Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-16@11:50:42 GMT

تضمین سلامت مو با این گزینه های غذایی

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۸۴۸۵

تضمین سلامت مو با این گزینه های غذایی

رکنا: با خوردن موادی همچون گوشت قرمز، کلم بروکلی و سیب زمینی شیرین می توانید سلامت موهای خود را تضمین کنید.

 تقویت و حفظ سلامت مو از جمله مسائلی است که توجه بسیاری از انسان را به خود جلب کرده است. ناگفته پیدا است که مو چه نقش مهمی را در حفظ ظاهر و زیبایی اشخاص مختلف ایفا می کند. یکی مهمترین ارکان در زمینه حفظ سلامت مو تغذیه افراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از مواد غذایی مفید برای مو آشنا کنیم.

گوشت قرمز

یکی از دلایل ابتلاء افراد به کچلی و از دست دادن مو کمبود آهن است. بر اساس تحقیقاتی که در یک مرکز مطالعاتی در کالیفرنیای آمریکا صورت گرفته است مشخص شده که خصوصا زنان مبتلا به کاهش رشد مو و یا ریزش مو عموما از کمبود آهن رنج می برند. پس برای مقابله با ریزش مو و کچلی سعی کنید با خوردن موادی هم چون گوشت قرمز و یا تخم مرغ آهن مورد نیاز بدن خود را تامین کنید.

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از ویتامین " ب 7 " است. این ویتامین به رشد موهای شما کمک می کند و در صورت کمبود آن موهای شما شکننده می شود. این ویتامین علاوه بر تخم مرغ در بادام زمینی، ماهی قزل آلا و پنیرهای کم چرب نیز موجود است.

موز

این میوه خوشمزه و دوست داشتنی دارای یک ماده معدنی به نام " سیلیکا " است که به باعث تقویت و افزایش قطر موهای شما می شود. در عین حال این ماده معدنی به مقاومت بیشتر موهای شما نیز کمک می کند.

سبزیجات با رنگ سبز تیره

سبزیجاتی همچون اسفناج و کلم بروکلی از جمله مواد غذایی هستند که حامل حجم زیادی از ویتامین های آ و ث هستند. این ویتامین ها به بدن کمک می کنند تا چربی خاصی را در مو آزاد کند که به عنوان یک حالت دهنده طبیعی عمل می کند.

سیب زمینی شیرین

این ماده غذایی حاوی ماده مغذی " بتا – کاروتن " است که در بدن انسان به ویتامین آ تبدیل می شود و از زبر شدن مو و همچنین خشک شدن پوست جلوگیری می کند. از دیگر مواد غذایی که حامل این ماده هستند می توان به هویج و کدو اشاره کرد.

حبوبات

مواد غذایی همچون عدس، لوبیا و نخود حاوی مقادیر بسیار زیادی از پروتیئن و آهن هستند که در نقش حفظ شادابی و سلامت مو تاثیر بسیار بالا و مهمی دارند.

غذاهای دریایی

ماهی هایی همچون قزل آلا و ساردین منبع بسیار مناسب اسید چرب " امگا 3 " هستند. این چربی مفید از بروز خشکی پوست سر و همچنین خشکی موهای شما جلوگیری خواهد کرد. گردو نیز منبع مناسبی برای تامین امگا 3 بدن به حساب می آید.

چربی های مفید

هیچ کس دوست ندارد که موهایی خشک داشته باشد. برای از بین بردن خشکی پوست به شما توصیه می کنیم تا از روغن های مفید و گیاهی همچون روغن زیتون و یا روغن آفتابگردان استفاده کنید. شما می توانید موی خود را با یک قاشق از این روغن ها ماساژ دهید تا روشنی و لطافت لازم را بدست آورید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: زیبایی قطر ماساژ زیبایی قطر ماساژ سلامت سیب زمینی گوشت قرمز مو خوردن عکس جوان قتل زن تهران پلیس مرگ دستگیر حادثه تجاوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۸۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاشنی پرطرفداری که استخوان‌ها را نابود می‌کند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسکانیوز، رییس گروه تغذیه و دارویی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فرشته فزونی با اشاره به نقش بسیار مهم تغذیه مناسب در پیشگیری از پوکی استخوان گفت: پوکی استخوان بیماری شایعی است که با خطر شکستگی‌های خود به خودی استخوان‌ها همراه است.

به گفته وی اگر فعالیت بدنی فرد کم یا رژیم غذایی وی نامناسب و حاوی مقدار کمی کلسیم باشد، به تدریج کلسیم استخوان‌ها ‌کاهش یافته و شکننده می‌شوند.

فرشته فزونی مصرف منابع کافی پروتئین و املاح را برای حفظ سلامت استخوان‌ها ضروری دانست و دریافت مقادیر کافی کلسیم همراه با فعالیت بدنی را باعث بالا رفتن ذخیره استخوانی کلسیم عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: معمولا زنان بیش از مردان دچار پوکی استخوان می‌شوند و این بیماری در افراد لاغر و کسانی که در فامیل نزدیک خود سابقه پوکی استخوان دارند بیشتر دیده می‌شود.

استخوان کودکان خود را با این غذاها تقویت کنید

لبنیات منابع خوب کلسیم هستند

رییس گروه تغذیه و دارویی معاونت بهداشت از لبنیات به عنوان منبع خوب کلسیم نام برد و گفت: مقدار مناسب روزانه کلسیم برای بزرگسالان بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی گرم است و هر لیوان شیر ۳۰۰ میلی گرم از این نیاز را تامین می‌کند.

به گفته وی هر نوع غذا یا فرآورده‌ای که از شیر تهیه شده باشد نظیر پنیر، ماست و... همچنین شیر مادر از منابع غنی کلسیم محسوب می‌شود.

فزونی تاکید کرد: در لبنیات پرچرب، جذب کلسیم کمتر است بنابراین به افراد توصیه می‌شود روزانه دو تا سه واحد از گروه شیر و لبنیات کم چرب در برنامه غذایی خود بگنجانند.

وی ویتامین D را یک ویتامین ضروری برای جذب کلسیم برشمرد و افزود: این ویتامین به جذب کلسیم و فسفر از روده کمک می‌کند و موجب به کارگیری این مواد معدنی در ساختمان استخوان‌ها و دندان‌ها می شود.

رییس گروه تغذیه و دارویی معاونت بهداشت با اشاره به نور آفتاب به عنوان منبع تولید ویتامین D گفت: با توجه به کمبود ویتامین D، مصرف مکمل این ویتامین مورد تاکید است.

فرشته فزونی خاطرنشان کرد که همه افراد برای دریافت رایگان و کسب اطلاع درخصوص نحوه استفاده از این مکمل‌ها به مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

وی انواع حبوبات ( نخود و لوبیا، عدس، ماش )، سبزی‌هایی مانند جعفری، کلم پیچ، گل کلم، کلم بروکلی و پرتقال را منابع غذایی حاوی کلسیم برشمرد و بر استفاده از این مواد غذایی به مقدار کافی تاکید کرد.

به گفته این کارشناس تغذیه در حبوبات ( نخود ، لوبیا ) مقداری فیتات وجود دارد که با جذب کلسیم تداخل دارد اما اگر حبوبات یک شب در آب خیسانده شود و آب آن دور ریخته شود فیتات آن کاهش می یابد.

فرشته فزونی افزود: مصرف منابع حاوی منیزیم نظیر آجیل و سبزی‌های برگ سبز تیره نیز به اندازه مصرف کلسیم اهمیت دارد. انواع مغزدانه‌ها مثل بادام، کنجد و ... از منابع خوب کلسیم و منیزیم هستند. اما زیاده‌روی در مصرف آنها موجب اضافه وزن و چاقی می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت مصرف امگا ۳ برای سلامت بدن و استخوان‌ها گفت: انواع ماهی، گردو، جوانه گندم حاوی اسیدهای چرب مفید هستند و در صورتی که همراه با غذاهای حاوی کلسیم استفاده شوند، می‌توانند در پیشگیری از بروز پوکی استخوان موثر باشند.

فرونی توصیه کرد از ماهی‌های نرم استخوان، مانند کیلکا، آزاد، ساردین در رژیم غذایی استفاده شود و چناچه این ماهی‌ها با استخوان خورده شوند برای پیشگیری از پوکی استخوان مفید هستند.

نوشابه های کولا مانعی برای جذب کلسیم

رییس گروه تغذیه و دارویی معاونت بهداشت گفت: مصرف‌کنندگان نوشابه‌های گازدار بیشتر درمعرض کمبود کلسیم و پوکی استخوان هستند. زیرا نوشابه‌های گازدار حاوی اسید فسفریک هستند که باعث عدم جذب بخش عمده‌ای از کلسیم می‌شوند.

وی افزود: مصرف بیش از حد نمک نیز باعث افزایش دفع کلسیم از بدن می شود. نمک زیاد، کلسیم را از استخوان‌ها جدا کرده و باعث دفع آن از ادرار می‌شود. در نتیجه زمینه ایجاد پوکی استخوان یا تشدید آن فراهم می‌شود.

این کارشناس تغذیه معاونت بهداشت با توصیه به مصرف ادویه‌ها، گیاهان معطر، سیر و لیمو به عنوان طعم دهنده غذاها و سالادها توصیه کرد افراد از مصرف تنقلات شور و غذاهای کنسروی به دلیل وجود نمک زیاد پرهیز کنند.

به گفته وی مصرف سیگار و غذاهای پرچرب نیز باعث اختلال در جذب کلسیم می‌شود.

فرشته فزونی با اشاره به ضرورت حفظ وزن بدن در محدوده ایده‌آل تاکید کرد از افزایش یا کاهش مفرط وزن پرهیز شود.

فزونی در خاتمه سخنان خود یادآوری کرد افرادی که نمی توانند در برنامه غذایی خود کلسیم کافی بگنجانند باید با نظر پزشک از مکمل‌های کلسیم استفاده کنند.

کد خبر 844535 برچسب‌ها نمک خبر مهم بیماری - پوکی استخوان

دیگر خبرها

  • رفع کلسیم از بدن یکی از مضرات مصرف زیاد نمک
  • کدام مواد غذایی برای سلامت مو مفیدند؟
  • مواد غذایی که برای سلامت مو مفیدند
  • چاشنی پرطرفداری که استخوان‌ها را نابود می‌کند
  • عرق بدن‌تان بوی بدی می‌دهد؟ دچار کمبود این دو ویتامین هستید
  • حجاب سلامت هر جامعه را تضمین می‌کند
  • برگ این درخت در بهار فقط کار می کند
  • تضمین سلامت قلب با این ویتامین
  • این افراد لب به جگر نزنند
  • بهترین مواد غذایی برای داشتن عمر سالم و طولانی