Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@17:30:55 GMT

بیش از هزار داعشی از سوریه به غرب عراق فرار کرده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۷۸۸۴

بیش از هزار داعشی از سوریه به غرب عراق فرار کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر، یک مقام ارشد نظامی آمریکا در گفتگو با شبکه سی ان ان از فرار بیش از ۱۰۰۰ تروریست داعشی از سوریه به کوهها و دشتهای غرب عراق طی شش ماه گذشته خبر داد.

وی تاکید کرد که این افراد احتمالا بیش از ۲۰۰ میلیون دلار پول نقد نیز با خود به همراه دارند.

به گفته منابع آگاه نظامی، تروریستهای داعشی در حالی به دنبال فرار از سوریه هستند که آخرین پایگاه آنها در جنوب شرق سوریه در حال بازپس گیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود برخی از این عناصر داعشی از اعضای القاعده در عراق هستند.

در عین حال، برخی رسانه‌ها از زد و بند نیروهای آمریکایی با عناصر داعشی و انتقال آن‌ها با بالگردهای خود به مکان‌های نامعین همراه با طلاهای سرقتی از مردم سوریه و عراق اشاره کردند.

خبرگزاری «سانا» روزیک شنبه گزارش داد که بالگردهای آمریکایی داعشی‌های تسلیم شده را با جعبه‌های حاوی مقادیر زیادی طلا از منطقه «الدشیشه» در استان «الحسکه» در جنوب سوریه به مکانی دیگر منتقل کرده‌اند.

کد خبر 4545238

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا داعش سوریه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۷۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، خبرنگار این شبکه در سوریه اعلام کرد که صدای چند انفجار در داخل پایگاه نظامی آمریکا در روستای «الخضراء» در نزدیکی میدان نفتی «العمر» در حومه شرقی «دیرالزور» در شرق سوریه شنیده شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کانال تلگرام «رووداو» با انتشار تصویری نوشت: اینها موشک هایی است که امشب از منطقه «زمار» در «نینوا» به سمت یک پایگاه نظامی آمریکایی در سوریه شلیک شد.

منابع خبری از حمله موشکی به پایگاه غیرقانونی ارتش تروریستی و اشغالگر آمریکا موسوم به خراب الجیر در شمال شرق خبر دادند بر اساس این گزارش، صدای دستکم ۳ انفجار پیاپی از این پایگاه شنیده شد. 

 این حملات بعد از توقف ۲ ماهه حملات علیه پایگاه های آمریکایی در شرق سوریه، انجام گرفت. رویترز گزارش داده این حملات از مبدأ موصلِ عراق بوده و تلفات داشته است.

خبرنگار المیادین در حلب گزارش داد: پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی العمر با ۴ موشک و پایگاه خراب الجیر با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت
  • راهبرد آمریکا در غرب آسیا چرا و چگونه شکست خورد؟