Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@19:11:26 GMT

آیا مصرف آب ناشتا مفید است؟

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۷۲۰۹

حضرت امام رضا (ع) در کتاب طب الرضا به فواید مصرف آب ناشتا اشاره کرده اند. ناطقان: حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در رساله ذهبیه فرموده اند: یکی از خدمات طبیعی بدن در مبارزه با گرمی هوا عمل تعریق است، حرارت خارج، مایعات بدن ما را تبخیر می‌کند و قطرات ریز و کوچکی که به نام عرق، روی پوست بدن ما جمع می‌شود، در جریان هوا سرد شده و بدن ما را خنک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آب سرد به این دلیل که بهتر و سریعتر تبدیل به عرق می‌شود و غدد ترشحی تعریق را زودتر تحریک می‌کند، برای نوشیدن مفید است.

همان طور که توصیه شده است، برای گرفتن نتایج خوب از نوشیدن آب، باید ناشتا بود، زیرا اولا معده خالی محتاج به فعالیت نیست و غدد ترشح شده معده آماده به کار نیستند، در نتیجه غده‌های تعریقی فرصت و نیروی بیشتری در عمل خود پیدا می‌کند.

ثانیا وقتی معده پر باشد، نوشیدن آب سرد نه تنها تولید حرارت نمی‌کند، بلکه در رونده کار معده تداخل ایجاد می‌کند و کار هضم غذا را به تاخیر می‌اندازد، چه بسا موجب سنگینی روده نیز می‌شود.

از فواید دیگر نوشیدن آب سرد در حالت ناشتا، تحریک اشتها است و این نتیجه بر اثر ریشه کن کردن مواد صفراوی به وجود می‌آید که با ایجاد حالت تهوع مختصر، آن را انجام می‌دهد.

از فواید دیگر آن می‌توان به تقویت معده اشاره کرد و این نتیجه همان زیاد شدن حرارت غریزی معده و تحریک غده‌های آن است؛ آب سرد را ناشتا بنوشید تا عطش شما کاهش یابد و این نتیجه یک سلسله عملیات شمیایی است که از جمله آن‌ها عدم نیاز به نوشیدن آب بیشتر و قلیائی شدن خون است.

منبع: قدس آنلاین برچسب ها: مصرف آب ناشتا ، طب الرضا ، معده پر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مصرف آب ناشتا طب الرضا معده پر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۷۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نباید در نوشیدن آب زیاده‌روی کرد؟ + فیلم

نوشیدن حداقل روزی ۸ لیوان آب را برخی از افراد در برنامه روزانه‌شان قرار می‌دهند، اما باید توجه داشت  مصرف نوشیدن آب زیاد از حد در طول روز برای همه افراد توصیه نمی‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ضرر‌هایی که نوشیدن قهوه به همراه دارد
  • خواص درمانی رازیانه
  • جنجال «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و آیا برای سلامتی مفید است یا مضر؟!
  • خواص آب هویج بستنی
  • رابطه مصرف استامینوفن و حفظ سلامت کبد
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • چرا نباید در نوشیدن آب زیاده‌روی کرد؟ + فیلم
  • خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید
  • کاهش قند خون با مصرف یک سبزی معطر