Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-19@05:10:28 GMT

کنفرانس ورشو و نتیجه ای که در بر نداشت!

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۷۸۴۷

کنفرانس ورشو و نتیجه ای که در بر نداشت!

یک استاد مسائل ژئوپلیتیک تاکید کرد: آنچه آمریکایی‌ها در کنفرانس ورشو بافته بودند تا بتوانند در مونیخ نتیجه بگیرند، پنبه شد.
به گزارش صدای ایران از ایسنا، عبدالرضا فرجی‌راد در ارزیابی خود از برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ و حضور ایران در کنفرانس گفت: کنفرانس امنیتی مونیخ چند حسن دارد، نخست این‌که کنفرانس مونیخ بلافاصله بعد از نشست ورشو برگزار شده و توانست تاحدودی تبلیغات منفی گسترده‌ای را که آمریکایی‌ها به راه انداخته و سایرین هم سکوت کرده بودند را بشکند و نشست ورشو را تحت تأثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همچنین تعداد و سطح بالای شرکت کنندگان در کنفرانس امنیتی مونیخ به هیچ وجه قابل مقایسه با کنفرانس ورشو نیست، از سوی دیگر آن‌چه آمریکایی‌ها در کنفرانس ورشو بافته بودند که بتوانند در کنفرانس مونیخ نتیجه بگیرند پنبه شد.
سفیر سابق کشورمان در نروژ همچنین بیان کرد: اروپایی‌ها از جمله خانم موگرینی و مرکل شدیداً از توافق هسته‌ای دفاع کردند و نشان دادند به هیچ وجه حاضر نیستند در این زمینه با آمریکایی‌ها همکاری کنند.
این کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه اظهار کرد: ایران در کنفرانس ورشو غایب بود و عرب‌های رقیب ایران، اسرائیل و آمریکا از نظر تبلیغاتی تاختند، اما در کنفرانس مونیخ وزیر خارجه ایران حضور دارد و می‌تواند لابی‌های خود را انجام دهد. اما آن‌چه مسلم است این‌که آمریکایی‌ها در کنفرانس مونیخ در ارتباط با اهدافی که برای ایران تعیین کرده بودند، چیزی گیرشان نمی‌آید.
فرجی‌راد خاطرنشان کرد: اگر تاحدودی آمریکایی‌ها توانسته بودند در ورشو تبلیغات نسبتاً قوی داشته باشند، کنفرانس مونیخ نه همه بلکه بخشی از آن را خنثی کرد.
وی درباره این‌که مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفته بود اروپایی‌ها از برجام خارج شوند، آیا اروپا چنین اقدامی را انجام خواهد داد؟ گفت: هم خانم مرکل و موگرینی هر دو جواب پنس را دادند چه در ورشو و چه در مونیخ، گفتند که برجام یک توافق بین‌المللی است و با صلح نظام بین‌الملل ارتباط دارد و ما نمی‌خواهیم از آن خارج شویم، درواقع آنچه در ورشو و توسط لابی‌های عرب‌ها و اسرائیلی‌ها بافته شده بود، با اقدامی که خانم مرکل و موگرینی کردند پنبه شد.
این استاد مسائل ژئوپلیتیک درباره این‌که ایران تا چه اندازه می‌تواند از فرصت مونیخ استفاده کرده و رویکرد صلح‌آمیز خود را مطرح کند؟ گفت: ایران همواره به این مساله تاکید دارد و وزیر امور خارجه کشورمان نیز بارها آن را بیان کرده است، حتی دنیا هم می‌پذیرد که خروج آمریکا از برجام و تحمیل تحریم‌ها یک عمل ناقض قوانین بین‌المللی است.
وی تصریح کرد: فشاری که آمریکایی‌ها می‌آورند، بی سابقه است و تمام جهان را تحت تأثیر قرار داده است، اما آنچه مهم است و این‌که تاحدودی آمریکایی‌ها را به اروپایی‌ها نزدیک کرده یا به کشورهای دیگر دنیا نزدیک کرده، غیر از مساله برجام است زیرا در مورد برجام دنیا با آمریکا نیست.
فرجی راد ادامه داد: ما باید بتوانیم در مورد تبلیغاتی که در رابطه با نفوذ منطقه‌ای و مساله توسعه موشکی ایران انجام می‌دهند، به خوبی توضیح دهیم، وزیر امور خارجه کشورمان به نکته خوبی اشاره کرد که اروپایی‌ها به ما فشار می‌آورند تا سیستم موشکی را کنترل کرده و توسعه ندهیم، به ما هواپیما و جنگنده‌هایی که به کشورهای عربی و رقبای ما می‌فروشند، این‌ها را به ما هم بفروشند.
سفیر سابق کشورمان در نروژ همچنین بیان کرد: در واقع همه این مسائل باید گفته شود، ایران هم حق دارد با این همه دشمنی که دارد و با هم متحد هستند، از اسرائیل، عربستان و امارات و… آخرین و پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را با پول فراوان تهیه می‌کنند باید از خودش با موشک دفاع کند، لذا اگر می‌خواهند سیستم موشکی ایران در یک محدوده‌ای باقی بماند، وسایل و ابزارهای نظامی را به ما دهند تا بتوانیم در قبال رقبا و همسایگانی که سر خصم با ما دارند، تعادلی ایجاد کنیم، این بالانس کردن و تعادل‌های نظامی است که می‌تواند صلح را برقرار کند.
این استاد مسائل ژئوپلیتیک افزود: اگر کشوری از نظر نظامی نسبت به کشوری دیگر در منطقه قوی‌تر شود، طبیعتاً حالت تندی پیدا می‌کند، همچنان که می‌بینید روحیه امارات با ۵ یا ۱۰ سال قبل تفاوت کرده و یکی از دلایل هم تجهیز کردن این کشور به سلاح‌های فوق‌العاده پیشرفته است.
وی در پایان یادآور شد: مباحثی هم درباره نفوذ منطقه‌ای ایران مطرح می‌شود، باید در این زمینه تبلیغات انجام دهیم، در روابط با یمن اعلام کردیم که آماده همکاری هستیم لذا باید آن‌چه دنیا الان نسبت به آن حساس است به ویژه حملات عربستان کشتن زنان و کودکان و افراد بی‌گناه به طور مرتب مطرح شود، همچنان که آن‌ها به دروغ ایران را به عنوان تهدید جهانی مطرح می‌کنند، بنابراین باید واقعیت‌ها را بگوییم. ایران در عراق حضور نظامی ندارد، بلکه همکاری نزدیکی داریم، در مورد سوریه هم کنفرانس سوچی مساله سوریه را به سمت آرامش پیش می‌برد و طبیعتاً حضور نظامی کشورهای دیگر از جمله ایران کم می‌شود.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ورشو مونیخ آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۷۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلی به جمال سازمان لیگ فوتبال ایران؛ مربی استقلال برای بی‌قانونی خودش خبرنگاران را تحریم کرد!+ فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بعد از دربی نکونام مثل اکثر زمان‌های سرمربیگری‌اش در نشست خبری شرکت نکرد و هاشمی‌نسب را به کنفرانس مسابقه فرستاد. با تکرار این اتفاق خبرنگاران رسانه‌ها ضمن احترام به هاشمی‌نسب از وی سوال نپرسیده و اعلام کردند به دلیل عدم حضور سرمربی استقلال در نشست‌های خبری این حق را برای خود قائل هستند که از نماینده وی سوال نداشته باشند.

با اتمام این اتفاق و به دلیل بی‌تفاوتی سازمان لیگ به غیبت‌های پیاپی سرمربی استقلال در نشست‌های خبری، امروز دوباره هاشمی‌نسب در کنفرانس حاضر شد و به جای اینکه او و همکاران وی به اصلاح اقدام اشتباه خود بپردازند با کنایه به خبرنگاران گفت: من تحریم هستم و جواب سوالتان را نمی‌دهم. چون شما من را تحریم کردید دو شب است نخوابیدم و استرس گرفته‌ام.

این اتفاق همان مثال معروف را یادآور می‌شود که گلی به جمال سازمان لیگ! به جای اینکه کادر فنی آبی‌ها به اشتباهشان پی ببرند حالا در واکنش به بی‌قانونی خود خبرنگاران را تحریم کرده و راه مقابله با رسانه‌ها را در پیش گرفته‌اند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شوخی مورایس با نام خبرنگار در کنفرانس مطبوعاتی: بلیتی برای شادمهر نیست!
  • دربی خوزستان برنده نداشت/ ویسی در گام اول متوقف شد
  • برگزاری کنفرانس«ساختن پل میان مذاهب اسلامی»باحضور نمایندگان ایران
  • صادرات نفت ایران در سال ۱۴۰۲ هیچ وقفه‌ای نداشت/ معطل سرمایه‌گذاران و پیمانکاران خارجی‌ نشدیم
  • صادرات نفت ایران در سال ۱۴۰۲ هیچ وقفه‌ای نداشت
  • جواهر بایرن به یک رکورد تاریخی دست یافت
  • پیروزی پرگل بایرن در خانه دارمشتات
  • خداداد عزیزی: کیفیت دربی ربطی به سبک بازی استقلال نداشت
  • عزیزی: دربی‌های ایران از هر ۵ بازی یکی خوب از آب در می‌آید/ کیفیت دربی ربطی به سبک بازی تیمِ نکونام نداشت
  • گلی به جمال سازمان لیگ فوتبال ایران؛ مربی استقلال برای بی‌قانونی خودش خبرنگاران را تحریم کرد!+ فیلم