Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - محمد بن سلمان وليعهد عربستان همزمان با شعارهاي مردم پاکستان ضد آل سعود، تحت تدابير شديد امنيتي وارد اسلام آباد پايتخت اين کشور شد.
محمد بن سلمان قرار است در اين سفر دو روزه با عمران خان نخست وزير، عارف علوي رئيس جمهوري، قمر جاويد باجوا فرمانده نيروي زميني ارتش و نمايندگان مجلس پاکستان ديدار و توافق نامه هايي در زمينه سرمايه گذاري و همکاري با اين کشور در بخش هاي مختلف امضا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فردا(دوشنبه) در پاکستان تعطيل عمومي اعلام شده و با تشديد تدابيرامنيتي در اطراف منطقه قرمز اسلام آباد، تردد افراد عادي به منطقه ديپلماتيک و قرمز اسلام آباد ممنوع شده است.
در همين حال، احزاب پاکستان تاکيد کردند به حکام ال سعود اجازه نمي دهند خواسته هاي نامشروع خود را به پاکستان تحميل کنند.
خشم مردم پاکستان از سفر وليعهد عربستان به آن کشور در چارچوب واکنشي است که به طور معمول کشورهايي که محمد بن سلمان از آنها ديدار مي کند، بروز پيدا مي کند.
سياست هاي ماجراجويانه عربستان در منطقه و جنايات اين کشور در کشتار مردم يمن در چهارسال گذشته که محمد بن سلمان آنرا هدايت کرده است موجب شده تا ديدارهاي وي از کشورهاي منطقه اي و فرامنطقه اي با خشم مردم اين کشورها مواجه شود.
از زمان اعلام خبر سفر وليعهد عربستان به پاکستان از حدود يک هفته گذشته، اعتراض ها به اين ديدار بتدريج گسترده تر شد و علاوه بر انتقاد هاي تند برخي احزاب و رسانه ها از ميزباني اسلام آباد از محمد بن سلمان، مردم نيز در شهرهاي مختلف پاکستان با برگزاري تجمعات، مخالفت خود را با اين سفر اعلام کرده اند.
اين نگراني در بين معترضين در پاکستان در خصوص سفر وليعهد عربستان به آن کشور وجود دارد که اين ديدار و توافقات احتمالي بين رياض و اسلام آباد بر روابط پاکستان با کشورهاي منطقه به ويژه همسايگان تاثير منفي بگذارد.
به خصوص آنکه پيش از آغاز سفر محمد بن سلمان به پاکستان، ژنرال راحيل شريف فرمانده سابق نيروي زميني ارتش اين کشور که در حال حاضر فرماندهي ائتلاف شکست خورده عربستان عليه مردم يمن را بر عهده دارد به اسلام آباد بازگشت و با برخي مقامات پاکستان ديدار کرد.
علامه راجه ناصرعباس جعفري دبيرکل مجلس وحدت مسلمين پاکستان گفته است: «اسلام آباد با همکاري با عربستان در جنگ اين کشور ضد مردم يمن وجهه پاکستان را در سطح بين‌المللي خدشه‌دار کرد.
پيش بيني مي شود مهمترين هدف ولعيهد عربستان به پاکستان جلب همکاري رسمي و جدي اين کشور در جنگ عليه مردم يمن است.
رياض اميد دارد پس از موافقت با اعطاي وام 12 ميليارد دلاري عربستان به پاکستان، ارتش اين کشور براي نجات ائتلاف شکست خورده عربستان در جنگ يمن از ناکامي مطلق وارد اين کارزار شود.
همين مسئله در ماه هاي اخير حساسيت هاي گسترده مردم پاکستان در خصوص سياست عمران خان نخست وزير اين کشور در گسترش مناسبات با رياض را برانگيخته است.
البته اعتراضات در پاکستان درباره سفر وليعهد عربستان پس از سخنان شاه محمود قريشي وزير خارجه آن کشور شدت بيشتري پيدا کرد.
وي در مصاحبه با روزنامه الحياه گفته است، پاکستان کشور دوم محمد بن سلمان است و ديدار وي از پاکستان افتخاري براي اين کشور است.
طرح اين گونه اقدامات تامل برانگيز از سوي وزير خارجه پاکستان درباره ميزباني اين کشور از محمد بن سلمان در حالي که مردم پاکستان همانند ساير مسلمانان جهان از اقدامات رياض در جنايات عليه مردم يمن که عربستان را به رژيمي کودک کش تبديل کرده است تنفر شديدي پيدا کرده اند، مي تواند حزب حاکم تحريک انصاف پاکستان را در بدترين شرايط سياسي تنها با گذشت هشت ماه از دوره به دست گرفتن مسئوليت قوه مجريه اين کشور قرار دهد.
135/118
نويسنده : محمدرضا عسگري
بيشتر بخوانيد :
خشم پاکستاني ها از سفر وليعهد عربستان به اسلام آباد
مخالفت گسترده پاکستاني‌‌ها با سفر وليعهد عربستان به اسلام آباد
پاکستاني ها جنايات آل سعود در يمن را محکوم کردند
کليدواژه عربستان پاکستان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه عربستان به بیمارستان رفت

به گزارش جماران؛ تلویزیون رسمی عربستان، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در بیمارستان تخصصی «ملک فیصل» در شهر جده بستری شده است.

ایرنا به نقل از «عربی ۲۱» نوشت: دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.


 

دیگر خبرها

  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کریدور امن از تهران تا اسلام‌آباد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان
  • خیالمان از مرزهای شرقی راحت باشد؟!
  • « ایران » نام اتوبان پاکستان می‌شود
  • به مردم پاکستان که همواره از حق دفاع کرده‌اند افتخار می‌کنیم
  • نام یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد به «ایران» تغییر یافت
  • پاکستان نام یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد را به «ایران» تغییر داد
  • رئیسی با استقبال مقامات پاکستان وارد اسلام آباد شد+ عکس
  • حجت الاسلام رییسی وارد اسلام‌آباد شد