Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@08:46:10 GMT

عربستان سعودی قرارداد نفتی با پاکستان امضا می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۹۱۷۲

عربستان سعودی قرارداد نفتی با پاکستان امضا می‌کند

عربستان سعودی قراردادی برای عرضه نفت و محصولات نفتی با پاکستان امضا کرده تا نیاز سوخت این کشور را برطرف سازد . ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷ اقتصادی نفت و انرژی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز ،عربستان سعودی قراردادی برای عرضه نفت و محصولات نفتی با پاکستان امضا کرده تا نیاز سوخت این کشور را برطرف سازد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
محمد بن سلمان ولیعهد عربستان روز یکشنبه به پاکستان رسید و گفت که عربستان سعودی قراردادهای سرمایه گذاری با ارزش 20 میلیارد دلار در دیدار از این کشور امضا کرده است . 

پاکستان برای جذب این سرمایه‌گذاری‌های وسیع، سعی کرد به بهترین شکل از این مهمان عالی‌رتبه خود استقبال کند. اسلام‌آباد پر از بنرهای استقبال با عکس هایی از بن سلمان و عمران خان، نخست وزیر پاکستان بود . 
این سرمایه‌گذاری‌ها مربوط می‌شود به بخش‌های کشاورزی و انرژی پاکستان و یک پروژه 10 میلیارد دلاری پالایشگاهی نفت در جنوب شرق پاکستان . 
بن سلمان در سخنرانی خود در پاکستان گفت که سرمایه گذاری های عربستان به این 20 میلیارد دلار محدود نمی شود و پاکستان می تواند انتظار بیش از این مقدار را داشته باشد . 
بن سلمان گفت:« برای مرحله اول مقدار زیادی است و قطعاً هر ماه و هر سال بیشتر خواهد شد که به نفع هر دو کشور است. ما کشور برادر و دوست پاکستان هستیم. ما روزهای خوب و بد را با هم گذرانده ایم و ادامه میدهیم» .

ادامه اعتراضات مردمی علیه سفر بن‌سلمان به پاکستان +تصاویرتعویق سفر بن سلمان به پاکستان، اندونزی و مالزی به دلیل اعتراضات مردمی

انتهای پیام/81

R7586/P/S7,80,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۹۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حوثی ها به عربستان

به گزارش صدای ایران، «محمد علی الحوثی» از اعضای شورای عالی سیاسی یمن به عربستان سعودی درباره هرگونه همکاری با آمریکا در حمله به خاک یمن هشدار داد.
 
«محمد علی الحوثی» که شامگاه یکشنبه با شبکه «المسیره» مصاحبه می‌کرد، گفت: «پیامی برای عربستان سعودی ارسال کرده‌ایم با این مضمون که اگر به هواپیماهای آمریکایی اجازه بدهد از خاکش یا حریم هوایی‌اش برای تجاوز به یمن استفاده کنند، آن‌ها نیز هدف ما خواهند بود.»
 
محمد علی الحوثی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: «از رژیم‌های عربی می‌خواهیم اجازه پرواز به هواپیماهای آمریکایی از پایگاه‌های موجود در کشورشان یا حمل سلاح از این پایگاه‌ها برای اسرائیل را ندهند.»
 
الحوثی همچنین در ادامه از کشورهای عربی و اسلامی خواست صادرات فرآوردهای نفتی خود به اروپا و آمریکا را تا 50 درصد کاهش دهند.
 
 او در عین حال گفت کشورهای عربی و اسلامی تا امروز به صورت آشکار و واضح حملات اسرائیل به غزه را محکوم نکرده‌اند.
 
این عضو شورای سیاسی یمن همچنین اشاره کرد: «ما در حمایت از برادرانمان در غزه و برای حمایت از آن‌ها با آمریکا و انگلیس و دشمن اسرائیلی تقابل می‌کنیم. ما به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها می‌گوییم حملات وحشیانه و تروریستی شما محکوم است و اهداف خود را محقق نمی‌کند.»

دیگر خبرها

  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • تزریق پول بن‌سلمان به یک خودروساز معروف!
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • بن‌سلمان با الهام از یک بازی شهربازی می‌سازد/ عکس
  • دیدار حکیم و بن‌سلمان در جده
  • عکس| استخر و هتل غول‌پیکر بن‌سلمان
  • استخر و هتل غول‌پیکر بن‌سلمان (+عکس)
  • هشدار حوثی ها به عربستان