Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@09:16:28 GMT

ایالت کالیفرنیا از ترامپ شکایت می کند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۷۹۰۴

ایالت کالیفرنیا از ترامپ شکایت می کند

 دادستان کل کالیفرنیا گفت که این ایالت به زودی از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به خاطر اعلام وضعیت اضطراری ملی برای تامین هزینه ساخت دیوار مرزی، به دادگاه فدرال شکایت خواهد کرد.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا، «خاویر بسرا» در گفت وگو با شبکه «ای.بی.سی» در پاسخ به این پرسش که آیا کالیفرنیا از دولت ترامپ شکایت خواهد کرد؟ اظهار داشت: حتما و قطعا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ما آماده ایم. ما می دانستیم که این اتفاق می افتد. ما به همراه ایالت های خواهر خود آماده ایم که این کار را انجام دهیم.

انتظار می رود ایالت هایی که تحت کنترل دموکرات ها قرار دارد، از اقدام کالیفرنیا حمایت کنند. پس از آنکه کنگره با درخواست ترامپ برای تامینبودجه 5.7 میلیارد دلاری به منظور ساخت دیوار مرزی مخالفت کرد، وی اعلام وضعیت اضطراری ملی کرد.

وضعیت اضطراری ملی به ترامپ امکان می دهد تا بودجه هایی را که برای مصارف دیگر تصویب شده است، به ساخت دیوار در مرز مکزیک اختصاص دهد. کاخ سفید گفته که ترامپ به 8 میلیارد دلار دسترسی دارد. کنگره آمریکا هفته گذشته حدود 1.4 میلیارد دلار از بودجه درخواستی ترامپ را تصویب کرد.

مقام های کالیفرنیا می گویند که اعلام وضعیت اضطراری ملی باعث می شود که بودجه کمتری در اختیار این ایالت برای خدمات اضطراری، نیروی نظامی و برنامه های مبارزه با قاچاق مواد مخدر قرار گیرد.

دموکرات های کنگره وعده داده اند که با تصمیم ترامپ مقابله کنند. چندین قانونگذار جمهوریخواه نیز گفته اند که حمایت آنها از رئیس جمهوری قطعی نیست.

این درحالی است که «استفن میلر» مشاور ارشد کاخ سفید به شبکه «فاکس نیوز» گفته که وضعیت اضطراری ملی به ترامپ اجازه می دهد تا دسامبر 2020 حدود «صدها مایل» از دیوار مرزی ساخته شود.
شبک**9423**1392

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کالیفرنیا ترامپ شکایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۷۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید تگرگ در آمریکا + فیلم

شهروندان آمریکایی در ایالت آرکانزاس با بارش دانه‌های درشت تگرگ غافلگیر شدند. یکی از شهروندان فیلمی از شدت تگرگ در این ایالت ضبط کرده است که در ادامه گزارش می‌بینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • جلسه اضطراری حفظ سهمیه خوزستان!
  • پیشرفت ۳۰ درصدی طرح اضطراری آبرسانی به شهر طبس
  • برگزاری بزرگ ترین مانور طرح اضطراری فرودگاهی کشور در فرودگاه مهرآباد
  • بارش شدید تگرگ در آمریکا + فیلم
  • مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر افتتاح می‌شود
  • جزئیات سیل در ۲۵ شهرستان کشور / وضعیت در سیستان و بلوچستان اضطراری است
  • مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر در هفته هلال‌احمر افتتاح می‌شود
  • (تصاویر) تجمع ایرانیان حامی فلسطین در کالیفرنیا
  • پیامدهای اِل‌نینو؛ اعلام وضعیت اضطراری و جیره‌بندی برق در اکوادور
  • ۱۵ دانشگاه شاخص آمریکا برای پذیرش یک دختر دبیرستانی صف کشیدند!