Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:24:02 GMT

امروز، روز اقدام عملی است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۸۱۲۱

امروز، روز اقدام عملی است

تهران- ایرنا- این روزها که کشور با مشکلات عدیده اقتصادی و تحریم‌های ناعادلانه زیادی از سوی آمریکا روبه رو است بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و انسجام در بین جناح‌ها، گروه‌های سیاسی، مدیران و مسئولان هستیم.

در شرایط کنونی جهان که گروه‌های تفرقه‌افکن به بهانه تمایزات قومی، دینی، مذهبی؛ چند دستگی و واگرایی را تبلیغ می‌کنند، وحدت و همگرایی ملی، تقویت کننده اقتدار و امنیت کشور و اصلی است که باید برای استحکام و پایداری آن تلاش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحدت به عنوان پایه و ستون هر نظام سیاسی، الزاماتی دارد که پیوند و تعامل مثبت ملت با دولت، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی، مذهبی، قومی از مهم‏ترین آنها به شمار می‌رود. اتحاد در جامعه عامل استمرار حیات و تکامل است، در مقابل، آنچه انحطاط و عقب‌ماندگی از کاروان تمدن را باعث می‌شود، اختلاف است. هیچ حرکت و تحول مثبت اجتماعی بدون اتحاد قشرهای متعدد جامعه رخ نداده و نمی‌دهد.

انقلاب اسلامی با گذر از گردنه‌های پر پیچ وخم و با پشت سر گذاشتن حوادث و چالش‌هایی گسترده اکنون به بلوغ چهل سالگی خود در مطلع و سرآغاز مسیری روشن‌تر و هموار‌تر گام برمی‌دارد و به ترسیم نقشه راه آینده خود می‌پردازد. حفظ و ماندگاری انقلاب اسلامی که به واسطه همدلی، همراهی و وحدت ملی تمامی اقشار جامعه رنگ پیروزی به خود گرفت، در سایه تداوم انسجام و اتحاد ملی میان مردم و مسئولان میسر و از اختلاف افکنی دشمنان به دور خواهد بود. یکی از جدی‌ترین شاخص‌های پیروزی این انقلاب، وحدت و انسجام ملی بود. بنابرین نکته مهمی که نباید از آن غافل شد و در دهه پنجم انقلاب به آن توجه ویژه داشت بحث انسجام ملی، وحدت و همدلی در کشور است.

چنانکه در چنین مرحله و نقطه عطفی، رهبر حکیم انقلاب اسلامی با بیانیه‌ای مهم و راهبردی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در چهل سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تاکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌ها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در 7 سرفصل اساسی بیان کردند. ایشان خواهان تقویت وحدت در جامعه و تلاش همگانی برای تحقق اهداف بلند کشور شدند.

در چهل ‌سالگی انقلاب باید یک وحدت و انسجام حاکمیتی به وجود آید که در درون حاکمیت منافع و مصالح ملی، عمومی و راهبردهای کلان کشور به طور دقیق و شفاف ترسیم شده و همه ملزم به اجرای آن باشند. اما متاسفانه با وجود همه اینها و تاکیدات رهبری ما در عمل چنین اراده‌ای در بین برخی از مسئولان و جناح‌ها و گروه‌های سیاسی در کشور وجود ندارد. ما شاهدیم که هر روز رقابت‌های جناحی بیشتر شده و بر اختلاف‌افکنی دامن می‌زنند. پس چه زمانی قرار است این رقابت‌ها به رفاقت برای خدمت برای مردم تبدیل شود. سوال اینجاست چه زمانی قرار است این شعارها عملیاتی شود و موعد تحقق آنها فرا نرسیده است.

سوال سرمایه اجتماعی و افکار عمومی اینجاست که چرا هر کدام از گروه‌ها و جناح‌ها به جای قبول خطاها و اشتباهات خود سعی می‌کنند به خطای جناح دیگر بپردازند. فرار از قبول خطا و اشتباه، خطری بزرگ برای جامعه است به صورتی که ما امروز تبعات آن را در سیاست داخلی می‌بینیم. آیا زمان آن نرسیده است که وحدت و منافع ملی را بر خواسته‌های حزبی و جبهه‌ای ترجیح دهیم.

همه نیروهای انقلاب امروز باید هرگونه رقابت زیان‌آور، را کنار بگذارند وهمه نیروهای انقلاب باید در جستجوی راه‌های عملی تقویت وحدت، انسجام و اتحاد جامعه باشند. امروز زمان تسویه حساب‌های شخصی و حل اختلافات انتخاباتی نیست. اگر نهاد، سازمان و ارگانی در جایی ضعف دارد، باید همه نیروها کمک کنند تا ضعف‏ها برطرف شود. امروز روز کنار گذاشتن دعواها و اختلافات است.

باید توجه داشت که وحدت و همگرایی ملی با شعار صرف تحقق پیدا نمی‌کند. همه جریان‌های سیاسی باید بر همکاری و همدلی در فضای سیاسی کشور تاکید کنند نه اینکه با تخریب و اتهام‌زنی به همدیگر و ایجاد اغتشاش سیاسی، به دنبال تثبیت منافع گروهی خود باشند. اگر قرار باشد جناح‌ها و جریان‌های سیاسی فارغ از منافع و وحدت ملی، تنها به منافع جناحی و گروهی خود بیندیشند، یقینا موجودیت نظام و کشور به خطر می‌افتد و عرصه سود جویی و تفرقه‌افکنی معاندان و فرصت‌طلبان داخلی و خارجی مهیا می‌شود.

فرهنگ سیاسی باید در کشور تقویت شود. گروه‌ها و جریان‌های سیاسی باید این موضوع را در نظر داشته باشند که فضای سیاست، صحنه نبرد حق و باطل نیست و همه احزاب و جریان‏های سیاسی باید به اهمیت رقابت به دور از تنش‌آفرینی سیاسی قائل باشند. متاسفانه برخی جناح‌ها و گروه‌های سیاسی با سوگیری‌های تخریبی نه تنها فرهنگ و اعتماد سیاسی در جامعه را زائل می‌کنند، بلکه تهدیدی برای جامعه مدنی به شمار می‌آیند و هر روز تنش و شکاف بین جریان‌های سیاسی موجود در کشور را بیشتر می‌کنند.

در شرایط کنونی انتظار می‌رود گروه‌ها و جناح‌های سیاسی من‌ها را کنار گذاشته و ما شوند. باید ابزار و روش‌هایی در جهت شفاف‌سازی تصمیمات، اقدامات و سیاست‌ها به‏کار گرفته شود. حرکت‌های خطی برخی از افراد در شرایط کنونی نه تنها نتیجه نمی‌دهد بلکه تجربه نشان داده است نتایج معکوس به بار می‌آورد و آسیب‌های بیشتری را به جامعه وارد می‌کند. امروز لازم است در یک سلسله از سیاست‌های غلط و ناکارآمد گذشته تجدید نظر شود.

منبع: روزنامه ابتکار؛ 1397،11،29
گروه اطلاع رسانی**2059**2002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ابتكار چالش هاي سياسي لزوم وحدت و انسجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۸۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ژاپن تا کلمبیا کنسرت گذاشتم تا برسم به تالار وحدت! | اگر لازم باشد ۲ بار دیگه هم دور کره زمین می‌چرخیدم

به گزارش همشهری آنلاین نخستین اجرای سال ۱۴۰۳ در تالار وحدت به کنسرت گروه «راستان» اختصاص داشت که چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه روی صحنه رفت.

این کنسرت به اجرای قطعاتی از آلبوم «آویشن و اندوه» به آهنگسازی سیاوش ولی‌پور اختصاص داشت. در این اجرا همچنین آثاری ازهمایون خرم و علیرضا دریایی هم اجرا شد. آلبوم «آویشن و اندوه» با صدای حسین نورشرق در سال ۱۴۰۲ منتشر شده است.

به مخاطبان حاضر در تالار وحدت گفت: برای اینکه امشب مهمان قلب‌های شما باشم، دو دور دور کره زمین چرخیده‌ام و از ژاپن تا کلمبیا کنسرت برگزار کرده‌ام. برای این کار اگر لازم بود دو بار دیگه هم دور کره زمین می‌چرخیدم.

«پایان ماجرا» با شعری از سایه، «آویشن و اندوه» با شعری از پانته آ صفایی و «فراموش شده» با غزلی از سایه؛ آثاری بودند که با آهنگسازی سیاوش ولی‌پور اجرا شدند.

«عاشق مشو» با شعر رضا ثابتی و موسیقی محمود ذوالفنون و تنظیم علیرضا دریایی یکی دیگر از آثار اجرا شده در این کنسرت بود. همچنین اجرای قطعه «همنفسان» با شعری از ملک الشعرا بهار، از نکات جالب این کنسرت به شمار رفت.

بخشی کنسرت گروه «راستان» به موسیقی بختیاری اختصاص داشت.

حسین نورشرق درباره اجرای موسیقی بختیاری گفت: همه کودکی و نوجوانی من در منطقه‌ای نزدیک بختیاری گذشت. همیشه تحت تاثیر این فرهنگ و این موسیقی بوده‌ام. دوست دارم امشب یادی کنم از بهمن علاءالدین که حق زیادی به گردن موسیقی ما دارد. همچنین مسعود بختیاری تصنیف سازی در حد عارف و شیدا بود که موسیقی و کلامش روان و جاری است. متاسفانه امروزه شاهدیم که این فرهنگ‌ها منزوی شده و جهان به سمت دیگری می‌رود. با سیاست‌گذاری‌های کلان فرهنگی می‌توان دریچه‌های تازه‌ای به روی این موسیقی‌ها باز کرد.

گروه راستان در سال ۱۳۹۸ به سرپرستی آزاده امیری تشکیل شد و در طول این سالها به اجراهای مختلفی در تهران و شهرستان و همچنین تولید و ضبط آثار بسیار پرداخته است، آزاده امیری، سیاوش ولی پور، علیرضا دریایی، دانیال جورابچی، آرمین قضاتی، کاوه تسعیری، ارسلان علیزاده، علی اصغر شمس آبادی، گوهرناز مسائلی، صبا رمضان، باران زرگریان، ثمانه احمدی و بهنام اخگر نوازندگان گروه راستان را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 846240 منبع: تسنیم برچسب‌ها موسیقی ایرانی كنسرت موسيقى خبر مهم موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا

دیگر خبرها

  • ایدئال‌گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • ایده آل گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم
  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب
  • رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق : شکوفایی و بالندگی امروز کشور ثمره خون شهدا
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • اسرائیلی‌ها بدانند هر عملی انجام دهند با واکنش بزرگ ایران مواجه می‌شوند
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • از ژاپن تا کلمبیا کنسرت گذاشتم تا برسم به تالار وحدت! | اگر لازم باشد ۲ بار دیگه هم دور کره زمین می‌چرخیدم