Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: صدا و سیما در اقدامی کم سابقه، به محمد باقر قالیباف، شهرداراسبق تهران تریبون داد تا با حضور دریک برنامه تلویزیونی، بدهی 54 هزار میلیارد تومانی دوران خود که این روزها به یکی از چالش‌های اساسی مدیریت جدید تبدیل شده را انکارکرده و آن را یک دروغ بزرگ بنامد!

این اقدام البته با واکنش تند اعضای شورای پنجم مواجه و موجب شده تا آنها نیز از رسانه ملی بخواهند با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی، در اقدامی برابر، مستندات این بدهی‌ها را ارائه دهند! به گفته قالیباف، بدهی دوره گذشته نه آن 54 هزار میلیارد تومانی که از زبان مسئولان شهری و شورایی‌ها مطرح می‌شود که 16 هزار میلیارد تومانی است که 14 هزار میلیارد تومان آن هم طلب شهرداری از دولت است! با این توصیف طبق گفته‌های قالیباف، شهرداری تهران هم‌اکنون فقط 2 هزار میلیارد تومان بدهی دارد! جالب اینکه براساس مصوبه مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام، یک میلیارد دلار بدهی هم از دوران دولت دهم باقیمانده که ظاهراً پرداخت نشده و اگر قرار به پرداخت باشد این دولت است که مدیون شهرداری تهران می‌شود! قالیباف این طور گفت: این افراد، برای ماندن در قدرت علاوه بر اینکه باید دروغ بگویند باید ذلت هم بپذیرند و زد و بند کنند و در واقع، چون کشور و جامعه نیاز به کار دارد این افراد می‌آیند و بهانه‌های بیخودی می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی شورای چهارم تمام شد ما گزارش‌هایی را در خصوص میزان بدهی‌ها و اموال شهرداری تهران به شورای چهارم دادیم و این موضوع به‌صورت مصوبه شورا درآمد که میزان بدهی‌های شهرداری چقدر است و در نهایت نیز این مصوبه به شورای پنجم ارائه شد و هم‌اکنون نیز اسنادش موجود داست. شهردار اسبق البته به اموالی که گفته می‌شد در دوره او، به بهانه تأمین مالی شهرداری تهران فروخته شده هم اشاره کرد و بازهم با رد این ادعاها گفت: متأسفانه عنوان شده که این اموال فروخته شده است که این حرف‌ها، حرف‌های درستی نیست چرا که همه موارد اموال نقد و غیرنقد در شهرداری تهران ثبت شده است و دارایی‌ها و اموال و زمین‌های شهرداری تهران در دوره گذشته نسبت به زمان مدیریت قبل دو برابر افزایش یافته بود که این موضوع در صورتجلسه شورای شهر تهران در دوره گذشته هم آمده است. به گزارش ایسنا رئیس شورای شهر تهران هم با بیان اینکه بخشی از سخنان قالیباف در صدا و سیما غیرمنصفانه و ظلم به شهرداری و شورا بوده و باید صدا و سیما فرصت پاسخگویی به شورا و شهرداری بدهد، گفت: البته قالیباف نیز اظهارات خود را اصلاح کند. محسن هاشمی گفت: دو عضو شورا یعنی میرلوحی و خدا کرمی به دادگاه احضار شدند و نتوانستند از خود دفاع کنند و اشد مجازات برای میر لوحی صادر شد که امیدواریم در واخواهی و تجدید نظر این مشکل حل شود.

دیوار حاشا بلند است!

حسن خلیل آبادی، عضو شورا در واکنش به سخنان محمدباقر قالیباف در حساب توئیتری خود نوشت: «در دوره گذشته شخصی می‌گفت صدای اعتراض مردم، نوار است و حالا می‌گویند بدهی دروغ است. دیوار حاشا هم بلند است!! سری به خیابان بهشت بزنید تظاهرات مکرر طلبکاران شهرداری دروغگو را مشخص می‌کند. البته بلاتشبیه!»

صدا وسیما هنوز قالیباف را شهردار می‌داند

محمود میرلوحی نیز در این زمینه خواستار اقدام حقوقی و قضایی معاونت حقوقی شهرداری شد. وی با بیان اینکه متأسفانه شهردار قبلی تهران مجدداً ادعاهای قبلی خود را تکرار کرده و نه تنها منکر بدهی شده بلکه تهمت هم زده است، گفت: لازم است صدا و سیما به شورا و شهرداری فعلی وقت پاسخ دهد. گویا صدا و سیما هنوز قالیباف را شهردار تهران می‌داند. میرلوحی از حناچی خواست که بدون در نظر گرفتن ملاحظات، فهرست بدهی‌های شهرداری را منتشر کند. به گفته وی، رقم بدهی شهرداری ۵۶ هزار میلیارد تومان است که این بدهی‌ها شامل بانک‌ها، پیمانکاران و احکام قضایی می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حمیده امینی فرد

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: شهرداری تهران میلیاردی بدهی قالیباف عکس جوان پلیس زن تهران قتل مرگ حادثه دستگیر تجاوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۶۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود

ابراهیم صفری در جلسه با اعضای شورای اسلامی استان و مسئولان امور شهری و روستایی استان با اشاره به اختصاص اعتباراتی برای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه شورا‌ها گفت: این دوره در استان اردبیل برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: آشناسازی شورا‌ها با قوانین و نحوه جذب اعتبارات و سایر موارد ضروری است که برگزاری این دوره‌ها می‌تواند این امر را محقق کند.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل از انتخاب شورا‌های برتر روستا‌های استان خبر داد و گفت: انتخاب این شورا‌ها پس از بررسی شاخص‌های مختلف و بررسی ارزیابی‌های که فرستاده شده بود انجام شد.

صفری تصریح کرد: با جدیت پیگیر مطالبات و مشکلات مردم در مناطق مختلف هستیم و با تشکیل جلسات و حضور میدانی و استفاده از ظرفیت مدیران و نمایندگان مجلس در حل این مشکلات گام بر می‌داریم.

او ضمن تبریک حماسه غرور آفرین سپاه پاسداران گفت: ما قدردان غیور مردان نیرو‌های مسلح هستیم که با جان و دل در راستای اقتدار و عظمت کشورمان پیشگام هستند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • شهرداری با پرداخت نکردن بازار کار شورا را مقابل کارکنان شهرداری قرار داد
  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • جزئیات پیاده روسازی در تهران | در این دو سال چقدر پیاده رو مناطق مناسب سازی شده‌اند؟
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه درباره خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه در مورد خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی ها/ رد یک شایعه در مورد خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • طرح ۱۵ روزه شهرداری برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی