Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون وزير امور خارجه روسيه از تمايل کشورهاي عراق ولبنان براي پيوستن به مذاکرات صلح سوريه در آستانه قزاقستان، خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، «سرگئي ورشينين» ديروز (يک شنبه) در حاشيه کنفرانس امنيتي مونيخ آلمان گفت، کشورهاي عراق و لبنان علاقه مند هستند به عنوان ناظر در روند مذاکرات صلح سوريه در آستانه شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزير امور خارجه روسيه افزود، عراق و لبنان خواهان شناخت و درک بهتري از آنچه در قالب مذاکرات آستانه طي مي شود، هستند.
«سرگئي ورشينين» خاطرنشان کرد، عراق و لبنان به عنوان همسايگان سوريه به دنبال ثبات و حل وفصل بلند مدت بحران در اين کشور هستند.
مذاکرات آستانه از ژانويه 2017 با ابتکار جمهوري اسلامي ايران و همکاري روسيه و ترکيه، باهدف برقراري صلح در سوريه آغاز شده است.
اين فرايند تاکنون موفقيت‌هاي چشمگيري داشته است.
بحران در سوريه، از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎هاي تروريستي مورد حمايت آمريکا و متحدان غربي و عربي کاخ سفيد براي تغيير معادلات منطقه به نفع رژيم صهيونيستي آغاز شد که با تلاش ارتش و مردم سوريه اين توطئه ناکام مانده است.
133/118
کليدواژه عراق لبنان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۹۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات السودانی در آمریکا درباره خرید بالگرد و سامانه پهپادی

وزیر دفاع عراق از رایزنی نخست وزیر این کشور با وزیر دفاع آمریکا در واشنگتن درباره قراردادهای خرید بالگرد و سامانه پهپادی خبر داد.

به گزارش مشرق، ثابت محمد العباسی، وزیر دفاع عراق خبر داد که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در سفر به واشنگتن درباره قرارداد خرید بالگردها و سامانه پهپادی گفت‌وگو کرد.

العباسی گفت که السودانی با وزیر دفاع آمریکا درباره سرویس هواپیماهای اف – ۱۶ و قرارداد خرید بالگردهای «بل» و نیز تمایل به ایجاد قرارداد سامانه پهپادی آندروترون رایزنی کرد.

وی با اشاره به اینکه از دستورالعمل‌های دولت، پشتیبانی و افزایش تجهیزات نیروهای مسلح و امنیتی بر اساس آخرین تحولات صنعتی و اکتشافات علمی، حمایت از صنایع ملی و سرمایه گذاری است، خاطرنشان کرد که عراق از امنیت برخوردار است و دولت السودانی از سرمایه‌گذاری و صنایع به طور عام و از صنایع دفاعی و نظامی به طور خاص حمایت می‌کند.

العباسی افزود: ۵۴ شرکت خارجی، خواستار سرمایه‌گذاری و عرضه تجهیزات نظامی خود به عراق هستند.

وی تاکید کرد که وزارت دفاع عراق با حمایت نخست وزیر کشور، به دنبال توسعه توانمندی‌های نیروهای مسلح و حمایت از زیرساخت‌های وزارتخانه و خواستار همکاری با شرکت‌های مشارکت کننده در نمایشگاه صنایع جنگی است.

نخست وزیر عراق روز گذشته (شنبه ) و پس از پایان سفر رسمی یک هفته ای خود به واشنگتن به بغداد بازگشت.

در این سفر یک هیات دولتی و پارلمانی شامل وزرا، نمایندگان پارلمان، مشاوران و نمایندگانی از بخش های خصوصی و صنعتگران متخصص السودانی را همراهی کردند.

مذاکرات گسترده با مقامات امریکایی درخصوص روابط دوجانبه، پرونده های اقتصادی، مالی، تجاری، امنیتی و امضای قراردادهای سرمایه گذاری با شرکت های بزرگ آمریکایی، دیدار با رییس جمهور، وزیر دفاع و دیگر مقامات آمریکایی از مهمترین برنامه های نخست وزیر عراق در این سفر بود.

در جریان این سفر نخستین نشست کمیته عالی هماهنگی مشترک دو کشور با هدف پیشروی به سمت فعالسازی توافقنامه چارچوب استراتژیک در محورهای انرژی، همکاری بانکی و مالی، حمل و نقل، مبارزه با فساد، استرداد اموال عراق و بخش تجارت، آموزش و فرهنگ نیز برگزار شده است.

محمد شیاع السودانی در سفر خود به آمریکا با نمایندگان و مقامات ارشد چند شرکت مهم فعال در بخش تسلیحات از جمله شرکت لاکهید مارتین دیدار کرد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت
  • مذاکرات السودانی در آمریکا درباره خرید بالگرد و سامانه پهپادی
  • راهبرد آمریکا در غرب آسیا چرا و چگونه شکست خورد؟
  • ادعای مهم اندیشکده آمریکایی؛ روسیه خود را برای یک جنگ بزرگ آماده می‌کند