Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-19@06:24:43 GMT

اینفوگرافی/ کشورهایی با بیشترین و کمترین فساد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۷۴۷۶

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۷۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخم مرغ امسال کمترین نوسان قیمتی را تجربه کرد

به گزارش خبرنگار مهر، امروز دوشنبه ۲۸ اسفند نشست خبری اتحادیه تخم مرغ میهن در محل این اتحادیه برگزار شد. محمد مرادی، مدیرعامل اتحادیه تخم مرغ میهن با بیان اینکه این اتحادیه نخستین تشکل ملی بخش کشاورزی است که وظایف غیر حاکمیتی به آن واگذار شده است.

وی عنوان کرد: نخستین مساله اتحادیه مربوط به سال ۱۴۰۱ و اصلاحات اقتصادی بود که در دولت سیزدهم انجام شد. بزرگترین جامعه هدف حوزه کشاورزی و به ویژه بخش دام و طیور بود. امروز به جرأت می‌توان ادعا داشت شاید تنها بخشی که رشد داشت حوزه تولید تخم مرغ بود که سرمایه گردش مالی تولیدکنندگان به ۶ برابر رسید.

وی افزود: ثابت ماندن قیمت مصوب بعد از اصلاحات اقتصادی که موقتی اعلام شده بود هر کیلو ۴۷.۳۰۰ تومان بود با وجود افزایش نرخ نهاده‌های دامی، قیمت مصوب موقت تغییر نکرد.

مرادی اظهار کرد: سیر صعودی تولید سبب شد تا صادرات ۲۰ هزار تن تخم مرغ به ۱۳۵ هزار تن به ارزش ریالی حدود ۱۷۰ میلیون دلار رشد پیدا کند.

مدیرعامل اتحادیه تخم مرغ میهن با اشاره به افزایش تولید امسال عنوان کرد: میزان تولید در سال ۱۴۰۲ افزایشی بوده و ۱۰۰ هزار تن تخم مرغ نسبت به سال قبل حکایت از کمترین نوسان در بازار این محصول پروتئینی دارد.

وی گفت: تمام تلاش‌ها در این راستا بود که تولید به گونه‌ای جلو برود که شاهد تصمیمات هیجانی در این بازار نباشیم.

مرادی درباره تولید امسال عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ تولید به یک میلیون و ۳۳۰ هزار تن تخم مرغ صنعتی رسید که در کنار این آمار تولید محصولات بومی (تخم مرغ محلی) بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تن است.

وی تصریح کرد: در چنین فضایی که کمترین نوسان را در بازار داخل داشتیم هم مصرف کننده و هم تولیدکننده رضایت کافی داشتند ضمن اینکه بازار صادراتی هم رشد داشت.

رکود جوجه‌ریزی

مرادی در ادامه سخنان خود به آمار جوجه‌ریزی در بخش مرغ تخم گذار اشاره کرد و گفت: امسال میزان جوجه‌ریزی هم شکسته شد و به طور میانگین ۵۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شد. همچنین تعداد گله‌های مولد اجداد از ۲ گله به ۳ گله افزایش یافت که هر قطعه جوجه تخم گذار تولید ۱۵۰ تن تخم مرغ را تضمین می‌کند.

این فعال حوزه تخم مرغ با اشاره به حق بیمه این بخش گفت: با توجه به همکاری‌های انجام شده با صندوق بیمه کشاورزی امروز ۱۰۰ درصد حوزه مرغ تخم گذار کشور بیمه هستند.

وی با تاکید بر بهبود بهره‌وری و کاهش قیمت تمام شده اظهار کرد: ۳۰ درصد تولیدات کشور در قالب شرکت‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود تا با بهبود بهره‌وری بهای تمام شده این محصول برای مصرف کننده کاهش پیدا کند.

پویش تولیدکنندگان تخم مرغ

مرادی با اشاره به پویش «هر مرغدار یک مدرسه» ادامه داد: تلاش است مانند شیر، تخم مرغ رایگان در اختیار مدارس برای تغذیه دانش آموزان قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود به افزایش استان‌های صادرکننده تخم مرغ اشاره کرد و گفت: طی سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۰ به طور میانگین ۸ استان در حوزه صادرات تخم مرغ فعالیت داشتند این عدد امسال به ۱۸ استان رسیده است. همچنین تعداد تولیدکنندگان از ۲۲ تا ۳۰ صادرکننده به ۷۷ شرکت تولیدی و صادراتی در سال جاری ارتقا پیدا کرده است.

فعالیت زنجیره‌ای، دغدغه اتحادیه

مرادی با بیان اینکه میزان مصرف در نیمه نخست سال نسبت به نیمه دوم کمتر است، گفت: این امر سبب شد تا تخم مرغ در نیمه نخست سال از قیمت مصوب پایین‌تر به فروش برسد و هر کیلو گرم به ۴۴ هزار تومان هم رسید.

مدیرعامل اتحادیه تخم مرغ میهن در پایان عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های اتحادیه در حوزه تولید این است که با سیاست گذاری‌ها به سوی فعالیت‌های زنجیره‌ای حرکت شود تا در کنار واحدهای بزرگ تولیدی، واحدهای کوچک هم امکان ادامه تولید را داشته باشند. در این راستا برخی تعاونی‌ها فعالیت زنجیره‌ای خود را آغاز کرده‌اند که در حال گسترش به سایر بخش‌های این صنف است.

کد خبر 6058108 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • قیمت ماهی شب عید اعلام شد
  • چه کشورهایی همچنان به رژیم صهیونیستی سلاح می‌دهند؟
  • کشورهایی که همچنان به رژیم صهیونیستی سلاح می‌دهند
  • آمریکا چقدر به اورانیوم روسیه وابسته است؟ (+ اینفوگرافی)
  • تخم مرغ امسال کمترین نوسان قیمتی را تجربه کرد
  • ایران دارنده یکی از بزرگترین ناوگان‌های تانک جهان+ اینفوگرافی
  • بیشترین و کمترین میزان مشارکت در ۱۲ دوره انتخابات مجلس /مجلس پنجم رکورد زد
  • نگاهی به رتبه بندی ۱۵ ناوگان تانک برتر جهان (+ اینفوگرافی)
  • ۱۰ کشور پیشرو در انرژی‌های تجدیدپذیر
  • نرخ دیه کامل در سال ۱۴۰۳ تعیین شد(+اینفوگرافی)