Web Analytics Made Easy - Statcounter

میلاد محمدیان گفت: در نمایش "تئاتر فوتبال منهای بازی ناجوانمردانه" که غالبی محیطی دارد پنجاه بازیگر و گروه فرم حضور دارند.

میلاد محمدیان شمالی تهیه کننده تئاتر فوتبال منهای بازی ناجوانمردانه در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ارتباط با انتخاب سوژه بمباران زمین فوتبال «چوار» اظهار داشت: بمباران زمین فوتبال «چوار» استان ایلام که در ۲۳ بهمن ۱۳۶۵ رخ داد هنرمندان ایلام را بر آن داشت تا از اتفاق تلخی که در دقیقه 55 بازی فوتبال افتاد که در آن حادثه ۱۰ فوتبالیست، سه  کودک، یک داور و یک تماشاگر به شهادت رسیدند نمایشی محیطی را تولید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدیان در ادامه در خصوص غالب این نمایش خاطر نشان کرد: در این نمایش که غالبی محیطی دارد پنجاه بازیگر و گروه فرم حضور دارند. البته در کنار این گروه نمایشی، دکتر هاشم بیگی مدیرعامل باشگاه فرهنگی‌ورزشی چوار ۶۵ با ما به‌عنوان عضوی فعال و کوشا همراه هستند که خودشان یکی از شاهدان این اتفاق بوده‌اند. هدف ما از تولید این نمایش نشان دادن مظلومیت این شهدا در سطح بین‌المللی است.

تهیه کننده تئاتر فوتبال منهای بازی ناجوانمردانه پیرامون شهدای چوار تصریح کرد: شهدایی که در میدان جنگ نبوده و تنها در مشغول برگزاری یک مسابقه فوتبال بوده‌اند. البته ما تلاش کردیم که این نمایش را به افتتاحیه جام جهانی فوتبال در روسیه برسانیم تا در آنجا فرهنگ جوانمردی و ایثار را معرفی کنیم و صدای شهدای این واقعه به گوش مردم دنیا برسد.

وی در مورد نمایش های دیگر «فوتبال منهای بازی ناجوانمردانه» افزود: به دنبال رایزنی با مسئولان مربوطه هستیم تا اگر شرایط فراهم شود نمایش «فوتبال منهای بازی ناجوانمردانه» را قبل از دربی تیم‌های پرسپولیس و استقلال اجرا کنیم.

محمدیان درباره نمایشنامه این تئاتر گفت: متن نمایشنامه با توجه به مستنداتی که در اختیارداریم به‌طور کامل در نظر گرفته‌شده است؛ اما برای آنکه فضایی دراماتیک را برای مخاطب فراهم آوریم سعی داریم که از جنبه‌های نمایشی که موردنیاز است چون گروه فرم و حرکت، نمادهای استان ایلام برای اطلاع و آگاهی مخاطب استفاده کنیم تا آن‌ها نیز با این رویداد تلخ ورزشی در کشورمان آشنا شوند و بدانند مردمان ما در زمان جنگ چه سختی‌هایی را متحمل شده‌ و چگونه عده‌ای از آن‌ها درنهایت مظلومیت به شهادت رسیده‌اند.

تهیه کننده تئاتر فوتبال منهای بازی ناجوانمردانه در ارتباط با دستاوردهای این نمایش عنوان کرد: در نمایش «فوتبال منهای بازی ناجوانمردانه» بحث و نگاه کلی ما بر این بوده است که یاد شهدای زمین فوتبال «چوار» را زنده نگه‌داریم. در ادامه خواستار آن بوده‌ایم که در دو مورد دیگر نکاتی را متذکر شویم که برگرفته از نشان دادن فرهنگ غنی انسانی استان ایلام و پاسداری مردمان غیور این خطه از مرزهای ایران اسلامی که بخشی از کشور عزیزمان است.

وی در خصوص اجرای محیطی این نمایش تاکید کرد: همچنین اجرای محیطی این نمایش که همراه با مسائل روز فوتبال همراه است و بخشی از مستندات این حادثه که در سال ۶۵ رقم خورده است بیان خواهد شد.

محمدیان در پایان پیرامون مستندات این نمایش بیان کرد: ما برای آگاهی بیشتر بازیگران و گروه نمایشی از مستنداتی چون عکس‌های روز حادثه، زندگی‌نامه شهدای آن روز و گفتگو با بازماندگان این رویداد استفاده کرده و آن‌ها را در اختیار گروه گذاشته‌ایم.

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داور دربی اصفهان اعلام شد

داور بازی سپاهان و ذوب آهن مشخص شد

طرفداری | تیم داوری دیدار معوقه هفته هفدهم بین سپاهان و ذوب آهن اصفهان مشخص شد.

 

 

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دیدار معوقه هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال کشور در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ فردا چهارشنبه از ساعت ۱۶:۳۰ بین تیم‌های فوتبال سپاهان و ذوب آهن اصفهان برگزار می‌شود.

از این رو کمیته داوران فدراسیون فوتبال تیم داوری این بازی را انتخاب کرد که به شرح زیر است:

داور: پیام حیدری کمک‌ها: علیرضا ممبینی، امین قدیری و مجتبی شجاعی ناظر: احمد صالحی

از دست ندهید ????????????????????????

لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک 2024 خشم سرمربی چلسی: این مسخره‌بازی تکرار نمی‌شود تقابل ستاره رئال مادرید با بدترین داور جهان بیرانوند جدید از خرم‌آباد ظهور کرد

دیگر خبرها

  • نویر در لیگ قهرمانان اروپا رکوردشکنی کرد
  • سرخپوشان پایتخت به‌دنبال صدرنشینی در آبادان/ نبرد عنایتی و شجاعی در دربی بدون تماشاگر تهران
  • ۲ نشان طلای پیکار‌های انتخابی تیم ملی،برای کاراته کا‌های استان همدان
  • آمریکا دیگر اعجوبه‌ای مثل مسی را نخواهد دید
  • داور بازی سپاهان و ذوب آهن مشخص شد
  • حادثه دلخراش برای فوتبالیست استقلالی + عکس
  • داور دربی اصفهان اعلام شد
  • بازی‌های لیگ برتر ایران در چه صورتی بدون تماشاگر می‌شوند؟
  • برای اولین بار: اعلام سازوکار محرومیت تیمها از تماشاگران
  • ناگفته‌های جنجالی داور بازنشسته در استودیو آنتن