Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح استیضاح رئیس جمهور در مجلس در حالی کلید خورده که مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۱ پس از یکشنبه سیاه مجلس، آن استیضاح را اشتباه خواندند و گفتند: «استیضاح باید یک فایده‌ای داشته باشد.» به نظر می‌رسد این منطق در حال حاضر نیز صادق است. آفتاب‌‌نیوز : روزنامه جوان بدنبال مطرح کردن استیضاح روحانی توسط ذوالنور نماینده قم نوشت:  مقام معظم رهبری پس از وقایع یکشنبه سیاه مجلس در سال ۱۳۹۱ پس از گلایه‌ای بی‌بدیل از نوع رفتار احمدی نژاد، خطاب به مجلس گفتند: «آن طرف قضیه هم، اصل این استیضاحی که در مجلس انجام گرفت، غلط بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خب، استیضاح باید یک فایده‌ای داشته باشد. چند ماه به پایان کار دولت، استیضاح یک وزیر، آن هم باز با یک علت و دلیلی که مربوط به خود آن وزیر نیست، چه معنی دارد؟ چرا؟ این هم غلط بود... وقتی ما همه با هم برادریم، وقتی دشمن مشترک جلوی روی ما هست، وقتی توطئه را می بینیم، چه کار باید بکنیم؟ تا امروز مسئولین در مقابل توطئه‌های دشمن همیشه کنار هم ایستاده‌اند، حالا هم باید همین جور باشد، همیشه هم باید همین جور باشد.»
این منطق به احتمال قوی در حال حاضر نیز کاملاً صادق است. استیضاح رئیس جمهور در شرایط موجود کشور که بیش از پیش نیاز به همدلی و هم‌افزایی حس می‌شود چه فایده‌ای می‌تواند داشته باشد؟ تصور شود رئیس جمهور به مجلس آمد و به سوالات پاسخ داد. نتیجه از دو حالت خارج نیست؛ یا مجلس باید عملکرد رئیس جمهور را بپذیرد و بر آن صحه نهد، که حاصلی جز گرفتن وقت مجلس، رئیس جمهور و مردم ندارد و یا آنکه رأی به عدم کفایت رئیس جمهور دهد که تضعیف کلیت نظام در شرایط جنگی پیش‌رو است و موجب افزایش تنش‌ها، ناآرامی‌ها، اضطراب‌ها و خصومت‌ها در کشور خواهد شد و مسیر و تمرکز مسئولین، دستگاه‌ها و مردم را از حل مشکلات کشور و مقابله با دشمنی‌های ترامپ و اسرائیل منحرف می‌کند.
مجلس بهتر است به جای این قبیل کارها که غالباً از سوی مردم، سیاسی بازی و سنگ اندازی در مسیر دولت تلقی می‌شود، اگر پیشنهادی برای اصلاح کشور و حل مشکلات موجود دارد، آن را طرح و با استفاده از ابزارهای خود تا رسیدن به نتیجه پیگیری و نظارت کند. نظام جمهوری اسلامی بر پایه تفکیک قوا برقرار شده است و هر یک از قوا می‌تواند و موظف است در حل مشکلات کشور نقش آفرین باشد، به ویژه مجلس شورای اسلامی که بایستی با اصلاح و تصویب قوانین بستر حل مشکلات را هموار و فراهم سازد. انداختن مشکلات به گردن یکدیگر و انجام حرکات نمایشی نتیجه‌ای جز هدر رفت انرژی و ظرفیت‌های کشور نخواهد داشت.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: استیضاح رئیس جمهور روزنامه اصولگرا مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۸۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» و در پاسخ به تذکر محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قبلا به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است حال این‌که این مالیات سوداگران را دنبال می‌کند.

وی توضیح داد: سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا مثلا سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته تا سود ببرد این قانون مانع از این کار می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی که مالیات نمی‌دهند و فقط سود هنگفت برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • روزنامه اصولگرا: تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبه‌رو کرده
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت
  • بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان در رسانه‌های انگلیسی‌زبان
  • مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است
  • انتقاد نماینده مجلس از واگذاری سهام استقلال به هلدینگ خلیج فارس