Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-24@22:34:19 GMT

دلایل بروز حادثه تروریستی زاهدان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۷۸۶۷

علی نجفی خوشرودی در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی از جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای بررسی ابعاد حادثه تروریستی جاده خاش - زاهدان پرداخت.به گزارش بلاغ،سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که «ضعف و کاستی در اشراف اطلاعاتی یکی از دلایل موضوع حادثه تروریستی در زاهدان بوده است» گفت که طبق گزارش ارائه شده در جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی رایزنی با طرف هندی برای مقابله با تروریسم در سطح منطقه در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم این اقدام پیام روشنی برای طرف پاکستانی و گروههای تروریستی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی نجفی خوشرودی در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی از جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای بررسی ابعاد حادثه تروریستی جاده خاش - زاهدان پرداخت.

وی توضیح داد: با وجودی که دستور کار مجلس، بررسی بودجه ۹۸ است اما کمیسیون امنیت ملی به محض وقوع حادثه در سریع‌ترین زمان، جلسه فوق‌العاده‌ای را برای بررسی ابعاد حادثه تروریستی در اطراف زاهدان برگزار کرد که در این جلسه اعضای کمیسیون این حادثه را محکوم کرده و شهادت تعدادی از پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفتند.

نجفی با بیان این که «در این جلسه مسئولان دستگاه‌های امنیتی، معاون سیاسی وزارت خارجه و استاندار سیستان و بلوچستان حضور داشتند» گفت: مسئولان دستگاه‌های امنیتی گزارشی پیرامون جزییات ابعاد حادثه ارائه کرده و تاکید داشتند که اگرچه طی ماههای اخیر تعداد قابل توجهی از تحرکات تروریستی را توانسته‌اند خنثی کنند اما این حادثه به دلایل مختلف از جمله ضعف و کاستی در اشراف اطلاعاتی رخ داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «در این جلسه بحث استفاده از قلمرو و خاک پاکستان از سوی گروههای تروریستی برای انجام اقدام علیه ایران مطرح شد» گفت: ما شرایط و مشکلات دولت پاکستان برای کنترل موثر و حوزه‌ی همجواری با جمهوری اسلامی ایران را درک می‌کنیم اما انتظار اراده سیاسی قوی‌تر برای عدم استفاده از خاک پاکستان از سوی گروههای تروریستی برای ضربه زدن به ایران را داریم.

وی تقویت مرزها، توجه به توسعه پایدار و هماهنگی دستگاه‌های امنیتی را از دیگر موارد مورد تاکید در این جلسه عنوان و اظهار کرد: نتیجه بررسی‌ها در قالب گزارشی از سوی کمیسیون به مجلس ارائه خواهد شد.

نجفی در توضیح مباحث مطرح شده از سوی عراقچی در این جلسه گفت: دستگاه دیپلماسی در دو بخش اقداماتش را انجام داده. اولین بخش منجر به محکوم کردن این حادثه تروریستی از سوی سازمان ملل، دبیر کل سازمان ملل، اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای منطقه شد. کار دیگری که دستگاه دیپلماسی در دستور کار گذاشته رایزنی فشرده با طرف پاکستانی است که بر این اساس سفیر پاکستان احضار شد و سفیر ایران در اسلام آباد با مسئولان نیروهای مسلح پاکستان دیدار و گفت و گو کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: رایزنی‌های اطلاعاتی و امنیتی نیز به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است. رایزنی‌ها با طرف هندی برای مقابله با تروریست در سطح منطقه در دستور کار است که امیدواریم این مجموعه اقدامات پیام روشنی به طرف پاکستانی و گروههای تروریستی داشته باشد.

نجفی درباره‌ی دلیل رایزنی با هند گفت: هند کشور مهم منطقه است که همزمان با اقدام تروریستی در زاهدان اقدام مشابهی در هند صورت گرفت و بیش از ۴۰ نفر از نیروهای ارتش هند کشته شدند.

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۷۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه

بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای قانون بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، چهارصد و دهمین جلسه علنی امروز(سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد که مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس دستورکار نمایندگان در این جلسه را به شرح ذیل قرائت کرد:

-گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده 212 آئین نامه داخلی مجلس

-گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جز (1) بند (س) تبصره 1 قانون بودجه 1401 و ردیف 16 جدول مصارف تبصره 14 قانون بودجه 1402

-گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان)

-گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان)

-گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

-گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

-گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

-گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح یک فوریتی استفساریه ماده 48 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (1)

-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح استفساریه جز 1 بند الف ماده 2 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400

در ادامه محسن دهنوی دیگر عضو هیئت رئیسه اسامی غایبان و متاخران این جلسه را قرائت کرد:

1-محمدرضا پورابراهیمی

2- علی بابایی کارنامی

3-جلیل رحیمی جهان آبادی

4-علی رضایی

5-علی علیزاده

6-اردشیر مطهری

7-مصطفی نخعی

8-جواد نیک‌بین

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده + عکس
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • واکنش به ادعای جنجالی عضو کمیسیون امنیت ملی | موضوع نظامی است؟
  • بلاتکلیفی تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی