Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:33:29 GMT

مداخله تعزیراتی و قضایی در بازار راهبردی است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۶۵۶۰

مداخله تعزیراتی و قضایی در بازار راهبردی است

کرج - ایرنا - معاون سازمان تعزیرات حکومتی کشور با اشاره به وضعیت تولید ، اقتصاد و بازار گفت: مداخله تعزیراتی ، قضایی و سایر دستگاه های نظارتی کشور بر بازار و تولید راهبردی و تسهیل گرانه است.

به گزارش ایرنا، محمد بارانی شامگاه یکشنبه در همایش صنعت نساجی و پوشاک استان البرز افزود: امروز تلاش ها براین است تا ضمن پیشگیری از تخلفات ، حرکت اقتصادی و تولیدی به سمت فرهنگ سازی و ارتقای تولید و خدمات پیش برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: برند سازی ، جلب اعتماد مشتریان، ارتقای کیفیت و ارائه خدمات مطلوب لازمه موفقیت صنایع تولیدی کشور در بازارهای جهانی و داخلی است.
بارانی گفت: تولید براساس نیازهای روز جوامع بشری ، توجه به فرهنگ ، نشاط اجتماعی و ذائقه مشتریان از مواردی است که تولید کنندگان پوشاک و سایر صنایع کشور باید به آن توجه کنند.
وی با بیان اینکه پوشاک از نیازهای اولیه و همیشگی انسان است ، افزود: در این زمینه توجه به رنگ و تمایلات روحی باید در نگاه نخست تولید کنندگان قرار گیرد.
معاون سازمان تعزیرات حکومتی تاکید کرد که رویکرد این سازمان به بازار و تولید ، راهبردی است لیکن با انحصار طلبی و حرکت های ضد رقابتی برخی تولید کنندگان مقابله خواهد شد.
وی اظهار داشت: باید تمام دستگاه های نظارتی به سمت تسهیل گری در امر تولید و حمایت از بخش های اقتصادی گام بردارند.
معاون سازمان تعزیرات حکومتی یادآور شد که بی توجهی به برند سازی و مسائل دیگر سبب شده تا سهم تولید کنندگان ایرانی در کشورهای اطراف کاهش یابد.
وی اظهار داشت : در تولید پوشاک باید به فرهنگ ، زیبایی و شادابی توجه ویژه شود چرا که پوشاک در مکان های مختلف در دید عموم قرار دارد.
بارانی گفت: ماندگاری و قوام در روش ها و مدل های مختلف است و امروزه اگر صنعت پوشاک در سطح ملی باقی بماند این صنعت محکوم به شکست است .
وی اظهار داشت : صنعت پوشاک سهم عظیمی از اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده و رویکردها و نوع نگاه به آن باید متفاوت باشد.
وی گفت: اکنون ایران در صادرات پوشاک مقام سوم خاورمیانه و رتبه 50 در جهان دارد که باید خود را به رتبه های برتر برسانیم .
معاون سازمان تعزیرات حکومتی افزود: در این عرصه اعتماد مردم به تولیدات را باید جلب کنیم و باور ایرانی بودن را به ایرانیان باز گردانیم.
در همایش صنعت نساجی و پوشاک البرز بیش از یک هزار تن از تولید کنندگان و عرضه کنندگان پوشاک البرز حضور داشتند.
7410/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تعزيرات البرز پوشاك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۶۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد

به گزارش قدس خراسان، مهدی لسان طوسی اظهار کرد: طبق ماده ۶۲ قانون نظام صنفی، فروش و عرضه کالاهای مستعمل یا تاناکورا ممنوع است و هر جا فروش آن دیده شود از طریق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با آن برخورد خواهد شد.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد دلیل افزایش فروشندگان لباس‌های مستعمل در مشهد را کم شدن قدرت خرید مردم و افزایش تقاضا برای این نوع پوشاک عنوان و اضافه کرد: این موضوع به شدت در دست بررسی است زیرا ادامه فعالیت آن‌ها به ضرر بخش تولید و عرضه کنندگان قانونی پوشاک در مشهد است.

وی در پاسخ به این سوال که به چه علت واحدهای عرضه کننده پوشاک دست دوم از فروشگاه‌ها و مراکز تجاری معتبر در حال فعالیت هستند گفت: دلیلش آن است که صاحب واحد صنفی یا فروشگاه پیش از این پروانه کسب برای فروش پوشاک نو گرفته اما بعد نسبت به عرضه پوشاک مستعمل در همان محل اقدام کرده است.

لسان طوسی گفت: با توجه به این که زمستان گذشته سرمای زیادی در مشهد اتفاق نیفتاد و پوشاک زمستانی نیز فروش زیادی در این شهر نداشت از این رو صاحبان واحدهای صنفی مجبور شدند اجناس خود را به قیمت خرید (بدون در نظر گرفتن سود قانونی) بفروشند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد افزود: در فروردین ماه هم صاحبان صنوف پوشاک در مشهد خرید جدید لباس نداشتند و خریدهای جدیدشان از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، لذا قیمت‌ها هم تغییری نداشته و مربوط به سال قبل بوده است و در مجموع نمی‌توان گفت این رسته صنفی در فروردین ماه گران فروشی کرده است.

وی اضافه کرد: قیمت تمام شده تولید پوشاک به دلیل هزینه‌های جانبی و سربار که هر ساله رو به افزایش است، زیاد شده و به طور قطع بر قیمت پوشاک اثرگذار بوده است اما واحدهای صنفی پوشاک مشهد در فروردین ماه گران فروشی نداشته و اجناس ماهیتاه دلیل بالا بودن قیمت تمام شده تولید، گران هستند با این حال نمی توان بروز تخلف گران فروشی از برخی صنوف را هم انکار کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • کاکائو معضل جهانی شد!
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • پوشاک، اشتغال زا‌ترین صنعت در کشور
  • رئیس شورای راهبردی بیست‌وچهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر منصوب شد
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد