Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی جشنواره مطبوعات، شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان با هدف بررسی روند پذیرش آثار و برنامه‌ریزی برای انتخاب و داوری صاحبان آثار برگزیده روز گذشته 28 بهمن‌ماه تشکیل جلسه داد.

وحید حسین‌زاده، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در این جلسه با بیان این‌که روند برگزاری جشنواره به‌صورت مطلوب از سوی خانه مطبوعات و رسانه‌های استان در حال پیگیری و اجراست، اظهار کرد: امیدواریم با ادامه روند فعلی شاهد برگزاری جشنواره با سطح کیفی بالا باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که برگزاری جشنواره مطبوعات استان و ایجاد فضای رقابتی میان فعالان رسانه‌ای یکی از عوامل ارتقای سطح کیفی مطبوعات و رسانه‌های استان است، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی در قالب برنامه‌های جنبی جشنواره؛ یکی از ابتکارات ارزشمند خاننه مطبوعات استان در این دوره است.

محمد عزیزی‌راد، دبیر علمی جشنواره نیز در این نشست به ارائه گزارشی از شیوه فعالیت هیئت انتخاب و داوری جشنواره پرداخت و اظهار کرد: خوشبختانه شاهد استقبال فعالان رسانه‌ای استان از جشنواره هستیم.

وی با بیان این‌که مهلت ارسال آثار در صورت درخواست فعالان رسانه‌ای و بنا به اقتضای شرایط قابل تمدید است، بیان کرد: مطابق فراخوان منتشر شده ٣٠ بهمن آخرین مهلت ارسال آثار از طریق سایت azarsh.pressfestival.ir اعلام شده که در صورت نیاز قابل تمدید است.

عزیزی‌راد با اشاره به سطح کیفی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره گفت: آثار واصله در بخش‌های گزارش، یادداشت و مقاله نسبت به دوره گذشته جشنواره از سطح مطلوبی برخوردار هستند که نویدبخش رقابتی تنگاتنگ میان فعالان خبری استان در این رویداد فرهنگی رسانه‌ای است.

مرتضی شفیعی، دبیر اجرایی چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به فعالیت کمیته‌های مختلف فعال در ستاد اجرایی جشنواره اظهار کرد: بحث مربوط به تجلیل از برگزیدگان و پیشکسوتان رسانه‌ای استان باید بر اساس تعریف شاخص‌ها و معیارهای مقبول و معقول صورت گیرد.

وی با اشاره به این‌که در زمینه تجلیل از پیشکسوتان رسانه‌ای در جشنواره؛ نیازمند توجه به دیگر صنوف وابسته به مطبوعات نیز هستیم، افزود: تجلیل از فعالان رسانه‌ای که در طول سال در سطح ملی و بین‌المللی صاحب عنوان برگزیده شده‌اند، در اولویت بوده و در دیگر عرصه‌ها شاخص‌های ارائه شده باید به تصویب شورای سیاستگذاری جشنواره برسد.

شفیعی با بیان این‌که مرحله بررسی و داوری بلافاصله پس از اتمام مهلت پذیرش آثار آغاز خواهد شد، افزود: بر اساس تصمیم شورای سیاستگذاری قرار است‌ اختتامیه جشنواره ١١ اردیبهشت‌ماه سال آینده در آستانه روز جهانی مطبوعات در تبریز برگزار شود.

یادآور می‌شود، در ادامه نشست شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری آذربایجان‌شرقی هر یک از اعضای حاضر در جلسه به ارائه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی جشنواره مطبوعات آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۷۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار برگزیده جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی منتشر می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیداحمد میرزاده دبیر پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با اشاره به دوره‌های گذشته این رویداد گفت: طبق بررسی‌های انجام شده جشنواره‌های قبلی آثار ارسالی متمرکز بر موضوع زیارت هستند و به حس و حال در این فضا پرداخته شده است.

وی افزود: موضوع امام شناسی و شناخت معرفت‌های امام رضا (ع) در شعر کودک و نوجوان کمرنگ‌تر دیده شده و شاعران این حوزه به موضوع ذکر شده بیشتر خواهند پرداخت.

دبیر پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی گفت: در جشنواره امسال شعر کودک و نوجوان رضوی تلاش بر بیشتر کردن طیف مخاطبان بوده و در همین راستا بخش خردسال نیز به جشنواره اضافه شده است.

میرزاده با اشاره به اهمیت جایگاه پیشکسوتان در حوزه شعر کودک و نوجوان گفت: در دوره‌های گذشته نگاه کمرنگ‌تری نسبت به پیشکسوتان این بخش داشتیم اما امسال با برنامه ریزی‌های صورت گرفته سعی شده در هر شهر از یک پیشکسوت در این حوزه تقدیر کنیم.

وی ادامه داد: در جشنواره پانزدهم شعر کودک و نوجوان رضوی نشست‌های تخصصی در شهرهای مختلفی از جمله قم، شیراز و همدان را تدارک دیدیم که در حاشیه آن از پیشکسوتان این شهرها نیز تقدیر خواهد شد.

دبیر پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی گفت: به آثار شعر رضوی توجه ویژه‌ای شده و همچنین آثار برگزیده قبلی نیز به صورت کتاب چاپ خواهد شد.

میرزاده گفت: در نشست‌هایی که برای شهرهای مختلف پیش بینی شده برنامه نقد و بررسی کتاب‌های تخصصی این حوزه نیز خواهیم پرداخت.

کد خبر 6063379 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • آثار برگزیده جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی منتشر می شوند
  • امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم
  • آثار برگزیده اولین جشنواره ملی راوی خورشید اعلام شد
  • جوایز جشنواره شعر «طوفان القوافی» به ۴ میلیون دینار عراق رسید
  • ارسال بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی
  • ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • استقبال از مسافران نوروزی با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و آلاچیق عشایر در اهر + فیلم
  • موزه سنگ نگاره‌های مراغه گنجینه‌ای از هنر حجاری در آذربایجان شرقی