قشم، بندر شهيد حقاني و شناورهاي جستجو و نجات در بنادر و جزيره ها از ديگر طرح هايي بود که امشب به دست حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني رييس جمهوري کشورمان افتتاح و به بهره برداري رسيد.
9887 /6048
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۶۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شد

حسین عباس‌نژاد از تعطیلی فعالیت بنادر مسافربری استان به علت شرایط نامساعد جوی خبرداد.

به گزارش تسنیم، وی اظهار داشت: رفت و آمد از بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس به قشم و هرمز و برعکس تا اطلاع بعدی ممنوع است.

وی بیان کرد: فعالیت بنادر مسافری غرب هرمزگان و مسافرت به کیش نیز هم اکنون متوقف شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: مردم برای رفت و آمد به جزیره قشم می‌توانند از مسیر بندر پل خمیز به بندر لافت (قشم) و بر عکس استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • ◄ یک فروند کشتی با ظرفیت 40 TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر پهلوگیری شد
  • بهره‌برداری از ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی
  • رشد ۷۲ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر انزلی
  • نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • بهره برداری و آغاز ساخت ۴ مدرسه در میناب
  • پهلودهی یک کشتی با ۴۰ TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر
  • هوشمندسازی عملیات بندری در بنادر شرق هرمزگان
  • بهره برداری از زمین چمن مصنوعی هنرستان شهید حیدریان قم
  • فعالیت بنادر مسافری هرمزگان متوقف شد
  • بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شد