Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: به منظور تسریع در نجات بیماران قلبی ۱۰ دستگاه تله کاردیوگرام برای نصب در آمبولانس‌های خراسان جنوبی خریداری شد که تا هفته آینده نصب می‌شود. ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، امین‌الله گلرو صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستگاه تله کاردیوگرام برای تسریع در تشخیص سکته قلبی بیماران و اقدامات درمانی به موقع استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این دستگاه به محض حضور بر سر بالین بیمار، اطلاعات از طریق این دستگاه و از راه دور به مرکز تله مدیسین یا پزشکی ارسال می‌شود تا به صورت آنلاین در همان ساعات اولیه سکته، بیماری از سوی پزشک تشخیص داده و بیمار به طور مستقیم برای انجام عمل آنژیوپلاستی به بیمارستان منتقل شود.

22 آمبولانس وارد سیستم فوریت‌های پزشکی همدان می‌شودرئیس اورژانس در زاهدان: 5 هزار و 500 دستگاه آمبولانس در کشور فعال استپرداخت ارز 4200 تومانی برای واردات آمبولانس به شرط مجوز وزارت بهداشت

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: زمان دو تا سه ساعت پس از سکته قلبی زمان طلایی برای انجام اقدامات درمانی و نجات بیمار است.

گلرو خاطرنشان کرد: قبل از خرید این دستگاه‌ها، بیمار سکته قلبی با اورژانس به بیمارستان ولی‌عصر بیرجند منتقل و در آنجا پس از تشخیص بیماری در صورت سکته به بیمارستان رازی منتقل می‌شد که این عمل زمان انجام اقدامات درمانی را افزایش می‌داد.

وی بیان کرد: با نصب این دستگاه‌ها زمان شروع اقدامات درمانی کاهش و بیمار سکته قلبی خیلی سریع تحت عمل آنژیوپلاستی قرار می‌گیرد.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: در مرحله نخست تاکنون ده دستگاه تله کاردیوگرام با سرمایه گذاری 150 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی خریداری شده و تا هفته آینده بر روی آمبولانس‌های بیرجند نصب می‌شود.

گلرو اظهار داشت: در مراحل بعدی قرار است این تعداد به 40 دستگاه تله کاردیوگرام برسد که تا نیمه اول سال آینده بر روی آمبولانس‌ها در شهرهای مختلف استان خراسان جنوبی  نصب می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۹۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: سند توسعه دانش‌بنیان که در اولین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۳ مصوب شد، برای اجرا به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حمید جهانشاهی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سند توسعه دانش‌بنیان در اولین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال 1403 مصوب شد. این مطالعه با رویکرد ارتقای زیست‌بوم کارآفرینی، نوآوری و فناوری خراسان جنوبی، جلب مشارکت ذی‌نفعان کلیدی و برگزاری بیش از 40 جلسه کارشناسی تدوین شده است.

وی تصریح کرد: این سند در استان با همکاری مؤثر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، دانشگاه‌ها، نهادها، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی استان تدوین شده و در این فرایند تلاش شده مشارکت نمایندگان تمام گروه‌های ذی‌نفع جلب شود و در مجموع دعوت از 9 لایه و 32 بازیگر اصلی زیست بوم صورت گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی اظهار داشت: در تدوین سند توسعه دانش‌بنیان استان، اسناد فرادست نظیر مطالعات طرح آمایش سرزمینی خراسان جنوبی بررسی و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

جهانشاهی تأکید کرد: بر اساس این سند، مهمترین ارزش‌های توسعه دانش‌بنیان خراسان جنوبی توجه به اقتدارآفرینی علم و دانش، توجه ‌به‌ ‌امنیت و انسجام ‌ملی، توجه ‌به فرهنگ ‌اسلامی، ایرانی ‌و ‌بومی، سهم‌ برتر ‌منابع ‌انسانی ‌و ‌سرمایه‌ اجتماعی، خلاقیت، نوآوری و فناوری علمی، ثروت‌آفرینی، افزایش رفاه عمومی و افزایش اشتغال به ویژه دانش‌آموختگان دانشگاهی، عدالت‌‌محوری‌ در ‌دستیابی ‌به ‌فرصت‌های ‌برابر دانش پایه‌ برای ‌افراد‌، ‌شرکت‌ها و ‌نهادها، صیانت ‌از ‌محیط‌‌ زیست، منابع انرژی و آب مبتنی بر حکمرانی دانش و توجه به مزیت‌های نسبی استان همچون توسعه ‌ظرفیت‌های کشاورزی، معدن، مرز و غیره خواهند بود.

وی گفت: بر اساس اهداف بنیادین سند، 85 برنامه عملیاتی و 77 شاخص ارزیابی در 9 محور کلیدی تدوین شده که پس از تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه برای اجرا به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در این سند 12 هدف بنیادین تدوین شده است، توسعه‌ فرهنگ کارآفرینی دانش‌پایه، بهبود محیط کسب و کار دانش‌بنیان، تحقق توسعه اقتصادی مبتنی بر دانش پایدار، فراگیر و عادلانه به نفع همه اقشار جامعه، توسعه سرمایه انسانی، آموزش و مهارت برای پاسخ‌گویی به نیازهای اقتصاد دانش‌بنیان، توسعه زیرساخت و توزیع خدمات دانش‌بنیان و تقویت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح استان مبتنی بر آمایش سرزمینی را از جمله اهداف این سند بنیادین برشمرد.

جهانشاهی، ارتقاء بهره‌وری و حفاظت از منابع استان با استفاده از نوآوری و فناوری‌های دانش بنیان، تقویت نقش نهاد علم، دانش، نوآوری و فناوری در تکمیل زنجیره‌های ارزش استان، شبکه‌سازی نوآوری، فناوری و کارآفرینی برای توسعه زیست بوم، توسعه بهره­‌برداری از فناوری‌های نوین نظیر هوش­ مصنوعی، اینترنت اشیاء و متاورس، توسعه فناوری‌های پرچم‌دار به منظور رشد و رقابت‌پذیری اقتصاد منطقه‌ای، تقویت بنیان‌­­های پژوهش­ در زیست‌بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی استان و ارتقای سطح سلامت و بهداشت استان با گسترش خدمات و محصولات دانش‌بنیان را از دیگر اهداف این سند بنیادین بیان کرد.

انتهای پیام/250/

دیگر خبرها

  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • تصادف در جاده حیران با ۵ مصدوم
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است
  • ۵ مصدوم در اثر تصادف رانندگی در جاده حیران
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • کشف ۶ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق در بیرجند
  • پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند آغاز به کار کردند
  • آغاز نهضت فیبرکشی در خراسان جنوبی/نسل ۵ اینترنت به استان می آید؟
  • رقابت ۱۴۹۰۰ داوطلب در آزمون سراسری نوبت اول در خراسان جنوبی