Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌بعد از تجهیز کارگاه‌های آموزشی ویژه زنان بدسرپرست و زنان سرپرست خانوار در استان‌های خراسان جنوبی و هرمزگان، ژاپن کارگاه‌های آموزشی زنان را در استان سیستان و بلوچستان تجهیز می‌کند.

‌به گزارش ایسنا- قرارداد کمک مالی با حضور سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور توسط خداداد اولیایی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان و میتسوگو سایتو، سفیر کشور ژاپن در ایران امروز، بیست و چهارم بهمن ماه در محل این سازمان امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با امضای قرارداد مذکور با هدف توسعه توانمندی‌های مهارتی زنان بدسرپرست و سرپرست خانوار در استان سیستان و بلوچستان، ۷۵ هزار یورو از سوی سفارت ژاپن در ایران به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این استان اختصاص یافت.

حمایت‌های کشور ژاپن از توسعه مهارت آموزی برخواسته از فرهنگ نیرومند کار، تلاش و کارآفرینی این کشور است.

پاک سرشت، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در نشست امضای قرارداد مذکور گفت: با امضای این قرارداد گامی جدید در توسعه همکاری‌های بین دو کشور بر می‌داریم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روابط بین کشور ایران و ژاپن را تاریخی و صمیمانه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه اقدام‌هایی که برای تقویت روابط بین دو کشور انجام می‌شود، متمرکز بر مسائل و علایق مشترک دو کشور است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه کشور ژاپن را به عنوان کشوری که سنت‌های نیرومند فرهنگی در حوزه کار، تلاش و کارآفرینی دارد، گفت: فعالیت مشترک جدیدی که امروز آغاز می‌کنیم برگرفته از همین فرهنگ کار و تلاش است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از منابع پروژه JJP برای تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای از سال ۲۰۱۸ میلادی در مناطق محروم شروع شده است، گفت: اجرای قرارداد مذکور نقش مهمی در رفع محرومیت از مناطق محروم کشور خواهد داشت.

پاک سرشت با بیان اینکه تاکنون در ۲ استان خراسان جنوبی و هرمزگان از این منابع استفاده شده است، تصریح کرد: در استان خراسان جنوبی، شهرستان درمیان مقدمات استفاده از این منابع را فراهم شده و طی هفته آینده با حضور سفیر کشور ژاپن در ایران، تجهیز مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان شروع می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در استان هرمزگان نیز در ۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای استفاده از منابع پروژه JJP برای تأمین تجهیزات این مراکز استفاده شده است.

وی گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مستقر در مناطق محروم کشور، تاکنون در مجموع از ۱۳۸ هزار یورو از اعتبارات پروژه مذکور بهره مند شده اند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: قرارداد کمک مالی که امروز امضا شد در استانی اجرا می‌شود که به شدت نیازمند توسعه توانمندی‌های مهارتی است.

وی در ادامه گفت: بنا داریم این منابع مالی برای تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان چابهار، زابل و زاهدان استفاده شود.

پاک سرشت با تأکید بر ادامه همکاری‌های بین دو کشور، افزود: این منابع در راستای توانمند ساختن نیروی انسانی مناطق محروم شهرستان‌های یاد شده استفاده می‌شود تا بتوانند از معیشت آبرومندانه‌ای برخوردار شوند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه در وضعیت فعلی کشور مؤثرترین راهبرد برای کاهش فقر و محرومیت از مناطق محروم آموزش‌های مهارتی است، گفت: ایجاد اشتغال و کاهش فقر از اولویت‌های این سازمان است.

کمک به تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ایران دلیل محکمی بر اثبات روابط دوستانه بین ژاپن و ایران است.

در ادامه میتسوگوسایتو، سفیر ژاپن در ایران گفت: کشور ژاپن در زمینه‌های مختلفی از جمله اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و … با کشور ایران همکاری‌های خوبی داشته است.

سایتو افزود: در حال حاضر همکاری‌های بین دو کشور در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پزشکی صورت گرفته است که از اهمیت زیادی برخوردار است.

سفیر ژاپن در ایران در ادامه بر توسعه همکاری‌های این کشور با سازمان‌های دولتی و مردم نهاد در کشور ایران تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون کشور ژاپن ۱۴۰ پروژه در راستای کمک‌های بلاعوض به مردم مناطق محروم ایران در ۲۰ سال گذشته اجرا کرده است، افزود: تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای حمایت مردم ژاپن از مردم ایران، دلیل محکمی بر اثبات روابط دوستانه بین دو کشور است.

سایتو در ادامه اظهار امیدواری کرد؛ این تجهیزات اهدایی در مناطق محروم و روستایی کشور ایران به درستی استفاده شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۹۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، آیت الله محامی، نماینده ولی فقیه در این مراسم، گفت: بهبود شاخص های کیفی و کمی در حوزه آموزش سیستان و بلوچستان، نیازمند تعامل با خیران نیک اندیش دارد.
همچنین ادهم رئیس کمیسیون مدرسه یاری انجمن خیران مدرسه ساز،گفت: مهمترین نیاز آموزش وپرورش توسعه انسانی ونرم افزاری است که با همکاری آموزش وپرورش، نوسازی وتجهیز مدارس وانجمن خیران در سیستان وبلوچستان محقق می شود.
بروشکی مدیرکل آموزش وپرورش سیستان وبلوچستان هم گفت: امسال 98 هزار دانش آموز کلاس اولی وارد مدارس می شوند.

دیگر خبرها

  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • ناگفته‌های دردناک زنان سیستان و بلوچستان از وضع آب شرب: خیلی بو میده! | فیلم
  • ببینید | ناگفته‌های دردناک و تلخ زنان سیستان و بلوچستان درباره آب؛ آواره‌ایم!
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • بهترین سایت آموزش فارکس کدام است؟
  • دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد