Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@07:36:58 GMT

۴۵ روز شکنجه برای ۴۰۰ میلیون تومان

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۸۳۱۳

مرد سبزی فروش که ۴۵ روز در اسارت چهار گروگانگیر بود مجبور شد برای آزادی‌اش خانه و زمین‌هایشان را بفروشد. آفتاب‌‌نیوز : ۳ دی، مرد جوان افغان کنار بساط سبزی‌فروشی خود در شهرستان محمودآباد، مازندران ایستاده بود که یک خودروی پرشیا با سه سرنشین در مقابلش توقف کرد. مرد جوانی از ماشین پیاده شد و با معرفی خود به عنوان مأمور پلیس از وی خواست تا سوار خودروشان شده و همراه آن‌ها به اداره آگاهی برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها گفتند می‌خواهند چند سؤال کوتاه بپرسند و بعد از آن می‌تواند به خانه برگردد. محمد به خواست آن‌ها سوار خودرو شد، اما هنوز چند کیلومتری نرفته بود که پرشیا سواران با تهدید دست و پا و چشم‌های او را بستند و مرد افغان را زیر صندلی عقب خودرو انداختند.
گروگانگیری ۵ میلیاردی
۴۵ روز بعد از این ماجرا یعنی ۱۹ بهمن مرد افغان به دادسرای جنایی تهران رفت و از ربوده شدنش توسط مردان خشنی شکایت کرد. او گفت: سه ایرانی و یک افغانستانی مرا ربودند و ابتدا از خانواده‌ام درخواست ۵ میلیارد تومان کردند، اما درنهایت با دریافت ۴۱۶ میلیون تومان مرا پس از شکنجه رها کردند. با شکایت مرد جوان تحقیقات به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران آغاز شد. در بررسی‌های صورت گرفته دو مرد افغان بازداشت شدند. درحالی که آن‌ها منکر دست داشتن در این آدم ربایی هستند، گروگان جوانی مدعی است که صدای یکی از آن‌ها را به خوبی در خاطر دارد. به دستور بازپرس رضوانی، تحقیقات برای شناسایی سایر اعضای این باند ادامه دارد.
گفتگو با گروگان
۳۰ سال دارد و از سال‌ها قبل به همراه خانواده‌اش به ایران آمدند. مرد افغان از ۴۵ روز شکنجه و آزادی‌اش توسط مردان خشن گفت.
ماجرای ربودنت چه بود؟
کنار بساط سبزی فروشی‌ام در محمود آباد استان مازندران ایستاده بودم که خودروی پرشیایی مقابل پایم توقف کرد و سرنشینان آن خودشان را مأمور معرفی کردند. من هم به ناچار سوار خودروی آن‌ها شدم.
چه شد که رهایت کردند؟
آن‌ها از خانواده‌ام خواستند که ۵ میلیارد تومان پول در ازای آزادی‌ام بدهند. اما ما توانایی پرداخت آن را نداشتیم. آنقدر خانواده‌ام با آدم ربایان صحبت کردند تا بالاخره راضی شدند که در ازای دریافت ۴۱۶ میلیون تومان مرا آزاد کنند. ۱۳۰ میلیون تومان قرض گرفتیم و مابقی را هم با فروش خانه و زمین هایمان در افغانستان فراهم کردیم.
چگونه این همه پول را به آدم ربایان دادید؟ قرار ما برای مبادله پول شهر مزار شریف افغانستان بود. پدر و مادرم مدتی قبل و بعد از ۲۵ سال زندگی در ایران به افغانستان برگشتند. آدم ربایان از ما خواستند که پول را به یک صرافی در افغانستان برسانیم و از طریق آن افغان پول به حساب آن‌ها واریز شود. ما هم طبق خواسته آن‌ها عمل کردیم.
در مدتی که گروگان بودی آن‌ها با تو چه رفتاری داشتند؟ در تمام ۴۵ روز مرا به بدترین شکل شکنجه کردند. چشم‌ها و دست‌ها و پاهایم بسته بود و هیچ کاری نمی‌توانستم انجام دهم. غذا در حد نان خشک و آب بود.‌
می‌دانی در کجا زندانی بودی؟
جایی که مرا بردند حدود دو ساعتی با محمود آباد فاصله داشت. اما به خانواده‌ام گفته بودند که مرا به پاکستان برده‌اند. برای همین هم برادرم در تهران شکایت کرده بود. اما بعد از تحقیقاتی که صورت گرفته بود مشخص می‌شود که من از کشور خارج نشده‌ام و دو افغان هم که بازداشت شده‌اند در همان شمال کشور دستگیر شدند.
چهره متهمان را دیدی؟ 
این ۴۵ روز چشم‌های من بسته بود، اما صدای یکی از مردان افغان با صدای کسی که مرا زندانی کرده بود شباهت دارد.
در این مدت سعی نکردی فرار کنی؟
نمی‌توانستم. در تمام این مدت دو نفر مدام مراقبم بودند و دست و پایم نیز بسته بود.
ازدواج کردی؟
بله، سه تا بچه هم دارم. دو تا دختر ۶ و ۵ ساله و یک پسر خردسال. در تمام این مدت نـــــــــگران بچه هایم بودند. آدم ربایان به غیر از شکنجه‌های جسمی مدام به من می‌گفتند که اگر خانواده‌ام با آن‌ها همکاری نکنند و پول ندهند بلایی سر زن و بچه‌ام می‌آورند و من از این موضوع بشدت عذاب می‌کشیدم.
منبع: روزنامه ایران

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گروگانگیری شکنجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۸۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاربران افغان در هیاهوی رسانه‌‌ای غرب کنار ایران ایستادند

درحالی که پس از عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق» آحاد مردم و مقامات افغانستان تمام قد از جمهوری اسلامی حمایت کردند، در هیاهوی اخیر رسانه‌های غربی و صهیونیستی نیز کاربران افغان کنار ایران ایستادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، حملات موفقیت آمیز پهپادی و موشکی «‌عملیات وعده صادق»، که در 75 سال ‌از اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها تاکنون بی‌سابقه بوده است، واکنش مثبت حکومت طالبان، چهره‌های سیاسی دولت پیشین افغانستان، مخالفان سیاسی کابل و همنوایی و حمایت تمام قد آحاد مردم این کشور را از ایران در پیوند با دفاع از مردم مظلوم فلسطین علیه رژیم غاصب صهیونیستی به همراه داشت.

پاسخ موشکی ایران را می‌توان از مهم‌ترین رویدادهای خبری در سطح منطقه و جهان دانست که واکنش‌‌های بسیاری را در همان ساعات اولیه در پی داشت، از جمله همنوایی کاربران افغانستان در تحولات منطقه که نشان می‌دهد آنها تمام قد در کنار ایران و علیه رژیم غاصب صهیونیستی ایستادند.

کاربران افغانستانی همچنین در واکنش به هیاهوی رسانه‌های غربی و صهیونیستی در پی واقعه منهدم شدن چند ریز پرنده در اصفهان نیز با ارسال پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و ذیل مطالب رسانه‌های خارجی در کنار ایران ایستادند تا جایی که رسانه «بی.بی.سی» نیز به این حمایت افغانستانی‌ها از ایران نیز اذعان کرده است.

این رسانه نوشت «کاربران افغان در شبکه‌های اجتماعی واکنش گسترده‌ای به حملات ایران و اسرائیل نشان داده‌اند و عمدتا در این مناقشه در کنار ایران ایستاده‌اند».

بی.بی.سی اظهار داشت: عمده کاربران افغان در شبکه‌های اجتماعی و از جمله در بخش نظرات مطالب در اینستاگرام و فیسبوک از همسایه‌شان حمایت کرده‌اند. اکثریت نظرات آنها با رنگ‌وبوی مذهبی و به‌ نظر می‌رسد نشات‌گرفته از حمایت آنها از مردم غزه در جریان حملات اسرائیل باشد.

ملک زاده یکی از کابران افغان در فیسبوک نوشت:

«نظرات مردم افغانستان واقعیت عینی جهان است. اسرائیل جنایت نسل‌کشی را در فلسطین انجام می‌دهد عکس‌العمل بعضی از کشورها نه تنها رضایت بخش نیست بلکه تقویت این عمل ضد انسانی است. ما هراس داریم منطقه درگیر جدال جدی نشود. بی عدالتی به اوج خود رسیده و جنایت اسرائیل نادیده گرفته می‌شود. به عنوان یک فرد بی طرف اگر ایران به کنسولگری اسرائیل جنایت کار حمله می‌کرد واکنش کشورها چه می بود.عدم واقعیت گرایی جهان را به سوی نا بودی تهدید می‌کند.
مردم افغانستان اخلاق سیاسی آمریکا را خوب تجربه کرده‌اند و می‌دانند که برای آنها منافع مهم است نه ارزش‌ها.»

محمدی از دیگر کاربران عنوان کرد:

«از چنین شیطنت‌ها و‌ منافقت‌های دیرینه‌ تان بزرگان ما برای ما نوشتند و بیان کردند، اکنون همه‌ ما دانا و هوشیار شدیم و فکر نکنم برای تان نتیجه‌ بدهد.
در چنین مسائلی عرب و عجم، سیاه و سفید، خارجی و داخلی، شیعه و سنی نداریم.
هر کسی که میگوید «الله اکبر» برادر و پاره‌ تن هم هستند.»

امانی از دیگر کاربران صفحه مجازی آرزوی بزرگ خود را به عنوان یک مسلمان، نابودی کامل آمریکا واسرائیل از نقشه جهان عنوان می‌کند.

هاشمی می‌گوید:
«انشاالله که ایران برنده این نبرد در برابر شیاطین خواهد بود و همیشه حق جایگاه خاصی دارد نزد الله.»

خالقی اظهار داشت: مردم افغانستان حق دارند کنار مسلمین ایستاده باشند، اسرائیلی‌ها مردم غزه رو تباه کردند به اطفال و پیر جوان مرد و زن رحم نمی‌کند، چرا؟ چون مسلمان هستند، بنابراین ایران یا افغانستان چرا باید رحم داشته باشد نسبت به اسرائیل !  زنده باد اسلام

صوفی اجمل تاکید کرد:
«ایران هم زبان ماست، بر علاوه هم زبان بودن ما همه مسلمانیم و باید در مقابله با ظلم کفار کنار هم ایستاده و از یکدیگر حمایت می‌کنیم به خصوص در مقابل اسرائیل که سال‌هاست ظلم می‌کند و همه کشورهای جهان خاموش نشستد».

ابراهیمی نوشت:
«ما ملت افغانستان در کنار کشور همسایه خود هستیم، شعیه و سنی برادر است. اسرائیل دشمن تمامی مسلمانان جهان است به امید روزی که تمام مسلمانان جهان اتحاد همبستگی داشته باشد. درود بر رهبر ما حضرت محمد مصطفی».

کیان اوغلی می گوید:
«حمایت ما از اسلام است !و این حمایت ها تا آزادی بیت المقدس از شر ظالمان ادامه خواهد داشت.»

ابوالفضل مهدوی تصریح کرد:

«بله، صد در صد، کنار کشور مسلمان و همسایه خود ایستاده هستیم.‌ دشمن ما مشترک‌ است.»

میرزایی بیان کرد:

«جدای از پیوندهای ناگسستنی دو کشور هم دین وهم زبان (ایران و افغانستان )، اینجا بحث دو روی و سیاست دوگانه غرب ورسانه های وابسته‌ به آنها مطرح است ؛ به خصوص آمریکا که از نظر ما افغانستانی‌ها برای آمریکا هیچ چیزی جز منافع اش ارزش ندارد.

این کاربران افغان پرسش از وزیر خارجه انگلیس را به عنوان شاهد مثال مطرح می‌کند و می‌نویسد: «درصورتیکه کشوری به کنسولگری بریتانیا حمله نظامی کند پاسخ شما چیست؟» آقای وزیر پاسخ می‌دهد که « پاسخ ما فوری وکوبنده خواهد بود».

میرزایی همچنین ادامه داده است: اما وقتی جمهوری اسلامی تلافی کرد واز خود دفاع نمود غرب محکوم کرد. آیا این سیاست دوگانه و نفاق افگنانه نیست ؟!»

فتحی می‌نویسد:

«ملت مسلمان افغانستان از برادران دینی خود در غزه حمایت کامل می‌نماید و سیاست های جمهوری اسلامی در دفاع از مظلومین را به دیده قدر نگریسته و تائید می نماید».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (تصاویر) شکنجه تکان‌دهنده زنان به شیوه «مافیا‌های ایتالیایی»
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • کشف بقایای زنان شکنجه و خفه شده‌ به شیوه «مافیاهای ایتالیایی» در مراسم قربانی ۶ هزار سال پیش
  • چرا برخی از مهاجران افغان از ایران خارج شدند؟
  • ۲ روایت عجیب از آدم‌ربایی ۱۰ میلیاردی | دختر ۱۶ ساله می گوید ۳ روز در اتاقی زندانی بود و شکنجه می شد اما دوست اینستاگرامی او می گوید...
  • رایزنی قطر و ازبکستان بر سر چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان
  • افشاگری از برنامه افغان‌ها برای خرید ملک در ایران
  • کاربران افغان در هیاهوی رسانه‌‌ای غرب کنار ایران ایستادند
  • نمایشگاه مشترک افغان - قزاق
  • گزارش آنروا از رفتار وحشیانه صهیونیست‌ها با اسرای غزه