Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، در مراسمی که ساعتی پیش به پایان رسید انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را به نیکول هولوف‌سنر و جف ویتی برای فیلمنامه «می‌توانی هرگز مرا ببخشی؟» اهدا کرد و جایزه بهترین فیلمنامه اوریجینال یا غیراقتباسی نیز به بو برنهام برای «کلاس هشتم» تعلق گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«می‌توانی هرگز مرا ببخشی؟» بر مبنای خاطرات لی ایزراییل فقید نوشته شده و موفق شد تا فیلمنامه‌های فیلم‌های «پلنگ سیاه»، «اگر بیل استریت می‌توانست حرف بزند»، «ستاره‌ای متولد شده» و «کوکلاس کلان سیاهپوست» ‌را پشت سر بگذارد.

این فیلمنامه در قالب کمدی-درام نوشته شده و نامزدی اسکار را نیز در این رشته کسب کرده است.

هولوف‌سنر در مراسم دریافت جایزه‌اش از «لی» تشکر کرد و گفت اگر او زنده بود و در این مراسم حضور داشت،‌ احتمالا باهوش‌ترین فرد این جمع می‌بود.

برنهام نیز با دریافت جایزه انجمن نویسندگان برای «کلاس هشتم» موفق شد تا «رُما» آلفونسو کوارون، «معاون» آدام مک‌کی، «یک جای آرام» برایان وودز، اسکات بک و جان کراسینسکی و «کتاب سبز» نوشته پیتر فارلی، نیک واله‌لونگا و برایان کوری را پشت سر بگذارد.

در حالی که همه این رقبا نامزد اسکار شده‌اند، «کلاس هشتم» جایی در نامزدی اسکار به دست نیاورده است.

در «کلاس هشتم» السی فیشر در نقش یک دختر نوجوان در آخرین هفته کلاس هشتم تصویر شده است. برنهام ۲ هفته پیش با این فیلم موفق به کسب جایزه انجمن کارگردان‌های آمریکا هم شد.

در بخش تلویزیونی «خانم میزل شگفت‌انگیز» در بخش بهترین سریال کمدی به عنوان برنده انتخاب شد و «آمریکایی‌ها» در بخش سریال درام این جایزه را دریافت کرد.

بیل هادر و آلک برگ نیز جایزه یک اپیزود کمدی را برای یک قسمت از«بری» دریافت کردند و در عین حال جایزه سریال جدید را نیز از آن خود کردند.

آلکس گانزا نیز جایزه بهترین فیلمنامه برای یک اپیزود درام را برای یک قسمت از «هوم‌لند»‌ دریافت کرد.

استفانی جیلیس نیز جایزه بهترین فیلمنامه انیمیشن را برای «بارت نمرده» دریافت کرد.

این جوایز با رای ۱۷ هزار نفر عضو انجمن نویسندگان آمریکا اهدا می‌شود. در پنج سال اخیر ۱۰ تن از برندگان این جوایز، جایزه اسکار را نیز دریافت کردند.

کد خبر 4545268

منبع: مهر

کلیدواژه: جایزه سینمایی سینمای آمریکا فیلمنامه نویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیلین مورفی اسکار ایرلند را هم برد/ پیروزی «اوپنهایمر» کامل شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، کیلین مورفی فصل جوایز و یکه تازی خود را با دریافت جایزه برتر بازیگری در سرزمین مادری‌اش ایرلند به پایان برد.

برنده جایزه اسکار، بفتا، گلدن گلوب وانجمن بازیگران آمریکا، شب پیش احتمالا آخرین جایزه‌ای را که می‌شد برای «اوپنهایمر» کریستوفر نولان دریافت کرد، به مجموعه جوایزش افزود. وی در بیست و یکمین دوره جوایز آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلند به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد انتخاب شد.

مورفی پس از دریافت جایزه که توسط لیلی گلادستون بازیگر «قاتلان ماه کامل» اسکورسیزی به او اهدا شد، گفت: بودن در این جمع بسیار خاص است؛ بودن در خانه، با افرادی که دوستشان دارم.

در این رقابت او اندرو اسکات برای «همه ما غریبه‌ها»، دیوید ویلموت برای «دروغ‌هایی که می گوییم»، بری کیوگن برای «سالت برن»، بری وارد برای «آنچه آنها ممکن است با برآمدن خورشید با آن روبه‌رو شوند» و پیرس برازنان برای «آخرین تفنگدار» را پشت سر گذاشت.

گلادستون برای نخستین بار راهی ایرلند شده بود تا به عنوان نامزد بهترین بازیگر زن بین‌المللی در آنجا حضور داشته باشد، اما در نهایت این جایزه نصیب بازیگر «بیچارگان» یعنی اما استون شد. در بخش بهترین فیلم بین‌المللی «اوپنهایمر» به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد و پل جیامتی برای «جاماندگان» عنوان بهترین بازیگر مرد بین‌المللی را از آن خود کرد.

جایزه بهترین فیلم ایرلند هم نصیب «آنچه آنها ممکن است با برآمدن خورشید با آن روبه رو شوند» ساخته پت کالینز شد که با اقتباس از رمان ایرلندی نوشته جان مک‌گهرن ساخته شده است. «دروغ‌هایی که می‌گوییم» جوایز متعددی از جمله کارگردانی برای لیزا مولکاهی، فیلمنامه برای الیزابت گوچ و بازیگر نقش اول زن برای اگنس اوکیسی را برد و پل مسکال که نتوانست در مراسم شرکت کند برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای «همه ما غریبه‌ها» شد و آلیسون الیور برای «سالت برن» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را گرفت.

جایزه بهترین سریال درام تلویزیونی به «بستگان» رسید و کیت دولان برای «کین» بهترین کارگردان این بخش شد. جایزه بهترین مستند هم به «روزهای درختان» رسید.

از دیگر نامزدها و بازیگران سرشناسی که در این مراسم حضور داشتند می توان از شارون هورگان، نیل جردن، جیم شریدان، ایو هیوسون، کری کاندون، پیرس برازنان و آلیشا ویر یاد کرد.

کد خبر 6084026

دیگر خبرها

  • جایزه قلم آمریکا با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • لغو مراسم انجمن قلم آمریکا به دلیل اعتراض نویسندگان به حمله اسرائیل به مردم غزه
  • جایزه قلم آمریکا در پی حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • مراسم انجمن قلم آمریکا لغو شد/ ایستادگی نویسندگان برای فلسطین
  • کیلین مورفی اسکار ایرلند را هم برد
  • کیلین مورفی اسکار ایرلند را هم برد ؛ پیروزی کامل شد
  • کیلین مورفی اسکار ایرلند را هم برد/ پیروزی «اوپنهایمر» کامل شد