Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@11:45:39 GMT

قیمت آپارتمان‌های نقلی+جدول

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۶۷۵۰

قیمت آپارتمان‌های نقلی+جدول

با وجود افزایش محسوس تعداد آپارتمان‌های عرضه شده در بازار واحد‌های مسکونی نقلی طی چند هفته اخیر، فقدان آپارتمان نوساز و تازه‌ساز در میان فایل‌های موجود این گروه متراژی، مشکل جدی پیش‌روی متقاضیان خرید است آفتاب‌‌نیوز : بیشترین تقاضای خرید مسکن در میان گروه‌های متراژی مختلف، به آپارتمان‌های کوچک و میان‌متراژ پایتخت تعلق دارد و در این بین آپارتمان‌های تا ۶۰مترمربع همواره در مقایسه با سایر گروه‌های متراژی پیشتاز بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی فایل‌های عرضه شده در بازار آپارتمان‌های نقلی نشان دهنده کمبود شدید فایل نوساز در این گروه متراژی است و همین موضوع سبب شده انتخاب از میان سایر فایل‌ها برای متقاضیان مسکن با سن بنای پایین قدری دشوار باشد.
در عین حال نقطه قوت بازار مسکن نقلی در تهران در حال حاضر، قیمت‌گذاری مناسب است. بهای فروش آپارتمان‌های این گروه متراژی به دلیل سن بنای بالا و البته با توجه به شرایط بازار مسکن که کم‌تعداد بودن متقاضیان خرید در وضعیت رکودی رقم زده است، با سطح قیمت آخرین معاملات انجام شده در هر منطقه اختلاف محسوسی ندارد و می‌توان آن‌ها را در گروه فایل‌های قیمت‌مناسب دسته‌بندی کرد.
واسطه‌های ملکی معتقدند علت کمبود واحد نوساز نقلی در بازار مسکن از یکسو به متراژ ساخت‌وساز‌ها باز می‌گردد، اما از سوی دیگر هنوز تعدادی از سازنده‌ها میلی به عرضه این آپارتمان‌ها نشان نمی‌دهند و تصور می‌کنند سال آینده ممکن است بتوانند واحد‌های مذکور را با توجه به مساحت کوچک آن‌ها و در نتیجه تقاضای بالا برای خرید آن‌ها در همه فصول، با قیمت بیشتری بفروشند؛ این در حالی است که سطح قدرت خرید متقاضیان آپارتمان‌های نقلی در حدی که پاسخگوی افزایش قابل توجه قیمت مسکن پس از جهش سال جاری باشد، نیست و این تصور به صحت نزدیک به نظر نمی‌رسد.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت آپارتمان های نقلی قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۶۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳ | برای خرید مسکن در ارزان‌ترین نقظه تهران باید این مقدار هزینه کنید

یک کارشناس بازار مسکن درباره وضعیت بازار اجاره در سال جدید گفت: سیاست خاصی که به صورت مقطعی جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرد، قابل تصور نیست. 

مسگری متذکر شد: با توجه به قیمت بالای مسکن، هر درصد افزایش قیمت می‌تواند بودجه مورد نیاز برای خرید مسکن را افزایش قابل توجهی دهد.

 فرشید پورحاجت گفت: به نظر می‌رسد تورم در سال ۱۴۰۳مجددا در بازار مسکن نقش‌آفرین خواهد بود و افزایش قیمت مسکن دور از ذهن متصور نیست، اما در حوزه رکود هم به نظر می‌رسد شکاف عمیقی که امروز در حوزه حقوق و دستمزد و منابع درآمدی مردم وجود دارد، باز هم نقش خود را در حوزه مسکن و ساختمان خواهد داشت.

پورحاجت افزود: دولت باید یک برنامه‌ریزی عاجل و سیاست‌ورزی مناسبی برای سال ۱۴۰۳ در حوزه مسکن و ساختمان داشته باشد. دولت به طور شفاف باید تکلیف خود را مشخص کند که آیا این رکود به نفع اقتصاد مسکن است یا این‌که مصیبت‌های زیادی را برای حوزه مسکن و ساختمان کشور و نیز اقتصاد کشور به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: باید بپذیریم گردش نقدینگی‌ای که در حوزه مسکن و ساختمان ایجاد می‌شود، چرخ تولید چند صد نوع فعالیت اقتصادی، صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی را با خود به گردش در می‌آورد و رکود در این صنعت باعث می‌شود صنایع پسین و پیشین با چالش روبه‌رو شوند.

عضو کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن عنوان کرد: من اعتقاد دارم که دولت به عنوان سیاست‌گذار اصلی باید برنامه مشخصی را داشته باشد که ما بدانیم در سال ۱۴۰۳ با چه فرآیندی روبه‌رو هستیم.

همچنین سعید مسگری، اقتصاددان در یادداشتی در فضای مجازی درباره قیمت مسکن در سال جدید نوشت: سال گذشته که سال نسبتا باثباتی برای مسکن بود، قیمت مسکن ۲۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در سناریو خوشبینانه امسال هم همین حدود رشد خواهیم داشت. یعنی برای خرید یک آپارتمان ۷۰ متری در مناطق جنوبی تهران در پایان سال باید حدود یک میلیارد تومان بیشتر هزینه کرد.

این اقتصاددان با بیان این‌که سناریو بدبینانه (آغاز جهش) که بماند، تصریح کرد: مسکن همچنان دور و دست‌نیافتنی می‌شود.

مسگری متذکر شد: با توجه به قیمت بالای مسکن، هر درصد افزایش قیمت می‌تواند بودجه مورد نیاز برای خرید مسکن را افزایش قابل توجهی دهد.

وی عنوان کرد: اکنون تعلل در خرید مسکن می‌تواند بسیار گران تمام شود و منجر به دست‌نیافتنی شدن خانه شود.

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت مسکن سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • اجاره آپارتمان های در مناطق۲۲گانه تهران چقدر است ؟ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
  • برای خرید مسکن باید این 10 نکته را بدانید+ نکات کلیدی در تنظیم مبایعه‌ نامه
  • قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران
  • پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳ | برای خرید مسکن در ارزان‌ترین نقظه تهران باید این مقدار هزینه کنید
  • قیمت آپارتمان ۷۰متری در مشهد چقدر است؟ (۲۷ فروردین ۱۴۰۳)+جدول
  • خریدوفروش غیرقانونی امتیاز مسکن ملی با نرخ‌های نجومی
  • یک پیشگویی تازه درباره قیمت مسکن در سال جدید
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول
  • خریدوفروش غیرقانونی امتیاز نهضت ملی مسکن با نرخ‌های نجومی
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان