Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور ایران در اجلاس مونیخ را تأثیرگذار دانست و گفت: حرف‌هایی که مقامات آمریکایی در دو اجلاس ورشو و مونیخ علیه ایران زده‌اند دروغی بزرگ است. آنها ایران را به زمان نازیسم آلمان تشبیه می‌کنند ولی عملکرد خودشان از دوران نازیسم بدتر است.

محمدجواد جمالی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری کنفرانس مونیخ گفت: این کنفرانس با حضور کشورهای مؤثر منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار شده که کشورها ایده‌هایشان را برای ارتقای امنیت مطرح می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا ارائه دیدگاه‌های سیاسی و امنیتی ایران در این اجلاس در کنار دیدارهای دو جانبه نشان دهنده اهمیت حضور ایران در این کنفرانس است.

وی توضیح داد: اگر جمهوری اسلامی در کنفرانس مونیخ حضور نداشت کشورهایی علیه ایران و سیاست‌های منطقه‌ای‌اش صحبت می‌کردند که ما نمی‌توانستیم به آنها پاسخ دهیم. لذا حضورمان مؤثر خواهد بود.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی علیه ایران در دو اجلاس مونیخ و ورشو گفت: آمریکایی‌ها دو روز بعد از برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن تاریخ برگزاری اجلاس ورشو را تعیین کرده بودند. چون امید داشتند که مردم در این راهپیمایی حضور گسترده نداشته و آنها از آن برای تبلیغات سوء علیه ایران استفاده کنند اما ورق برگشت و حضور حماسی مردم آنها را عصبانی کرد.

وی افزود: از طرف دیگر چهره‌های مؤثر در خاورمیانه یعنی ایران، عراق، لبنان، فلسطین، روسیه، چین و حتی خانم موگرینی در اجلاس ورشو حضور نداشتند که این نشان از عدم موفقیت این اجلاس دارد.

جمالی اضافه کرد: این اجلاس برای این بود که نتانیاهو از آن، جهتِ انتخاباتِ داخلی زودهنگامِ پارلمان رژیم صهیونیستی استفاده کند و با برخی کشورهای عربی همچون امارات، بحرین و عربستان ملاقات داشته باشد. کما اینکه در این اجلاس اخلاق را رعایت نکرد و فیلمی از جلسه غیر علنی با موبایل گرفت و آن را پخش کرد.

جمالی خاطرنشان کرد: آمریکا که در کنفرانس ورشو دستاوردی به دست نیاورد تلاش کرد که همان مواضع را در مونیخ تکرار کند. حرف‌هایی که دروغ‌های بزرگی است و مقامات آمریکایی ایران را به زمان نازیسم آلمان تشبیه می‌کنند. حال اینکه حداقل قتل خاشقجی از دوران نازیسم بدتر است یا اینکه کوره‌های آدم پزی را عربستان به پا کرده است. این داعش است که اسیران را در قفس آتش می‌زند همان داعشی است که آمریکا به وجود آورده و عربستان از آن حمایت می‌کند. لذا این حرف‌ها دیگر برای جامعه بین‌المللی مقبولیت ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اجلاس امنیتی مونیخ نشست ضدایرانی ورشو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۷۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های عبری: ادعاهای سخنگوی ارتش در خصوص حمله ایران دروغ است

به گزارش جماران؛ المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی نوشت: ادعاهای سخنگوی ارتش در خصوص حمله ایران دقیق نیست و برخلاف گفته وی، تحقیقات نشان می‌دهد 9 موشک پایگاه نفاطیم را هدف قرار داده است.

همچنین اطلاعات نادرست و میزان موشک‌هایی که ارتش مدعی رهگیری آن‌ها شده بسیار خطرناک است چراکه باعث بی‌توجهی مردم و نهادهای نظامی به حملات اینچنینی خواهد شد.

علاوه بر نفوذ یک پهپاد و هدف قرار دادن منطقه حرمون، طی حمله ایران چندین انبار و دیگر مراکز پایگاه رامون نیز هدف قرار گرفتند.

 

منبع: نجباء

 

دیگر خبرها

  • هری کین: تقابل با رئال مادرید؟ نیمه‌نهایی خیلی خیلی بزرگی می‌شود
  • حمله بایرنی‌ها به یوفا: از استادیوم ما برو بیرون! (عکس)
  • کنفرانس بین‌المللی آبزی پروری نوآورانه با حضور پژوهشگران جهانی در گرگان
  • تاثیر ۵۰ درصدی معدل در کنکور امسال
  • رسانه‌های عبری: ادعاهای سخنگوی ارتش در خصوص حمله ایران دروغ است
  • توانمندی نظامی ایران را در عملیات وعده صادق باور کرد
  • جدیدترین دانش کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری
  • با وجود حضور در لیست فروش، سرژ گنابری تمایلی به ترک بایرن مونیخ ندارد
  • قانونگذاران آمریکایی در بن‌بست ارائه کمک‌های بیشتر به رژیم صهیونیستی و اوکراین
  • پایان راه اسطوره؛ توماس مولر با اتمام قراردادش از فوتبال خداحافظی می‌کند؟