Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@10:50:40 GMT

هیس! غول آهنین پرسپولیس خواب است!

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۸۳۷۹

به گزارش پارس نیوز، 

خرید خارجی موفق در فوتبال ایران به زودی تبدیل به یک سراب یا یک رویای دست نیافتنی خواهد شد، روزگاری خواهد رسید که با ذکر مثال از چند دهه قبل، با حسرت از کیفیت خارجی‌های لیگ سخن خواهیم گفت و الحاجی گرو و الونگ الونگ بدل به پادشاهان خارجی حضور یافته در لیگ برتر خواهند شد! مسیری که باشگاه‌ها با بی‌دقتی خود در خریدهایشان ترتیب می‌دهند در آخر جز تلف شدن سرمایه و وقت و امیدهای هواداران، چیزی را در بر نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عادت مرسومی که در فوتبال ایران نسبت به خریدهای جدید باشگاه به‌کار گرفته می‌شود، گلچین کردن حرکات تکنیکی تازه واردهای خارجی با تلفیقی از گل‌هایشان است که مجموعاً به 10 دقیقه نمایش بدون توقف در ویدیوهای منتشر شده هم نخواهد رسید تا به نوعی مخاطب تحت تأثیر بازیکن مدنظر در ویدیو کلیپ ساخته شده قرار بگیرد و دست برقضا این اتفاق هم به لطف فضای مجازی و گستردگی آن در میان جامعۀ‌مان در آخر رخ می‌دهد! غافل از اینکه بازیکن مدنظر بالغ هزاران دقیقه در میادین حاضر شده است و تنها به 10 دقیقه از کل دوران بازیگری او بسنده می‌شود!

این سیاست در قبال شخص ماریو بودیمیر کروات نیز پیاده‌سازی شد، مهاجمی که به ادعای برخی رسانه‌های داخلی پیش از پیوستن به پرسپولیس در آستانۀ خداحافظی از فوتبال بوده است و با پیشنهاد سرخ‌ها کفش‌هایش را دوباره پوشید تا از تصمیمش منصرف شود و حضور در لیگ برتر ایران، جایی که هموطنانش در آن جایگاهی ویژه دارند را هم تجربه نماید.

در ابتدا تصور می‌شد که بودیمیر بازیکنی فراتر از سطح کلاس فوتبال ایران خواهد بود، احتمالاً مهاجمی همانند مامه تیام که اشتباهاً  سر از زمین‌های نامسطح فوتبال داخلی‌مان درآورد و پس از حضوری کوتاه مدت سریعاً فوتبالمان را ترک کرد تا بیش از این خود را در حواشی هدر ندهد! سوای بر تیام، سرور جپاروف نیز چنین تجربه‌ای را برای فوتبال ایران برجای گذاشت تا بار دیگر ثابت شود که خارجی با کیفیت، آن هم از قارۀ اروپا هرگز به ایران منتقل نمی‌شود مگر اینکه در آستانۀ پایان فوتبالش باشد! سوای بر این به یاد نداشته‌ایم که لیگ برتر خارجی با کیفیتی را به خود دیده باشد!

ماریو بودیمیر

 

اما بودیمیر تا به اینجا نه شبیه به تیام بوده است و نه آنچه که از او تصویرسازی می‌شد! او بیشتر شبیه گرو به نظر می‌آید! برانکو ایوانکوویچ نیز سخت از او حمایت می‌کند و او را در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار می‌دهد تا بتواند اعتماد به‌نفسش را در اردوی سرخ‌ها دوباره پیدا کند؛ اما وضعیت به گونه‌ای است که گویی او نمی‌تواند از خود انعطاف لازمه را در میادین لیگ ارائه بدهد و صرفاً با به رخ کشیدن قدرت بدنی‌اش سعی بر پیش‌بردن وظایف اعطاء شده از سوی کادر فنی است!

بودیمیر فرصت چندانی برای اثبات توانایی‌هایش ندارد، هواداران پرسپولیس خلاء مهاجمی گلزن را شدیداً در ترکیب اصلی خود حس می‌کنند و از زمان جدایی مهدی طارمی نتوانسته‌‌اند گزینۀ مناسبی را در نوک پیکان خط حملۀ خود داشته باشند، هرچند که علی علیپور در برخی مقاطع برای آنها خوش درخشید، اما هرگز جای خالی طارمی را نتوانست پر کند، از سویی دیگر تجربۀ ناموفق حضور منشا در پرسپولیس حسابی هواداران را ترسانده است تا آنها با عینک منفی به ساق‌های بودیمیر نگاه کنند! شاید کلید درخشش غول آهنین در باز کردن دروازۀ رقبا باشد و پس از آن بهتر بتوان نسبت به او شناخت پیدا کرد! اما هرچه که هست تا به اینجا جز ارائه چهره‌ای مصمم و ترسناک، چیز دیگری را از خود ارائه نداده است!

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: فوتبال ایران لیگ برتر سرمایه ایران فضای مجازی پرسپولیس فوتبال پرسپولیس خواب رسانه سرمایه فضای مجازی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۸۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاشقانه پرسپولیس - اوسمار وارد مراحل جدی شد!

آفتاب‌‌نیوز :

اوسمار ویرا سرمربی برزیلی پرسپولیس که این روز‌ها به یک چهره محبوب تبدیل شده، وقتی قرار شد به جای یحیی گل‌محمدی سکان هدایت سرخ‌ها را بر عهده بگیرد فقط فحش خورد. نه فقط خود ویرا که من حیث المجموع، باشگاه پرسپولیس و تصمیم‌سازان آن هم از این اعتراض‌های خشن در امان نماندند!

طبیعی است با چند نتیجه خوب و ثبات پرسپولیس در جدول لیگ، خیلی‌ها فعلا گل‌محمدی را فراموش کردند، حرفی از برانکو هم نمی‌زنند و در حال حاضر دارند از هنر مربیگری اوسمار لذت می‌برند. حالا سوال این است: اگر اوسمار نتواند جام بگیرد و پرسپولیس از کورس قهرمانی جا بماند، آیا محبوبیت فعلی این مربی سر جای خود باقی است؟ آیا اوضاع به همان دورانی بر نمی‌گردد که می‌خواستند اوسمار را سرمربی کنند، اما جراتش را نداشتند؟

اوسمار همان‌طور که از ابتدا هم به نظر می‌رسید، بعد از استعفای غیرمننتظره یحیی گل‌محمدی بهترین گزینه ممکن برای نیمکت پرسپولیس بود. او شناخت کافی از این تیم داشت و با بازیکنان در زندگی‌های اردویی و تمرینی، شریک بود. ضمن این‌که چهره‌ای جوان و باانگیزه محسوب می‌شد که می‌توانست همه تجربه‌اش را از آکادمی‌ها و تیم‌های مختلف برزیلی به پرسپولیس منتقل کند.

با این همه، او خیلی نباید روی مرام و معرفت فوتبال ایران حساب کند؛ اینجا خبری از داستان‌های عاشقانه و رمانتیک نیست. در فوتبال ایران، مربیان روی لبه تیغ راه می‌روند و با ۲ باخت، همه‌چیز به حالت اولیه برمی‌گردد. اوسمار حتی می‌تواند به تنظیمات کارخانه برگردد و به همان مربی مظلومی تبدیل شود که حتی خوش‌بین‌ترین هواداران پرسپولیس هم نمی‌پذیرفتند او جانشین گل‌محمدی شود.

برای دوست داشتن اوسمار و عاشقانه‌ای که کم‌کم دارد در پرسپولیس جدی می‌شود، باید کمی صبر کرد؛ هر چند منطق می‌گوید در تیمی که انتخاب مربی ایرانی برایش بسیار سخت است، بودن چهره‌ای مثل اوسمار ویرا که خوب حرف می‌زند و تیمش را هم درست هدایت می‌کند یک غنیمت بزرگ محسوب می‌شود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • شایعات غیرفوتبالی یحیی گل‌محمدی
  • امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم
  •  درست‌ترین تصمیم علی دایی!
  • آلومینیوم - پرسپولیس، با حضور تماشاگران
  • افسانه‌ شکست‌ناپذیری گنبد آهنین صهیونیست‌ها در هم شکست
  • عاشقانه پرسپولیس - اوسمار وارد مراحل جدی شد!
  • 36 ساعت جالب برای قبول پیشنهاد پرسپولیس
  • اوسمار: فقط به خاطر پرسپولیس به ایران آمدم
  • پرسپولیس ۷۹ پله بالاتر از استقلال در رده بندی جهان! + عکس
  • پرسپولیس 79 پله بالاتر از استقلال در فوتبال جهان!