Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنانم ذهن جامد و اخباری کیهان را به هم ریخت / این سخن رهبری که «ممکن است کسی نظری خلاف نظر من داشته باشد، باید بتواند نظرش را بیان کند» به مذاق کیهان خوش نمی‌آید؛ اینها کاسه داغتر از آش هستند

امیدوارم کیهان نگاه جامد و بسته خود را به مقولاتی مثل آزادی بیان، ولایت‌فقیه، حفظ نظام و نوع برخورد با منتقدان و مخالفان اصلاح کند و به نگاه اسلام نزدیک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید کوتاه‌ترین راه، مطالعه کتاب «آینده انقلاب اسلامی ایران» اثر استاد شهید مطهری توسط سردمداران کیهان است.
 

به دنبال حمله ی شدید روزنامه کیهان به علی مطهری بابت اظهارات اخیرش در مورد دو نامه امام، علی مطهری، این روزنامه را دارای «جمود» معرفی کرد.

به گزارش «انتخاب»، در یادداشت مطهری خطاب به شریعتمداری آمده است:

جناب آقای شریعتمداری
مدیرمسئول محترم روزنامه کیهان

با اهداء سلام، در مطلبی تحت عنوان «ارادت شهید مطهری به امام(ره) و پسری که خاندان را گم کرده است» در بخش خبر ویژه آن روزنامه در روز شنبه 27 بهمن با ادب کیهانی آمده است: «علی مطهری بسیار بیجا و غلط می‌کند که تعیین تکلیف می‌کند امام چه باید می‌نوشته و چه نمی‌نوشته یا نامه ایشان از سر دلخوری و شرایط جسمی بوده است.»

کیهان آدم را یاد حنابله و اخلافشان داعش و القاعده می‌اندازد که استدلال درباره اصول دین را حرام می‌دانستند

این نگاه کیهان که ولایت فقیه را به معنی تعطیل عقل و عدم اظهارنظر و جمود به الفاظ می‌داند آفتی است که متأسفانه دامنگیر انقلاب اسلامی شده و نه با نظر امام خمینی(ره) مطابق است و نه با نظر مقام رهبری. این طرز فکر، انسان را به یاد تنگ‌نظری و کج‌فهمی خوارج و به یاد جمود اشعری‌گری در میان اهل سنت و جمود اخباری‌گری در میان شیعه می‌اندازد و از آن بالاتر به یاد حنابله می‌اندازد که اساساً بحث و استدلال درباره اصول دین را حرام می‌دانستند و اخلافشان امروز در قالب داعش و القاعده به خیال خود در راه اسلام فعالیت می‌کنند.

جمود فکری اخباریها به حدی بود که چون امام صادق علیه‌السلام در فوت فرزندش روی تابوت او نوشته بود «اسماعیل یشهد أن لا اله الاّ الله...» آنها هم برای میت خود می‌نوشتند «اسماعیل یشهد...» غافل از این که نام میت چیز دیگری بود.

تقلیدی که در اسلام دستور رسیده سر سپردن نیست

این که گفته‌ام سخنان امام و هر بزرگی باید با توجه به شرایط زمان و مکان آن سخن فهمیده شود همان طور که درباره معصوم چنین عمل می‌کنیم چنان ذهن جامد و اخباری کیهان را به هم ریخته که به توهین و حرفهای بی‌ربط روی آورده است.

استاد شهید مطهری در سخنرانی که بعد از رحلت آیت‌الله بروجردی کرده‌اند می‌گویند‌ »اخیراً از بعضی مردم که در جستجوی مرجع تقلید هستند گاهی این کلمه را می‌شنوم که می‌گویند می‌گردیم کسی را پیدا کنیم که آنجا سربسپاریم. می‌خواهم بگویم تقلیدی که در اسلام دستور رسیده سر سپردن نیست، چشم باز کردن و چشم باز داشتن است. تقلید اگر شکل سرسپردن پیدا کرد هزارها مفاسد پیدا می‌کند.»

بهترین نمونه برای درک درست اصل ولایت فقیه، نوع رفتاری است که آیت‌الله مطهری با امام خمینی داشته‌اند. همه می‌دانیم هیچ کس از شهید مطهری نزدیک‌تر و علاقه‌مندتر به امام(ره) نبود و امام نیز هیچ کس را به اندازه استاد مطهری عزیز نمی‌داشت تا آنجا که او را پاره تن خود نامید. اما همین شهید مطهری ارادت و علاقه کورکورانه به امام نداشت و مطیع چشم بسته امام خمینی نبود و چند بار نظر امام عزیز را تغییر داد. یک نمونه آن داستان تعیین فرمانده کمیته‌های انقلاب اسلامی است که امام خمینی حکم فرماندهی را برای مرحوم حجت‌الاسلام لاهوتی نوشته بودند و مرقومه امام به روایتی در راه صدا و سیما بود که شهید مطهری به امام می‌گوید آقای لاهوتی در دو سال آخر زندان گرایش به مجاهدین خلق پیدا کرده است و اگر رئیس کمیته‌ها شود کمیته‌ها به دست مجاهدین خلق می‌افتد، آنگاه مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی را معرفی می‌کند و امام می‌پذیرند. مرحوم آقای مهدوی کنی چند بار این خاطره را نقل کردند و می‌گفتند من اکنون حکم خودم به ریاست کمیته‌های انقلاب اسلامی را به خط شهید مطهری و امضای امام دارم.

بنابراین اصل ولایت فقیه به معنی تعطیل عقل و اطاعت کورکورانه نیست، همچنان که رهبر گرامی انقلاب تاکنون چند بار فرموده‌اند «ممکن است کسی نظری خلاف نظر من داشته باشد، باید بتواند نظرش را بیان کند.» البته این حرف به مذاق کیهان خوش نمی‌آید چون کاسه داغتر از آش است.

امیدوارم کیهان نگاه جامد و بسته خود را به مقولاتی مثل آزادی بیان، ولایت‌فقیه، حفظ نظام و نوع برخورد با منتقدان و مخالفان اصلاح کند و به نگاه اسلام نزدیک شود. شاید کوتاه‌ترین راه، مطالعه کتاب «آینده انقلاب اسلامی ایران» اثر استاد شهید مطهری توسط سردمداران کیهان است.

مستدعی است متن فوق مطابق قانون مطبوعات در پاسخ به مقاله فوق‌الذکر و مقاله چهارشنبه 24 بهمن در بخش خبر ویژه آن روزنامه عیناً و در همان محل درج گردد. قبلاً سپاسگزارم.

با تقدیم احترام
علی مطهری

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام است

امام جمعه موقت آران و بیدگل گفت: تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام محسوب می‌شود و تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیت، یکی از جنایات بزرگ تاریخ اسلام و از جمله زخم‌های دردناک و التیام‌ناپذیر شیعیان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام شیخ علی ناصریان شامگاه _سه‌شنبه -بیست و هشتم فروردین- در مراسم سالروز حادثه‌ی غمبار تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع در نجف، اظهار کرد: تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام محسوب می‌شود و تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیت، یکی از جنایات بزرگ تاریخ اسلام و از جمله زخم‌های دردناک و التیام ناپذیر شیعیان است.

وی افزود: این اقدام وحشیانه، نشان دهنده عمق کینه وهابیت با اهل بیت پیامبر (ص) و جهل و تاریکی اندیشه منحرف آن‌ها است.

امام جمعه موقت آران و بیدگل خاطرنشان کرد: وهابیت در دو نوبت اقدام به تخریب قبور ائمه اطهار (ع) و دیگر بزرگان اسلام در قبرستان بقیع کرده است و تاکنون نیز از بازسازی این مکان مقدس جلوگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام ناصریان با اشاره به وجود بناها و گنبدهایی روی قبور ائمه و بزرگان اسلام در مدینه تا قبل از تخریب توسط وهابیت، تصریح کرد: پس از تسلط وهابیت بر مدینه، آن‌ها در اقدامی وحشیانه و متحجرانه ضمن تخریب قبور، گنبدها و بناهای روی آن‌ها را ویران کردند.

وی تاکید کرد: نخستین‌بار در سال ۱۲۲۰ هجری قمری و همزمان با سقوط دولت اول سعودی توسط عثمانی‌ها، وهابیت دست به تخریب قبور ائمه بقیع (ع) زد، اما پس از آن با همت و سرمایه‌گذاری شیعیان این اماکن مقدس بازسازی و به زیباترین شکل ممکن مرمت شدند.

امام جمعه موقت آران و بیدگل اضافه کرد: در سال ۱۳۴۴ هجری قمری و پس از روی کار آمدن سومین حکومت وهابی در عربستان، آن‌ها بار دیگر با یورش به بقیع، قبور و اماکن مقدس را ویران و این مکان زیارتی را به مخروبه‌ای تبدیل کردند.

حجت‌الاسلام ناصریان با اشاره به جنایات بی‌شمار وهابیون در گوشه و کنار جهان اسلام، گفت: فرقه وهابیت اقلیت منفوری است که بسیاری از فرهیختگان، علمای برجسته و اساتید و مردم عربستان نسبت به تعصب و افراط‌گرایی این فرقه، مخالف و معترض هستند.

وی گفت: آنچه که امام خمینی (ره) به عنوان اسلام آمریکایی مطرح و از آن به عنوان یک خطر بزرگ یاد کردند، امروز بزرگ‌ترین جلوه آن آل سعود، فرقه وهابیت و جریان‌های تکفیری و تروریستی است.

امام جمعه موقت آران و بیدگل با توجه به اینکه وهابیت هیچ اصالتی نزد اهل سنت ندارد، افزود: بزرگ‌ترین خدمتی که عربستان سعودی و وهابیت در حال حاضر انجام می‌دهد، آرام گذاشتن و در آسایش قرار دادن رژیم منحوس صهیونیستی است.

کد خبر 745307

دیگر خبرها

  • صبوری‌های زنی که در ساخت موشک موثر بود
  • عملیات وعده صادق از برکات وجود ارتش و سپاه مقتدر است
  • کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!
  • گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • معوقه هفته هفدهم| پیروزی سپاهان در دربی اصفهان در روز فحاشی به مورایس!
  • هرجا مظلومی از ما درخواست کمک کند به او کمک می‌کنیم
  • مقاومت اسلامی برای دفاع از کیان اسلام برخاسته است
  • هرجا مظلومی از ما درخواست کمک کند به آنها کمک می‌کنیم
  • تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام است