Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@21:36:07 GMT

ونزوئلا مانع از ورود نمایندگان اتحادیه اروپا شد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۹۱۷۱

ونزوئلا مانع از ورود نمایندگان اتحادیه اروپا شد

ونزوئلا به گروهی از نمایندگان پارلمان اروپا اجازه ورود به خاک این کشور را نداده است. ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ بین الملل اروپا آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دولت ونزوئلا روز یکشنبه به گروهی از نمایندگان پارلمان اروپا اجازه نداده است تا وارد خاک این کشور شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاراکاس با این استدلال مانع از ورود نمایندگان پارلمان اروپا به خاک ونزوئلا شده است که آنها انگیزه‌های توطئه گرانه از این سفر داشته‌اند.

حمایت دوباره بولتون از رهبر مخالفان در ونزوئلاادعای پامپئو درباره ارسال کمکهای بشردوستانه به ونزوئلا

 

این در شرایطی است که ونزوئلا طی هفته های اخیر با تشدید بحران سیاسی روبرو شده است.

پارلمان اروپا ماه گذشته مانند سایر کشورهای غربی خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخته است.

4 نماینده حزب جمهوری اروپا برای دیدار با گوایدو به ونزوئلا سفر کرده بودند که مقام های رسمی این کشور اجازه ورود به آنها نداده‌اند.

استبان گونزالز پونس یکی از این نمایندگان در این باره گفت: مقام‌های ونزوئلا پاسپورت‌های ما را توقیف کردند و هیچ دلیلی را برای این اقدام خود ارائه ندادند.

ژرژ آریازا وزیر خارجه ونزوئلا نیز با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: چند روز قبل به نمایندگان پارلمان اروپا توصیه شده بود که اجازه ورود آنها به خاک ونزوئلا داده نخواهد شد. ونزوئلا به نیروهای راستگرای افراطی اروپایی اجازه نخواهد داد تا صلح و ثبات این کشور را مختل کنند.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ونزوئلا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ونزوئلا ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۹۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه/ضربه دردناک به نیروی هوایی روسها

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آلمان، چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل جنگ تجاوزکارانه این کشور علیه اوکراین به زودی اجرایی خواهد شد. اقدامات تنبیهی علیه نهادها و افرادی که تحریم‌های فعلی روسیه را دور می‌زنند نیز تشدید خواهد شد.

به گزارش شبکه خبری آلمانی n-tv سران کشورهای اتحادیه اروپا در نشستی از اجرایی شدن چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه استقبال کرده‌اند.

طبق توافق حاصل‌شده، قرار است از بخش بزرگی از سود حاصل از ذخیره وجوه مسدودشده بانک مرکزی روسیه در اتحادیه اروپا برای خرید تجهیزات نظامی برای اوکراین استفاده شود.

بنا بر اعلام این اتحادیه، سه میلیارد یورو تنها در سال جاری جمع‌آوری شده که قرار است از آن برای خرید تسلیحات برای اوکراین استفاده شود.

همچنین قرار است، تحریم‌های بیشتری در مورد نهادها و افرادی که تحریم‌های فعلی روسیه را دور می‌زنند، اعمال و دارایی‌هایشان در اتحادیه اروپا مسدود شود.

از سوی دیگر وزیران امور خارجه گروه هفت نیز در خاتمه نشست خود در ایتالیا بیانیه‌ای را منتشر کردند که در پی آن تحریم‌های تازه‌ دیگری علیه شرکت‌ها و افراد در کشورهای ثالث که به روسیه در دستیابی به ابزارها و تجهیزات مناسب تولید تسلیحات و یا توسعه صنایع نظامی کمک می‌کنند، اعمال خواهد شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز جمعه ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) خطاب به کشورهای عضو پیمان ناتو گفت که اوکراین برای مقابله با حملات هوایی روسیه "به حداقل هفت سیستم دفاع هوایی پاتریوت یا سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته دیگری" نیاز دارد.

رئیس جمهور اوکراین از این کشورها خواست که میزان کمک های نظامی خود به کی‌یف را افزایش دهند.

او در جریان سخنرانی ویدئویی خود در شورای امور مربوط به اوکراین در ناتو تصریح کرد: «میزان کنونی کمک‌های خارجی ارسالی به اوکراین بسیار محدود است. اما اسرائیل در حمله هوایی گسترده جمهوری اسلامی در روز شنبه به حال خود رها نشده بود.» او افزود: "پوتین باید به زمین نشانده شود تا آسمان ما دوباره امن شود".

روسیه در طول هفته‌های اخیر بمباران زیرساخت‌های انرژی اوکراین و حملات به شهرهای این کشور را شدت بخشیده است.

گفته می‌شود نیروهای روسیه که از تجهیزات گسترده‌تری برخوردارند در حال پیشروی در میدان‌های جنگ در شرق هستند.

 

اوکراین از انهدام یک بمب‌افکن تو-۲۲ بر فراز روسیه خبر داد

بر اساس اظهارات مقامات اوکراین، ارتش این کشور یک فروند بمب‌افکن توپولف تو-۲۲ را بر فراز روسیه سرنگون کرده است. گفته شده است ارتش روسیه توسط این نوع از هواپیماهای جنگی موشک‌های کروز به سمت اوکراین شلیک کرده است.

بنا بر اظهارات نیروی هوایی اوکراین در روز جمعه ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین)، ارتش این کشور یک فروند بمب‌افکن تو-۲۲ نیروی هوایی روسیه را بر فراز روسیه منهدم کرده است.

گفته شده است نیروهای اوکراین برای اولین بار از زمان شروع جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه این کشور تاکنون، یک فروند از این نوع بمب‌افکن‌های مافوق صوت روسیه را سرنگون کرده‌اند.

به گفته ارتش اوکراین، این عملیات با همکاری سرویس اطلاعات دفاعی این کشور صورت گرفته و "ضربه دردناکی" به نیروی هوایی روسیه وارد کرده است.

با این حال، پیش از انتشار این خبر نیز فرماندار منطقه استاوروپل در روسیه از سقوط یک هواپیما خبر داده بود. گفته شده است که خلبانان این هواپیما صندلی‌های پرتاپ شونده خود را فعال کرده‌اند و سقوط این هواپیما تلفاتی جانی به جای نگذاشته است.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن هستند که این حادثه مربوط به سقوط یک جنگنده تو-۲۲ است. منطقه استاوروپل در قفقاز شمالی در مرز با گرجستان واقع شده است.

طبق گزارش‌‌ها، شلیک به سمت این بمب‌افکن از صدها کیلومتر پشت خط جبهه در اوکراین صورت گرفته است.

نقش مهم بمب‌افکن‌های تو-۲۲ نقش در حملات موشکی روسیه

بر اساس اظهارات مقامات اوکراین، روسیه از بمب‌افکن‌های تو-۲۲ برای پرتاب موشک به سمت شهرهای اوکراین استفاده می‌کند.

گفته شده است که این بمب‌افکن‌های استراتژیک که برای اولین بار در دهه ۱۹۶۰ میلادی ساخته شده‌اند، توانایی پرواز طولانی با سرعت بیش از ۲۳۰۰ کیلومتر در ساعت را دارند و توسط آنها، موشک‌های کروز‌ و بمب‌های هدایت شونده دوربرد پرتاب می‌شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، بمب‌افکن‌های تو-۲۲ می‌توانند از فاصله‌های چند صد کیلومتری به سمت هدف‌ها شلیک کنند.

ترکیب موشک‌های کروز با بمب‌افکن‌های مذکور این امکان را برای ارتش روسیه فراهم کرده است تا دور از دسترس پدافند ضد هوایی و بدون پرواز بر فراز اوکراین به سمت این کشور شلیک کنند.

گفته شده است روسیه در حال حاضر از نزدیک به ۶۰ فروند بمب‌افکن‌ تو-۲۲ باقی‌مانده در ناوگان هواپیماهای جنگی خود برخوردار است.

 

دیگر خبرها

  • تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه/ضربه دردناک به نیروی هوایی روسها
  • آی‌اواس17.5 به افراد اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند
  • بازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است
  • ادارات، مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است