Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

بعضي از همسران هستند که ايرادگير و سرزنشگر هستند
بعضي از همسران هستند که ايرادگير و سرزنشگر هستند و به کوچک ترين چيزي شروع به انتقاد کردن مي‌کنند. اين افراد نه تنها باعث کم شدن اعتماد به نفس همسرشان مي شوند بلکه از موفقيت هاي وي، جلوگيري مي کنند.
آيا نامزد يا همسر ايرادگيري داريد که مدام از شما انتقاد مي‌کند و شما را به خاطر کارهايتان مورد سرزنش قرار مي‌دهد؟ کسي که مدام از شما ايراد بگيرد و شما را مورد انتقاد قرار دهد و دايم در تلاش است که شما را تغيير دهد در حقيقت شما را آنگونه که هستيد دوست ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او شما را کسي مي‌بيند که بايد يا تغييرش دهد و يا تنبيه‌اش کند. و اينکه کدام راه را انتخاب کند بستگي دارد از کدام دنده بلند شده باشد. شما نيز هرگز نمي‌توانيد خودتان را با توقعات و انتظارات او هماهنگ کنيد. چرا که او از شما مي‌خواهد کسي، باشيد که نيستيد. براي اينکه بدانيد چگونه مي‌توانيد رابطه ناسالم خود را اصلاح کنيد اين مقاله را بخوانيد.
واکنش‌هاي‌تان را هوشمندانه انتخاب کنيد
معمول‌ترين واکنش نسبت به انتقاد و بهانه جويي بين همسران، جنگ و دعوا و جر و بحث است. جر و بحث کردن باعث مي‌‌شود شرايط ناخوشايند ايراد گيري‌ها تداوم پيدا کند و وارد حاشيه‌هاي بيخود هم بشويد. به هر حال چنين واکنش‌هايي فقط باعث تشديد تنش و ادمه پيدا کردن آن بين شما و همسرتان خواهند شد. بهترين واکنش اين است که هيچ واکنشي نشان ندهيد! يعني ظاهرا به همسرتان گوش بدهيد اما همزمان خونسردي خود را حفظ کنيد و نقد و ايراد جويي او را بررسي نکنيد.
البته منظور اين نيست که کاملا ساکت بمانيد و احتمالا خشم همسرتان را برانگيخته کنيد. مثلا او مي‌گويد: تو خانه را خوب تميز و مرتب نمي‌کني. شما بگوييد: ممکن است حق با تو باشد. او مي‌گويد: تو بايد يک اتومبيل جديد بخري. شما بگوييد: روي اين موضوع فکر مي‌کنم. او مي‌گويد: آرزو داشتم تو بيشتر شبيه پدرم/ مادرم بودي. شما بگوييد: من مقايسه کردن را دوست ندارم.
همچون مُسکن آرام‌بخش باشيد
بهانه جويي هاي همسرتان علتي دارد، بي ترديد او دچار مشکلي شده است. مشکلي که شايد به دلايلي چون خجالت کشيدن، صلاح ندانستن، سرزنش و... حاضر نيست به شما بگويد. در چنين مواقعي پايگاه امنيت همسرتان باشيد و او را به آرامش دعوت کنيد. به حريم شخصي همسرتان احترام بگذاريد و هرگز کنکاش و تجسس نکنيد. بپذيريد همسرتان اکنون نيازمند انرژي مثبت و نيرو بخش است. پس نقش آرام بخش بودن خود را به خوبي ايفا کنيد و با ايجاد محيطي آرام و سکوت هاي نشان از رضايت، فضايي را براي تفکر و کنار آمدن همسرتان با خودش، فراهم آوريد.

جر و بحث کردن باعث مي‌‌شود شرايط ناخوشايند ايراد گيري‌ها تداوم پيدا کند
از احساسي که در اين لحظه در شما برانگيخته شده، قدمي به عقب بر داريد
البته کار سختي است که احساسات تند برانگيخته شده را ناديده بگيريد، مخصوصا اگر منفي هم باشند. اما واکنش نشان دادن و حرف زدن طبق آزاري که ديده‌ايد، احتمالا فقط باعث مي‌‌شود هر دوي شما درگير لحظات دردناکي شويد و نتوانيد کمکي به همديگر بکنيد.
تکيه‌گاه روزهاي سختي باشيد
حال و روز همسرتان را درک کنيد و بيش از پيش، مراقب او و شرايط ويژه اش باشيد. بهتر است تا به سروسامان رسيدن شرايط، روزگار را بر وفق مراد او بچرخانيد و يا آن که لااقل خود نيز همزمان با همسرتان شروع به بهانه گيري نکنيد. مثلا ، برنامه مهماني هاي آخر هفته، را با همسرتان تنظيم کنيد، يا مراقبت از فرزندان را برعهده بگيريد، به يک شام و يا فضايي سرسبز و خوش آب و هوا دعوتش کنيد و... .
براي خودتان حد و حدود تعيين کنيد
اگر همه چيز را بررسي کرديد و علتي براي رفتار بد همسرتان پيدا نکرديد، بايد از جانب خودتان کاري بکنيد. همسر شما وظيفه دارد با شما با احترام و توجه رفتار کند. تعيين کردن حد و حدودهاي فردي که سالم و درست هستند درست مانند ساختن حصاري محکم در اطراف خانه‌تان است که از داشته‌هاي با ارزش‌تان محافظت مي‌کند. بخشي از مراقبت فردي اين است که به هيچکس اجازه ندهيد به اعتماد بنفس شما لطمه بزند و اين درست همان جايي است که مسئله‌ي حد و حدودهاي فردي مطرح مي‌شود.
حد و حدود مشخص کردن به اين معني نيست که ديگران را از زندگي خود خارج کنيد. بلکه فقط بايد مشخص کنيد اجازه‌ي چه رفتارهايي از ديگران را نسبت به خود مي‌دهيد تا آسيب نبينيد. اگر نسبت به حصاري که دور خود کشيده‌ايد وفادار و جدي باشيد، هر دوي شما ياد مي‌گيريد که راه سالم‌تري را براي زندگي برگزينيد.
از مشاور کمک بخواهيد
مشاوره مي‌تواند منبع بسيار خوبي از حمايت براي هر کسي باشد که شرايط سختي دارد. يک جفت چشم و گوش ديگر مي‌تواند نگاه جديدي به شما و همسرتان بدهد. حتي اگر همسرتان هم موافق مراجعه به مشاور نباشد، شما خودتان مي‌توانيد با گفتگو و مشورت با کسي که ازدواج و مسائل آن را درک مي‌کند از راهکارهاي او بهره ببريد. حتي اينکه فقط بدانيد يک نفر ديگر هست که مشکل شما را درک مي‌کند و متوجه چالش‌هاي شماست به شما شجاعت و دلگرمي مي‌دهد.
گردآوري: بخش زناشويي بيتوته

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۸۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) علی دایی در مراسم ترحیم همسر مهرعلیزاده

(تصاویر) علی دایی در مراسم ترحیم همسر مهرعلیزاده

دیگر خبرها

  • شخصیت‌ها در مراسم ترحیم همسر مهرعلیزاده
  • نحوه بازکردن قفل بدون کلید با چوب کبریت (فیلم)
  • (تصاویر) علی دایی در مراسم ترحیم همسر مهرعلیزاده
  • اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر رهبر سابق مخالفان روسیه و انتقاد از غرب
  • نحوه درست کردن یک دسته چاقوی زیبا با لوله PVC آب (فیلم)
  • نحوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس تغییر کرد
  • نحوه پخت ۱۵۰ کیلو پاچه گاو و گوشت توسط دو آشپز ازبک (فیلم)
  • بازدید میدانی وزیر کشور از نحوه امدادرسانی در مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان
  • نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی + فیلم
  • (ویدیو) آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور