Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین علوی گفت: با ایفای نقش صحیح سرمایه گذاران، و بهره گیری از ظرفیت ها، جزیره کیش می تواند موتور محرکه اقتصاد کشور باشد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام و المسلمین علوی، وزیر اطلاعات عصر یکشنبه در دیدار غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به لزوم حمایت از سرمایه گذاران گفت: مهمترین عامل برای حضور فعالانه سرمایه گذاران، ایجاد فضای امن روانی است که می تواند به رشد و شکوفایی جدی کیش کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر اطلاعات در ادامه افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم ها، سازمان منطقه آزاد کیش برای حمایت از بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی می تواند نقش جدی ایفا کند و به پشتوانه این اقدام تاثیری بسزایی بر رشد اقتصاد کشور داشته باشد.
وزیر اطلاعات همچنین تاکید کرد: وزارت اطلاعات با همه توان خود از امنیت سرمایه گذاران کیش حمایت می کند.
غلامحسین مظفری رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در کیش گفت: در حال حاضر سرمایه گذاری های جدی و هدفمندی در جزیره کیش انجام می شود که توسعه گردشگری را در پی دارد.
دکتر مظفری ضمن تبیین برنامه های در دست اجرا در خصوص اولویت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره کیش اظهار داشت: این جزیره به موازات رونق گردشگری داخلی، به دلیل شرایط اقلیمی خاص و دارا بودن ظرفیت های ویژه ، می تواند به توسعه گردشگری بین المللی در کشور کمک کند.
گفتنی است در جهت ارتقا اقتصادی و گسترش فعالیت های تجاری وگردشگری درجزیره کیش، عصر شنبه ٢٧ بهمن نیز، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشستی با معاون اول رییس جمهور دیدار و گفت و گو کرد.
1339

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد وزیر اطلاعات مدیرعامل منطقه آزاد کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۶۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۲۵۹ مجوز سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم صادر و تمدید شد

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سه هزار و ۲۵۹ فقره مجوز فعالیت اقتصادی در طول سال ۱۴۰۲ در این منطقه آزاد صادر و تمدید شده است.  

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، سید مسعود آل عبایی روز شنبه افزود: در مدت یادشده ۹۲۲ مجوز سرمایه گذاری در حوزه های صنعتی، خدماتی و تجاری برای فعالان اقتصادی متقاضی در منطقه آزاد قشم صادر شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد مجوزهای صادر شده، ۱۷۲ مورد مربوط به بخش صنعتی، ۴۳۵ مورد مرتبط به بخش خدماتی و پیمانکاری و ۳۱۵ فقره مربوط به حوزه تجارت و بازرگانی است.

مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه در این مدت ۲ هزار و ۳۳۷ فقره مجوز نیز در حوزه‌های مختلف در این منطقه تمدید شده است، توضیح داد: از این تعداد ۳۷۳ فقره مجوز در حوزه صنعت، یکهزار و ۱۳ مجوز مرتبط با بخش خدماتی و گردشگری و ۹۵۱ فقره مجوز در حوزه تجارت برای فعالان اقتصادی است.

آل عبایی اضافه کرد: همچنین تعداد مجوزهای سرمایه گذاری صادر و تمدید شده از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد نشان می دهد.

وی با اشاره به واگذاری ۹۹ قطعه زمین با هدف رونق تولید در حوزه های صنعتی و شیلات در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: از این تعداد ۸۵ قطعه زمین مربوط به حوزه صنعت و معدن و ۱۴ مورد مرتبط با حوزه شیلات و کشاورزی است.

مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: همچنین در طول سال گذشته ۵۴ طرح در حوزه های مختلف صنعتی و گردشگری به بهره برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۰۰ بسته سرمایه گذاری در حوزه های مختلف صنعت، معدن، نفت و انرژی، شیلات، کشاورزی و گردشگری آماده شده و از طریق انتشار در رسانه ها و حضور در نمایشگاه های بین المللی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

آل عبایی اعلام کرد: همچنین طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ۳۰ بسته سرمایه گذاری جدید بیشتر در حوزه گردشگری برای معرفی به متقاضیان سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم آماده و معرفی خواهد شد.

وی گفت: با هدف گذاری صورت گرفته به دنبال حذف روندهای ادارای اضافی، تسهیل و کوتاه سازی فرآیندهای سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم در آینده نزدیک هستیم.

به گزارش ایرنا، جزیره زیبای قشم مشرف به تنگه هرمز و مجرای ورودی به خلیج فارس و دریای عمان است.

این جزیره که بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس است، به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فرا ساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌ های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از راهبردی ترین جزایر ایران و خلیج فارس است.

دیگر خبرها

  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • کارگران موتور محرکه اقتصاد کشور هستند
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • اطلس سرمایه‌گذاری زمینه جذب سرمایه گذاران در ایلام را تسهیل می‌کند
  • تامین امنیت غذایی با منابع پایه فراسرزمینی
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • اولویت انتخابات سرمایه‌گذار در کیش اعلام شد
  • ۳۲۵۹ مجوز سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم صادر و تمدید شد