Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@00:33:45 GMT

شمارش معکوس برای حامیان تروریسم

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۷۵۸۵

شمارش معکوس برای حامیان تروریسم

به گزارش جهان نيوز، «هادی محمدی» طی یادداشتی در روزنامه «جوان» نوشت:
در کمترین فاصله زمانی از جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی که سرافکندگی همه شیاطین را به‌دنبال داشت، عمق کینه‌ورزی آن‌ها در خاش-زاهدان به شهادت ۲۷ تن از پاسداران مرزها ی سرزمین و انقلاب، توسط باند شرور و مزدور به نام جیش‌الظلم منجر شد. این باند که تفاله و باقیمانده از باند ریگی معدوم است، مورد حمایت سرویس‌های اطلاعاتی سعودی و امارات و انگلیس قرار گرفته و در کنترل عملیاتی و هدایت دستگاه اطلاعاتی پاکستان ( ISI) است تا از مردم و حافظان امنیت و اقتدار ایران انتقام بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانگونه که در ورشو، مقامات امریکایی با ورشکستگی به گروهک نفاق تکیه کردند تا از نمد آن‌ها کلاهی بدوزند و با کمک حکومت‌های ورشکسته عربی، ائتلاف‌سازی کنند، ولی نتیجه «هیچ» را ثبت کردند، در محور شرقی ایران، عربستان، امارات و دزدان دریایی انگلیسی، باند صلاح‌الدین فاروقی را با فرمول «عملیات کن، پول بگیر» به میدان آورده‌اند.

نکته مهم این است که پاکستان چرا وارد این باتلاق شده است؟ ارتش پاکستان همواره متهم به حمایت از جریان‌های افراطی در شبه‌قاره بوده و در ازای همکاری‌های محدود از امریکا امتیاز گرفته و سلاح دریافت می‌کرده و یا کمک‌های مالی می‌گیرند.

تغییر اولویت‌های استراتژیک امریکا، مقامات نظامی و سرویس‌های اطلاعاتی آن‌ها را در تنگناهای مالی قرار داده و هرگونه همکاری برای تشویق مذاکرات طالبان با امریکا را دریافت رشوه و حق‌الزحمه قابل توجه قرار دادند. ترامپ راهبرد راهزنی مالی از جهان را دنبال می‌کند و به‌جز رژیم صهیونیستی به کسی باج نمی‌دهد. مشکلات روزافزون امریکا موجب شد از کیسه عربستان، مبلغ ۲۰ میلیارد دلار به پاکستان ببخشد.

بدین منظور عربستان با این رشوه بزرگ، یک صید بزرگ را به دست می‌آورد. مشکل نیروی نظامی در جنگ یمن را با نظامیان پاکستانی و جایگزینی احتمالی به‌جای نظامیان سودانی حل می‌کند. مشکل مزمن فقر در پاکستان را با این سرمایه‌گذاری سعودی حل کرده و برای خوش‌خدمتی، باندهای اشرار در جنوب شرق ایران را فعال‌تر می‌کند و حتی قبل از سفر محمد بن‌سلمان به پاکستان به اثبات می‌رساند. موتور این طراحی در سرویس اطلاعاتی ارتش پاکستان است که وهابی‌های خبیث در آن لانه کرده‌اند و نقش فریبکارانه را به عمران خان پیشنهاد کرده‌اند تا با ژست الگوگیری از زندگی امام خمینی، سعودی‌ها و امریکایی‌ها را وسوسه کند تا به‌راحتی باج بدهند.

طالبان که خیلی با اندیشه حاکم بر عربستان همگرایی ندارد، اکنون با رشوه‌ای که ISI دریافت کرده، برای سعودی‌ها یک پروژه مشترک امریکایی- سعودی و اماراتی و ضدایرانی را برای فعال کردن گروهک‌های تروریستی، شرور و مزدور، باید اجرا کند و با امریکایی‌ها، با نرمش بیشتری مذاکره نماید. با اینکه سعودی‌ها دست و دل‌بازی کرده و خوب رشوه می‌دهند، ولی مطالبات و اهداف آن‌ها در سفر بن سلمان، یک پارادوکس و جمع اضداد است. دولت افغانستان به شدت با رویکرد پاکستان مخالف است و بخشی از جامعه افغانی نیز با پاکستان همراه نیست.

طالبان حتی اگر با فشار ISI به سعودی روی خوش نشان دهد، ولی در اصول مذاکراتی با امریکا، کوتاه نمی‌آید و حاضر نیست مجری ناامنی علیه ایران باشد و به خوبی درک می‌کنند که ورود به این پروژه سعودی، خدمتی به دیدگاه‌های طالبان نمی‌کند. حداکثر دریافت‌های سعودی از رشوه‌ ای که داده و اهدافی که دنبال می‌کند، فعال شدن چند گروهک تروریستی است که با کوچک‌ترین تحرک و واکنش ایران نابود می‌شوند و مضافاً اینکه پاکستان به خوبی می‌داند و این به شکل مؤکد ثبت شده است که اگر پاکستان با یک رشوه ساده وارد محور ضدایرانی شود، در این شرایط، ایران عمق استراتژیک پاکستان نخواهد بود و موازنه‌سازی خود را دنبال خواهد کرد و خسارت پاکستان در ازای یک رشوه تاکتیکی، خسارت راهبردی خواهد داشت.

پاکستان و ISI به خوبی می‌دانند از سوی مرزهای ایران و دستگاه‌های نظامی و امنیتی ایران هیچ‌گاه تهدیدی نداشته‌اند و اگر امروز از مرزهای پاکستان و تدبیر ISI، به خاک ایران تعرض کنند و نیروهای سپاه هدف قرار بگیرند، نباید انتظار داشته باشد که سیستم‌های امنیتی و نظامی آن‌ها در امان باشند.

حساب عربستان و امارات کاملاً جداست و این دو نظام دیکتاتوری و پلید، همه مرزها را پشت سر گذاشته و به ابزار صهیونیسم و امریکا تبدیل شده‌اند و لذا پاسخ اول ایران را به خود اختصاص خواهند داد و شمارش معکوس واکنش آغاز شده است. پیام روشنی که به طرف‌های مرتبط با پروژه سعودی – اماراتی داده شده، برای پاکستان نیز واضح است. یا تروریست‌ها را سرکوب کرده و تحویل ایران خواهد داد و یا باید منتظر تحمل مسئولیت رویکرد جدید خود باشد که امنیت ملی و سرزمینی ایران را در ازای رشوه مالی سعودی به خطر انداخته است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۷۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم

نشست خبری مشترک آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان و محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد دقایقی قبل آغاز شد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک محمد شهباز شریف نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان از نخست وزیر و دولت محترم پاکستان برای میزبانی از هیأت جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرد و گفت: از اینکه امروز در شهر زیبای اسلام آباد هستیم ابراز خرسندی می‌کنم از این سخنگاه به مردم خوب و دین مدار پاکستان عرض سلام و ادب و احترام دارم به همه خانواده‌های محترم پاکستانی در جای جای این کشور از طرف رهبر معظم و فرزانه انقلاب و مردم ایران ابلاغ سلام دارم.

آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: به مردم پاکستان که همواره از اسلام و ارزش‌های اسلامی دفاع کردند و همواره از مظلومان فلسطین و غزه دفاع کرده اند و همواره در خیابان‌های شهر‌های مختلف پاکستان آزادی قدس شریف را فریاد زده اند و همواره از حق و عدالت دفاع کرده و دفاع کرده اند، عرض سلام و قدردانی دارم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی خاطر نشان کرد: آنچه تمام مردم دنیا را امروز غصه دار کرده این است که سازمان‌های بین المللی و به ظاهر مدافع حقوق بشر کارآمدی خود را از دست داده است شورای امنیت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد مردم مسلمان و آزاداندیش دنیا به ستوه آمده اند این موضوع مردم مسلمان پاکستان و ملت بزرگ پاکستان و این ایستادگی و حق خواهی پاسخ خواهد داد و زمینه ساز عدل عادلانه جهانی خواهد شد.

آیت الله رئیسی بیان کرد: آنچه تمام مردم دنیا را امروز غصه دار کرده این است که سازمان‌های بین المللی و به ظاهر موافع حقوق بشر کارآمدی خود را از دست داده است شورای امنیت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد مردم مسلمان و آزاداندیش دنیا به ستوه آمده اند این موضوع مردم مسلمان پاکستان و ملت بزرگ پاکستان و این ایستادگی و حق خواهی پاسخ خواهد داد و زمینه ساز عدل عادلانه جهانی خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ما با کشور دوست و برادر و همسایه مان پاکستان فقط به عنوان دو کشور همسایه مطرح نیستیم روابط دو کشور روابط تاریخی تمدنی و عمیق اعتقادی و دینی است امری که ملت بزرگ ایران را با مردم بزرگ پاکستان پیوند می‌دهد اعتقادات است این پیوند ناگسستنی است. ظرفیت‌های بسیاری بین ایران و پاکستان هست که تبادل این ظرفیت‌ها در جهت منافع دو کشور و ملت می‌تواند به کار گرفته شود در نشست هایمان با نخست وزیر و دولت تصمیم گرفتیم در حوزه‌های اقتصادی سیاسی تجاری و فرهنگی و همه سطوح روابط خود را ارتقا بخشیم.

آیت الله رئیسی مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم را یکسان دانست و گفت: هر دو در مبارزه با ناامنی‌ها جرایم سازمان یافته مواد مخدر و انواع ناامنی‌ها مصمم هستیم و این نگاه مشترک هر دو کشور است در یک کلمه دفاع از حقوق بشر محور همکاری‌های دو کشور است چه همکاری‌های دو جانبه چه منطقه‌ای و چه بین المللی.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«محمد شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان در این نشست خبری گفت: جناب آقای رئیس جمهور! شما در فقه و حقوق دانش دارید؛ ما در زمینه بهبود زندگی مردم کشور‌های خود با داشتن اصول برای فروغ آن‌ها همکاری خواهیم کرد.

وی در ادامه بیان کرد: بردار گرامی! ما هر دو کشور درباره نگرانی خود در مردم‌کُشی در غزه ابراز نگرانی کرده ایم از دنیا می‌خواهیم سریعا این اقدام اسرائیل در غزه را پایان دهند پاکستان آزادسازی غزه را مشروط نمی‌کند قدس باید پایتخت کشور مستقل فلسطینی شود از آیت الله خامنه‌ای بابت حمایت مشروع از مردم فلسطین قدردانی می‌کنم از رئیس جمهور هم بابت پذیرش دعوت ما تشکر می‌کنم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

آیت الله رئیسی در صدر هیأتی بلندپایه برای برگزاری سفری دو روزه بامداد امروز به اسم آباد سفر کرد و مورد استقبال رسمی نخست وزیر این کشور قرار گرفت.

این نخستین سفر خارجی رئیس جمهور در سال ۱۴۰۳ و نخستین میزبانی اسلام آباد از یک مقام بلندپایه خارجی از زمان روی کار آمدن شهباز شریف در صدر دولت پاکستان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • شمارش معکوس معرفی بهترین فوتبالیست جهان!
  • شمارش معکوس برای آغاز ماموریت فضایی سرنشین‌دار چین
  • مهار تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان یزد/ شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین آزادراه شهید شوشتری
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • آغاز شمارش معکوس؛ احتمال قهرمانی رئال مادرید در لالیگا به فاصله ۳ هفته مانده تا پایان فصل