Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@22:56:14 GMT

4 راه خوشمزه برای کاهش کلسترول/ اینفوگرافی

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۷۱۴۲

کلسترول ماده‌ای چربی شکل از دسته لیپید‌هاست که در کبد و سلول‌های بدن تولید می‌شود و در مواد غذایی مانند لبنیات تخم مرغ گوشت یافت می‌شود.کلسترول بخشی از ساختار آنزیم‌ها و سیستم عصبی است و تولید صفرا و متابولیسم چربی‌ جزو وظایف کلسترول در بدن محسوب می‌شود.

در این بین کلسترول بد با خاصیت چسبندگی خود به جداره داخلی دیواره رگ‌ها چسبیده و باعث بسته شدن مجرای داخلی رگ می‌شود و در صورت رسیدگی دیر هنگام باعث بروز سکته‌های قلبی در فرد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلسترول خوب به پیشگیری از حمله قلبی و بروز سکته مغزی کمک کرده و به عنوان عاملی برای خارج شدن کلسترول بد از سرخ رگ‌های قلب شناخته می‌شود.

اما نوع مواد غذایی مصرفی، وزن بدن، فعالیت بدنی، وراثت، قند خون و استعمال دخانیات از جمله عوامل موثر در افزایش غلظت کلسترول است.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سکته مغزی لبنیات مواد غذایی کاهش کلسترول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۷۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد غذایی ضد التهاب

آفتاب‌‌نیوز :

مواد غذایی ضد التهاب ممکن است به عنوان یک درمان مکمل برای بسیاری از بیماری‌های التهابی مانند بیماری‌های آرتریت روماتوئید، پسوریازیس، آسم، بیماری التهابی روده، لوپوس، تیروئیدیت هاشیموتو و سندرم متابولیک عمل کند. سندرم متابولیک به مجموعه‌ای از بیماری‌ها نظیر دیابت نوع دو، چاقی، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی اتلاق می‌شود.

دانشمندان معتقدند التهاب در همه این بیماری‌ها نقش دارد. بنابراین، پیروی از یک رژیم غذایی ضد التهاب ممکن است به بهبود سلامت فرد مبتلا به سندرم متابولیک کمک کند.

مصرف یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان همچنین می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها بینجامد. مواد غذایی ضد التهاب باید ترکیبی از مواد مغذی، آنتی اکسیدان‌ها و چربی‌های مفید باشد. مواد غذایی که ممکن است به مدیریت التهاب کمک کنند شامل ماهی‌های چرب مانند ماهی تن و سالمون، میوه‌هایی مانند بلوبری، شاه توت، توت فرنگی و گیلاس، سبزیجات خام و یا نیم پز نظیر کلم پیچ، اسفناج و کلم بروکلی، آجیل و دانه ها، زیتون و روغن زیتون، فیبر، حبوبات مانند عدس و لوبیا، ادویه جات مانند زنجبیل و زردچوبه، پروبیوتیک‌ها و پری بیوتیک ها، چای و برخی از گیاهان هستند. به علاوه شایان ذکر است که انواع مواد غذایی سالم باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • این اسید لاغرتان می‌کند
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • مواد غذایی ضد التهاب