Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-23@22:45:24 GMT

تغییر داور پرسپولیس - پدیده مشهد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۸۱۶۲

تغییر داور پرسپولیس - پدیده مشهد

سازمان لیگ با اعلام اینکه فغانی به دلیل بیماری سخت قادر به قضاوت دیدار دو تیم نخواهد بود اشکان خورشیدی را جایگزین وی کرد.

به گزارش “ورزش سه”، در شرایطی که از چند روز قبل اعلام شده بود علیرضا فغانی و کوپل داوری‌اش قضاوت دیدار پرسپولیس و پدیده مشهد را در مرحله یک چهارم جام حذفی را سوت خواهند زد، سازمان لیگ برتر در فاصله ساعاتی کوتاه به این بازی از جایگزینی اشکان خوردشیدی به جای وی خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دپارتمان داوری از بیماری آنفولانزا و تب و لرز این داور یه دلیل جایگزینی وی اشاره کرده و بر این اساس اشکان خورشیدی که این هفته در چارچوب لیگ برتر دیدار دو تیم تراکتورسازی و استقلال را قضاوت کرده بازی فردا را سوت خواهد زد.

کمیته داوران علیرضا فغانی اشکان خورشیدی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کمیته داوران علیرضا فغانی اشکان خورشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نسل موجب تحول می‌شود

دو مربی شاغل در لیگ‌برتر فوتسال ایران معتقدند: هر ساله تعدادی بازیکن جوان به لیگ اضافه می‌شوند که با استقبال تیم‌ها و بها دادن مربیان، زمینه‌های رشد آنها فراهم شدن است تا روح تازه‌ای را به لیگ‌برترمان هدیه کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بیست‌وپنجمین دوره لیگ‌برتر فوتسال آقایان از مرداد ماه سال ۱۴۰۲ با حضور ۱۴ تیم آغاز شد؛ با برنامه‌ریزی خوب فدراسیون در اسفند ماه همان سال بدون وقفه‌ای به پایان رسید.

تیم گیتی‌پسند که محمد کشاورز سکان‌دار آن بود موفق شد با یک باخت و یک تساوی و با ۷۳ امتیاز با اختلاف چند هفته زودتر قهرمان لیگ‌برتر شود، مس‌سونگون و گهر زمین سیرجان به‌ترتیب با ۵۴ و ۵۰ امتیاز در رده‌های دوم و سوم جدول قرار گیرند.

مقاومت البرز و حافظ ساری موفق به مقاومت در برابر دیگر تیم‌ها و حفظ جایگاه خود نشده و از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

محمدحسین درخشانی بازیکن گیتی‌پسند با ۲۳ گل عنوان آقای‌گل لیگ‌برتر را از آن خود کرد در صورتی که در لیگ گذشته مهدی جاوید بازیکن مس‌سونگون با ۳۷ گل با اختلاف زیاد آقای‌گل لیگ‌برتر شد.

لیگ‌برتر فوتسال ایران جز پنج لیگ برتر دنیا است

محمد کشاورز، سرمربی تیم فوتسال گیتی‌پسند در خصوص شرایط لیگ‌برتر فوتسال ایران اظهار می‌کند: لیگ‌برتر فوتسال ایران جزو پنج لیگ برتر دنیا است، سطح لیگ کشورمان را بسیار خوب ارزیابی می‌کنم و هر سال روند رو به‌رشدی را طی می‌کند؛ لیگ‌مان جز لیگ‌هایی است که بازیکنان خوبی در آن حضور دارند و در مجموع لیگ سختی داریم.

وی می‌افزاید: فوتسال ما همیشه فراتر از آسیا بوده است و همیشه در رنکینگ جایگاه خوبی داریم، فکر می‌کنم نگاه و نظر فوتسال جهان به فوتسال ایران نگاهی ویژه است و این نشان از قدرت فوتسال ما است که جز تیم‌های تراز اول دنیا قرار گرفته‌ایم.

سرمربی تیم فوتسال گیتی‌پسند تصریح می‌کند: هرساله تعدادی جوان جدید به لیگ ما اضافه می‌شوند، اکثر تیم‌ها از حضور جوانان در ترکیب‌شان استقبال می‌کنند و از نظر من اضافه شدن جوانان به لیگ اتفاق روتینی است؛ این اتفاق را مثبت ارزیابی می‌کند چرا که به‌طور کلی جوانان آینده‌ساز فوتسال ما هستند و باید کم‌کم خودشان را جایگزین بزرگ‌ترها بکنند.

داوران؛ قشر مظلوم ورزش

وی عنوان می‌کند: همیشه اعتقاد داشتم قشر داوری، قشر مظلومی هستند چرا که به داوری ما آنگونه که شایسته است توجه نمی‌شود، امکانات بهتری را باید در اختیار داوران‌مان قرار دهند که داوران ما با خیال راحت‌تری بتوانند قضاوت کنند، اما به داوری ما بها داده شود و به آن رسیدگی کنند می‌توانند بسیار بیشتر پیشرفت داشته باشند.

کشاورز ادامه می‌دهد: شرایط داوری ما خوب است، اما تا عالی شدن فاصله دارد؛ می‌توانیم «VAR» را به فوتسال بیاوریم و این موضوع برای فوتسال پیچیده نیست، به‌دلیل قانون‌های متفاوت فوتسال از فوتبال می‌توانیم با یک سیستم وطنی حتی این امکان را برای داوران فراهم کنیم. سراسر دنیا در حال استفاده از «VAR» هستند، در مسابقات آسیایی و ملی نیز ما این موضوع را شاهد هستیم.

وی تشریح می‌کند: حضور «VAR» در لیگ‌مان به تیم‌ها و داوری‌ها کمک می‌کند و اگر زمانی که داوران ما به مسابقات ملی دعوت می‌شوند، در مسابقات بین‌المللی مشکلی نداشته باشند.

سرمربی تیم گیتی‌پسند خاطرنشان کرد: جذابیت لیگ به رفت و برگشت داشتن آن است چرا که می‌تواند شور و نشاط فوتسال را به همه نشان داده و در همه شهرها ببریم.

شاهد تغییر نسل در فوتسال هستیم

حمید بی‌غم، سرمربی تیم فوتسال مس‌سونگون در رابطه با سطح لیگ فوتسال ایران اظهار می‌کند: با توجه به اینکه بازیکن‌های جوان و خوبی در حال ورود به لیگ فوتسال هستند و بازیکن‌هایی که فوتسال خوبی داشتند کنار رفته و بازیکنان جوان جایگزین آن می‌شوند شاهد یک تغییر نسل هستیم، در مقابل مربیان نیز به این بازیکنان جوان بها می‌دهند که موجب تغییر سطح لیگ ایران شده است.

وی می‌افزاید: اکنون نمی‌توان در مورد بازی‌های خارج از خانه از پیش تعیین کرد که می‌توانی برنده باشی چرا که بازی‌های سختی است. امیدوارم با حضور تماشاگران و بازی‌های جوانمردانه شاهد رشد و شکوفایی فوتسال بشویم؛ در مجموع به دلیل حضور جام جهانی نیز می‌توانیم شاهد رشد چشمگیر سطح فوتسال ایران نسبت به گذشته باشیم.

سرمربی تیم فوتسال مس‌سونگون بیان می‌کند: جوان‌گرایی را ۱۴ تیم حاضر در لیگ‌برتر انجام می‌دهند، اما این موضوع در تیم‌های مختلف متفاوت است چرا که تیم‌هایی که در کورس قهرمانی حاضر هستند از جوانانی استفاده می‌کنند که تجربه یک الی دو سال بازی در لیگ‌برتر را داشته باشند. برخی تیم‌ها هم از جوانان کم‌تجربه‌تر و گمنام استفاده می‌کنند، از نظر من هر دو ارزشمند است و موجب پیشرفت فوتسال کشورمان می‌شود به‌خصوص که ما در زمان تغییر نسل هستیم و امیدوارم این جوانان خیلی سریع‌تر تجربه کسب کنند و لیگ فوتسال کشورمان را بسیار پویاتر و زیباتر کنند.

وی تصریح می‌کند: داوری‌ها خوب هستند و ضعیف نیستند، اما دو بحث در داوری‌ها دیده می‌شود، موضوع اول تفاوت در داوری‌ها است یعنی برخی از داوران بسیار سخت‌گیرانه خطا می‌گیرند و برخی خیر؛ این تفاوت موجب می‌شود بازیکنان گمراه شوند. داوری‌ها باید در حد هم برسد و نزدیک به هم باشد تا بازیکنان نیز بدانند چگونه باید بازی کنند. موضوع دوم حذف مدیریت بازی است چرا که این موضوع را در بازی‌های آسیایی و جام‌جهانی نمی‌بینیم و چیزی که قانون معین کرده است، اجرا می‌شود و شرایط به آن صورت زیباتر است.

نیازمند کنترل هرج‌ومرج نیمکت‌ها

بی‌غم ادامه می‌دهد: اگر بتوانیم با شرایط مختلف نیمکت‌ها را کنترل کنیم تا از هرج‌ومرجی که برخی از تیم‌ها به‌وجود می‌آورند جلوگیری کنیم چرا که فوتسال ما در سطحی قرار گرفته است که این رفتارها شایسته نیست.

وی تشریح می‌کند: بزرگ‌ترین کمبود ما در لیگ فوتسال نظارت، مدارا کردن یا مدیریت است، بسیاری از شهرها واقعاً بی‌اخلاقی می‌کنند و این موضوع در شأن فوتسال ما نیست و نمی‌دانم کی قرار است به‌جای این اعتراضات، مباحث فنی نتیجه را رقم بزند.

سرمربی تیم فوتسال مس‌سونگون در خصوص شرایط تیم‌ملی فوتسال عنوان می‌کند: چندین سال است که استعدادهای زیادی به‌علاوه مربیان بسیار خوبی را داریم، اما برگزاری اردوهای منظمی در طول سال نداریم و این موضوع به تیم‌ملی کشورمان ضربه می‌زند، مسابقات تدارکاتی‌مان کم است و اگر هم وجود دارد بسیار نزدیک بهم و به تایم برگزاری مسابقات است. اگر این اردوها در طول سال پخش شود، به‌نظر می‌توان بازدهی بهتری را انتظار داشت.

وی خاطرنشان می‌کند: ضعف بزرگی است که در طول سال بازیکنان تیم‌ملی را رها می‌کنیم و سپس در یک بازه زمانی بسیار کوتاه جمع می‌کنیم و شرایط فشرده‌ای را برای‌شان رقم می‌زنیم. شرایط تیم‌ملی بد نیست و از جانب بازیکنانی که در ایران بازی می‌کردند، شرایط آرمانی دارند، همه آماده و با انگیزه هستند. ضعف تیم‌ملی کشورمان اکنون نبودن سه بازیکن با تجربه در ترکیب‌ش است.
به گزارش ایمنا، حضور بازیکنان جوان در کنار بازیکنان باتجربه و قدیمی تیم‌ها موجب آینده‌سازی لیگ و تیم‌ملی کشورمان است؛ اگر کمی بیشتر به فوتسال بها داده شود و با ارتقا سیستم‌های داوری و دیگر امکانات این رشته، می‌توانیم در رده‌های بالاتر در دنیا قرار گیریم.

کد خبر 747341

دیگر خبرها

  • تغییر نسل موجب تحول می‌شود
  • پرسپولیس با ۵ تغییر مقابل آلومینیوم اراک بازی می‌کند
  • دکتر بیژن بازی حساس را درآورد! (عکس)
  • پس از بیانیه آتشین لاپورتا؛ کمیته داوران اسپانیا هیچ تصویر و فیلمی به بارسلونا نمی‌دهد
  • داوران بازی‌های لیگ برتر بر چه اساس انتخاب می‌شوند؟
  • پسر رئیس کمیته داوران، رکورددار تعداد داوری!
  • بیشترین قضاوت برای فرزند رئیس کمیته داوران فدراسیون + جدول
  • پسر خداداد افشاریان در لیگ یک رکورددار شد!
  • افشاریان دارای بیشترین قضاوت در لیگ دسته اول + جدول
  • پنالتی جنجالی رئال درست بود (عکس)