Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون گفت: در این روزگار که مسابقه‌های بیهوده برای دیده شدن وجود دارد و حرمت به راحتی شکسته می‌شود، ایستادگی برای حفظ فرهنگ و ارزش‌ها، تلاش و فعالیت می‌خواهد. ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، ستاره اسکندی در اختتامیه بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر در چابهار اظهار داشت: برگزاری جشنواره مد و لباس فجر در چابهار نشان می‌دهد مدیریت این منطقه با حفظ ارزش‌ها می‌خواهد هنردست زنان بلوچ را بشناساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیشنهاد ما این است که جشنواره مکرر در چابهار برگزار شود تا دیگران بدانند بلوچستان چه دارد و چه هنر فاخری را بر دوش می‌کشد.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون تصریح کرد: اجازه دهید هنرهای نمایشی به شناساندن فرهنگ‌تان کمک کند و خودتان دست به کار شوید؛ در کنار جشنواره مد و لباس، موسیقی، تئاتر و غذاهای محلی برگزار کنید و بگذارید چابهار زنده‌تر شود.

اسکندی گفت: ارتقا سطح کیفی پارچه‌های صنعتی موجود، تاسیس مدرسه سوزن دوزی و  آموزش به زنان بلوچ، احیا کارگاه های سوزن دوزی در منطقه و کمک از نرم‌افزارهای گرافیکی برای شناساندن سوزن‌دوزی از دیگر اقداماتی است که می‌تواند انجام شود.

وی ادامه داد: در این روزها که تاریخ به آسانی شسته می‌شود، در این روزگار که مسابقه‌های بیهوده برای دیده شدن وجود دارد و حرمت به راحتی شکسته می‌شود، ایستادگی برای حفظ فرهنگ و ارزش‌ها، تلاش و فعالیت می‌خواهد، بر فرهنگ فاخر خود بایستید و سوزن‌دوزی منحصر به فرد بلوچستان را به‌شناسانید.

بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما خاطرنشان کرد: ما بخشی از اهالی فرهنگ، بی‌ادعا، بی‌حاشیه و بی‌صدا دستانمان را به هم داده‌ایم تا در کنار شما در راستای هدف واقعی گام برداریم که میراث(سوزن‌دوزی بلوچی)، میراث ایران زمین است.

جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر |برخی کشورها تمایل به مصادره هنر" سوزن دوزی بلوچی" را دارندنمایش آثار برگزیده کارگاه‌های جشنواره مد و لباس فجر در ایتالیاآبیار: جشنواره مد ولباس فجر باعث شکوفایی فرهنگ اصیل ایرانی می‌شود

به گزارش تسنیم، اختتامیه بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر ‌با حضور مجتبی حسینی معاون هنری وزیر ارشاد، علی جنتی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ،اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و بعضی بازیگران در چابهار برگزار شد.

هم چنین در این دوره از جشنواره کشورهایی چون فرانسه، اسپانیا، سنگاپور، تونس، چین، قزاقستان، روسیه، ایتالیا، سوریه، عمان، آذربایجان، ارمنستان، عراق، پاکستان، هند، افغانستان، لبنان و اندونزی حضور داشتند.

جشنواره مد و لباس فجر از 26 بهمن تا 2 اسفند در مجموعه نمایشگاهی بوستان گفت‌وگو تهران میزبان علاقه‌مندان است و بخش بین‌الملل آن نیز از 25 بهمن شروع شده و ‌شب گذشته مراسم اختتامیه برگزار شد.‌

انتهای پیام/ش

R7843/P/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۸۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین رونمایی از ماشین آلات جدید شهرداری شبستر با ارزش ۲۰ میلیارد تومان

میکائیل توحیدی شهردار شبستر در این مراسم با اشاره عملکرد مجموعه شهرداری گفت:در مدت محدود توانسته ایم این ماشین آلات جدید را با مبلغ ۲۰ میلیارد تومان خریداری کنیم.

وی افزود:مجموعه شهرداری شبستر تلاش می‌کنند در خدمت رسانی به مردم فرهنگ دوست شبستر در حد و جایگاه این مردم تلاش کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • آیین رونمایی از ماشین آلات جدید شهرداری شبستر با ارزش ۲۰ میلیارد تومان
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • سعیدی، نماینده چابهار: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند/ حجاب واجب است اما تقویت ارزش پول ملی و سفره مردم هم واجب است
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • آثار جشنواره مد و لباس نقش تن‌پوش در حال داوری است