Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ علیزاده از دستگیری ۴ عضو یک باند سرقت از منازل در پایتخت خبر داد.

به گزارش شریان نیوز،  سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: ابتدای بهمن ماه سال جاری در پی مراجعه فردی به بانک برای نقد کردن یک فقره چک حامل، مشخص شد که چک همراه وی جعلی است و بدین ترتیب موضوع برای بررسی بیشتر به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تشکیل پرونده و انجام تحقیقات مقدماتی مشخص شد در ۱۴ آذر ماه سال جاری چک مورد نظر از یک خانه در بلوار قیام، به سرقت رفته است و سارقان پس از ورود به منزلی در محدوده بلوار قیام، با تخریب گاو صندوق، محتویات آن را که شامل مقادیری پول نقد، طلاجات، ارز و حدود ۶۰ فقره چک‌های مختلف از جمله چک‌های حامل بود، در مجموع به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیون تومان را سرقت و پس از مدتی چک‌های مسروقه را در بازار خرج کردند.

سرهنگ علیزاده تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته مأموران، در ۲۱ بهمن ماه سال جاری، یکی از اعضای این باند را به نام مجید، شناسایی و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در میدان امام حسین (ع) دستگیر کردند.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از مجید مشخص شد سردسته این باند مهران نام دارد که این متهم نیز همان روز در محله اجاره دار شناسایی و دستگیر شد و برای انجام تحقیقات تکمیلی به پایگاه هفتم انتقال داده شد.

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی‌های انجام شده نفر سوم این باند را به نام داوود معرفی کردند، گفت: این متهم که در زمینه خرید و فروش موادمخدر هم فعالیت دارد؛ در مخفیگاهش در خیابان پیروزی دستگیر و از مخفیگاهش بیش از یک کیلوگرم حشیش کشف شد.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته از اعضای این باند سرقت که ۳۰ تا ۳۵ ساله هستند و اعتیاد به مواد مخدر دارند و دارای سوابق کیفری متعددی از جمله سرقت، تهدید، قاپ زنی، خرید و فروش مواد مخدر و ... هستند و به ۱۵ فقره سرقت منزل در نقاط مختلف شهر تهران اعتراف کردند که تاکنون ۸ تن از مالباخته‌ها شناسایی شدند.

سرهنگ علیزاده: سارقان در اعترافات خود گفتند که بعد از شناسایی منزل مورد نظر و اطمینان از خالی بودن منزل، نقشه دزدی را کشیده و با ورود به بالکن و تخریب درب‌های ورودی ساختمان، اقدام به سرقت می‌کردند.

وی افزود: سارقان که سرقت‌های خود را از غروب آفتاب تا نیمه‌های شب انجام می‌دادند، در اعترافات خود اعلام کردند که اموال سرقتی را توسط یک واسطه به ۲ نفر مالخر می‌فروختند که در حال حاضر یکی از مالخر‌ها دستگیر و با توجه به سرنخ‌های به دست آمده تلاش برای دستگیری واسطه و مالخر دیگر ادامه دارد.

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به کشف لوازم و ادوات سرقت منزل از جمله دیلم و ... و تعدادی لوازم سرقتی از متهمان گفت: این پرونده در شعبه ۱۲ بازپرسی ناحیه ۱۲ تهران بررسی می‌شود.

وی به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از وقوع سرقت، لازم است تا در مقابل تمامی پنجره‌ها به ویژه در طبقات همکف، نورگیر، پاسیو و روی دیوار‌های کوتاه، حفاظ مقاوم و مطمئن نصب شود.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۷۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان سیم و کابل برق در اشکذر

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ " عباسعلی خانی سانیج " گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم وکابل در سطح حوزه استحفاظی رستاق و با توجه به اهمیت موضوع، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی پاسگاه انتظامی رستاق قرار گرفت. 
وی افزود: ماموران پاسگاه انتظامی رستاق، پس از اقدامات و شیوه و شگرد‌های پلیسی موفق به دستگیری ۲ سارق که با یک دستگاه خودرو سواری پراید اقدام به سرقت کرده بودند، شدند. 
سرهنگ خانی تاکید کرد: متهمان پس از تشکیل و تکمیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

دیگر خبرها

  • کشف ۸ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در زنجان
  • دستگیری باند سارقان اماکن خصوصی در لنگرود
  • دستگیری باند سارقان احشام در بهشهر
  • سارقان طلا حین خروج از هرمزگان دستگیر شدند
  • انهدام باند سارقان و خریداران شمش فولاد در هرمزگان
  • باند سارقان و خریداران شمش فولاد در هرمزگان دستگیر شدند
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و اعتراف به ۲۰ فقره سرقت 
  • دستگیری سارقان سیم و کابل برق در اشکذر
  • دستگیری سارق مغازه با همکاری پلیس یزد و کاشان
  • دستگیری سارقان تلفن همراه در شهرضا