Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان – ایرنا – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: از سال 90 تا کنون طبق آمار ثبت شده بانوان 78 درصد مجوز مشاغل خانگی زنجان را دریافت کرده اند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا یوسفی روز دوشنبه در کارگروه اشتغال استان زنجان افزود: تعداد مجوز صادر شده برای بانوان در این مدت 11هزار و 429 عدد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: کل تعداد مجوزها در این بخش 14 هزار و 652 عدد ثبت شده، همچنین میزان تسهیلات اختصاص یافته تاکنون 370 میلیارد ریال بود.
یوسفی با اشاره به لزوم حمایت از اشتغال زایی، تاکید کرد: در حوزه اشتغال روستایی کشور از 120هزار میلیارد ریال بودجه اختصاص یافته و از این میزان 60 هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی بوده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: از کل این تسهیلات 70 درصد برای اعطا به بخش خصوصی به استان ها واگذار شد و 30 درصد به صورت متمرکز هزینه شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان توضیح داد: امسال میزان طرح های مصوب این بخش در استان یکهزار میلیارد و 580 میلیون ریال بوده و یکهزار و 450 میلیون ریال پرداخت گردیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در این نشست گفت: در موضوع اشتغال آفرینی هر هزار متر احداث بنا یک شغل محسوب می شود و هر یک میلیارد ریال هزینه در احداث نیز یک شغل محسوب می شود.
مسعود بیات منش افزود: بیش از 220 میلیارد ریال قیر رایگان تا کنون تخصیص یافته و 190 میلیارد ریال نیز برای راه های روستایی هزینه کرده ایم.
وی تصریح کرد: تاکنون 645 شغل طبق آمار ما ایجاد شده است و در این بخش 190 درصد تحقق در برنامه ها داشته ایم، در مجموع بیش از یکهزار واحد مسکونی ساخته شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: زمانی که بازارچه های مخصوص مشاغل خانگی و کسب و کار تاسیس می شود باید تدبیری اندیشیده شود که فضاسازی و امکانات شهری نیز همزمان و برای جذب مردم به این سمت انجام شود.
شهرام طهماسبی تاکید: فضا باید برای مراجعه کنندگان لذت بخش باشد و در شان مردم باشد، باید بتوانیم اوضاع را سامان دهیم و پاسخگوی دغدغه های مردم باشیم.
مدیر پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: همه مسئولان استان پارک را در حوزه حمایت از شرکت ها یاری کنند و همراهی نمایندف تا شاهد پیشرفت استان در حوزه فناوری و تولید باشیم.
داود مرادخانی اظهار داشت: امسال پارک علم و فناوری استان زنجان 622 نفر ایجاد شغل کرده و 76 واحد فناور را در پارک مورد حمایت و زیر پوشش خود قرار داده است.
وی ادامه داد: یکی از اهرم های پیشرفت ما در استان توسعه شرکت های دانش بنیان است و باید به تجاری سازی امور کمک کنیم تا شاهد رونق بهتر اقتصاد در آینده باشیم.
3216/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بانوان مشاغل خانگي مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۷۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عشایر استان مرکزی ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند

روح الله نظامی با اشاره به اینکه تسهیلات پرداختی به عشایر به صورت کم بهره و با هدف ایجاد و تثبیت اشتغال پرداخت می شود اظهار کرد: ۲۲۰ میلیارد ریال از میزان از محل بند ج تبصره ۱۸ برنامه بودجه ۱۴۰۲ و سه میلیارد ریال نیز از محل ماده ۵۲این قانون به عشایر پرداخت شده است.

وی افزود: با استفاده از این میزان تسهیلات به حدود ۲۱۹ نفر از جامعه عشایر برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم در بخش های مختلف دامداری و صنایع دستی شغل ایجاد شده که سهم تبصره ۱۸ به تعداد ۱۵۷ پرونده و بند ۵۲ نیز ۶۲ پرونده است.
نظامی خاطر نشان کرد: احداث جایگاه های دام، انبار علوفه، صنایع دستی و ایجاد کارگاه های فرآوری از جمله محل های پرداخت این تسهیلات است.

استان مرکزی دارای ۷۷۰ خانواده عشایر با چهار هزار نفر جمعیت است که ۹۰ درصد آنان در شهرستان های ساوه و زرندیه مستقر هستند؛ این قشر با ۳۰۰ هزار واحد دامی سبک و سنگین ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • همه فعالان اقتصادی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • صدور ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در کاشمر
  • اعلام دو رای انضباطی فوتبال بانوان
  • توجه به مشاغل خانگی یکی از ظرفیت‌های تحقق شعار سال است
  • قاچاقچی لوازم خانگی در دام پلیس کبودراهنگ
  • عشایر استان مرکزی ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند
  • از تعطیلی پلی‌اکریل تا خیاطی در منزل؛ داده‌های اشتغال‌زایی گمرا‌ه‌کننده‌اند
  • أخذ مجوز جذب هزار نخبه در وزارت نیرو