Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد - ایرنا- دبیر فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران گفت : حجاب اسلامی بانوان ووشوکار ایرانی در مسابقات رسمی بین المللی به رسمیت شناخت شده است.

محمود متدین روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود :سال گذشته نیز حجاب اسلامی در قانون فدراسیون جهانی ووشو گنجانده شد و کتابی نیز در این زمینه منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، با توجه به اینکه فدراسیون جهانی ووشو حجاب اسلامی را به رسمیت شناخته است از این رو بانوان ایرانی محدودیت و مشکلی برای شرکت در مسابقات بین المللی با حجاب اسلامی ندارند.
دبیر فدراسیون ووشو در خصوص پرداخت پاداش ووشوکاران قهرمان مسابقات آسیایی 2018 جاکارتا نیز گفت : این مساله از اختیارات وزارت ورزش و جوانان است و فدراسیون نیز در این زمینه پیگیر است.
به گفته وی، وزارت ورزش و جوانان پیگیر اختصاص اعتبار برای مقدار پاداشی است که قرار است به ورزشکاران داده می شود.
متدین، در خصوص اینکه فدراسیون ایران با همکاری فدراسیون های کشورهای دیگر تلاشی برای المپیکی شدن ووشو خواهد داشت یا خیر نیز گفت : المپیکی شدن ووشو به راحتی امکان پذیر نیست و فرایند زیادی دارد که باید فدراسیون جهانی ووشو آن را دنبال کند با این ها روسای فدراسیون های کشورهای مختلف به دنبال این مساله هستند.
وی در خصوص اینکه چینی ها ، ووشو ایرانی را مدل جدیدی از یک ووشو غیر چینی عنوان می کند نیز گفت : اینکه گفته می شود رشته ورزشی ووشو ایرانی شده است، به دلیل کسب مقام های زیاد ووشوکاران ایرانی در رقابت های بین المللی است.
متدین اظهار داشت: با کسب مدال های مختلف از سوی ورزشکاران ایرانی، رشته ووشو از انحصار کشور چین خارج شده است و اکنون ایران یک قطب در این رشته ورزشی است.
به گفته وی، در مسابقات جهانی که امسال در چین برگزار شد و قهرمان قهرمانان این رشته در مسابقات حاضر بودند که ایران در مهد ووشو ، قهرمان جهان شد و این نشان می دهد با برنامه ریزی فدراسیون و اردوهای مناسب، ورزشکاران ایرانی ووشوکاران چینی را پشت سر گذاشتند.
وی گفت : این مساله که گفته می شود رشته ورزشی ووشو ایرانی شده است درست نیست چرا که چین مهد این رشته است و حدود 150تا 200میلیون ووشو کار دارد.
متدین، در خصوص اینکه آیا فدراسیون کونگ فو در زیر مجموعه ووشو قرار می گیرد یا خیر ؟ نیز گفت : این مساله در اختیار وزارت ورزش و جوانان است و سیاست های ورازت ورزش و جوانان کسی نمی تواند دخالت کند.
وی با اشاره به توسعه خانه ووشو چهارمحال و بختیاری نیز گفت : بزودی این استان یکی از نقاط مهم برپایی اردوهای تیم های ملی ایران خواهد شد.
به گزارش ایرنا، فاز دوم خانه ووشو استان با وسعت 450 مترمربع و اعتبار 7 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی بهره برداری شد.
عملیات ساخت فاز سوم خانه ووشو نیز در زیربنایی به مساحت 770مترمربع و اعتبار 9 میلیارد ریال اجرایی شده که پیش بینی می شود سال آینده به بهره برداری برسد.
چهارمحال و بختیاری هم اکنون در رده های مختلف سنی 8 ورزشکار در تیم های ملی ووشو دارد.
2097

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش ووشو ورزشهاي رزمي شهركرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملی‌پوشان ووشو امشب راهی چین می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، ملی‌پوشان ووشو ایران قرار بود برای حضور در مسابقات گزینشی جام‌جهانی امشب (یکشنبه ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) با پرواز خطوط هوایی «چیاینا ساتورن ایرویز» ابتدا به «شانگهای» سفر کرده از آنجا راهی شهر «جیان‌یین» محل برگزاری مسابقات شوند، اما این شرکت هواپیمایی چینی از لغو پرواز خود خبر داد و عملاً فرصت سفر تیم ملی ووشو ایران جهت رسیدن به چین با این خط پروازی از دست رفت.

بلافاصله پس از این مشکل به وجود آمده و لغو پرواز تیم ملی ووشو کشورمان، مسئولان فدراسیون ووشو پیگیری‌های متعددی را انجام دادند و طی رایزنی‌های فراوان و فشرده، موفق شدند تا تیم ملی کشورمان از مسیر پروازی جدیدی راهی چین و مسابقات انتخابی جام جهانی شود. با حل این مشکل و مشخص شدن پروازی جدید، قرار است اعضای تیم ملی ووشو کشورمان، امشب راهی گوانگژو شده و سپس به شانگهای سفر کرده و از راهی محل برگزاری رقابت‌های گزینشی جام‌های جهانی خواهند رفت.

رقابت‌های گزینشی مسابقات جام‌های جهانی ووشو تالو و ساندا از روز ۴ لغایت ۶ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و تیم ملی ووشو کشورمان پس کارشکنی سفارت آمریکا از عدم صدور روادید برای حضور در مسابقات قهرمانی جهانی که در آبان گذشته در تگزاس به دنبال کسب سهمیه حضور در مسابقات جام‌های جهانی از طریق این مسابقات است.

کد خبر 6084161

دیگر خبرها

  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی
  • حضور ۴ ووشوکار مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی
  • ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش‌آموزی فعال است
  • فعالیت ۳۵ رشته در فدراسیون ورزش دانش‌آموزی
  • تیم ملی امشب عازم چین می‌شود
  • ملی‌پوشان ووشو امشب راهی چین می‌شوند
  • مشکل ملی‌پوشان ووشو حل شد/ تیم ملی امشب عازم چین می‌شود
  • برنامه نخستین روز مسابقات، ۵ تیرانداز در خط آتش
  • برنامه نخستین روز مسابقات/ ۵ تیرانداز در خط آتش
  • برترین‌های مسابقات ووشو بانوان در بخش ساندا معرفی شدند