Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@14:27:22 GMT

برنامه دومين روز سفر رييس جمهوري به هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۹۳۲۸

برنامه دومين روز سفر رييس جمهوري به هرمزگان

خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا- دومين روز از سفر رييس جمهوري به هرمزگان با بهره برداري از 2 طرح مهم پالايشي مرحله سوم پالايشگاه ميعانات گازي ستاره خليج‌ فارس و پروژه افزايش توليد پالايشگاه نفت بندرعباس و همچنين شرکت در نشست خبري امروز (دوشنبه) آغاز مي شود.

به گزارش ايرنا، مرحله سوم پالايشگاه ستاره خليج فارس که بزرگ ‌ترين طرح پالايشي کشور در طول 40 سال گذشته به شمار مي‌ رود و نيز پروژه بهبود کيفيت بنزين و گازوييل پالايشگاه بندرعباس به عنوان يک پروژه مهم زيست ‌محيطي با حضور دکتر حسن روحاني، افتتاح مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تشريح دستاوردهاي سفر دو روزه به هرمزگان به عنوان آخرين برنامه دکتر روحاني در سومين سفر استاني به اين استان است.
رييس جمهوري به همراه وزيران راه وشهر سازي، اطلاعات، کشور، جهاد کشاورزي و معاون وزير نيرو روز يکشنبه وارد هرمزگان شد.
در روز نخست پس از ورود با مردم شهرستانهاي غرب هرمزگان شامل بندرلنگه ، بستک وپارسيان ديدار کرد و ضمن بازديد از کارخانه هاي منطقه يکم نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي زير دريايي فاتح با حضور ايشان به بهره برداري رسيد.
شرکت در شوراي اداري و دستور بهره برداري از طرحهاي راه وشهر سازي در حوزه بندري، طرحهاي آب وفاضلاب و جهاد کشاورزي از ديگر برنامه روز نخست سفر رييس جمهوري بود.
استاندار هرمزگان اعلام کرده است که 40 طرح اقتصادي با اعتبار 60 هزار ميليارد ريال در سفر دو روزه رييس جمهوري در اين استان به بهره برداري رسيد.
** افتتاح مرحله 3 پالايشگاه ستاره خليج فارس
طرح ساخت پالايشگاه ستاره خليج ‌فارس به عنوان مدرن ‌ترين پالايشگاه خاورميانه در سال 1385 در مساحتي حدود 730 هکتار در 25 کيلومتري غرب بندرعباس کليد خورد.
تامين خوراک اين پالايشگاه توسط خط لوله‌اي به طول 388 کيلومتر و به قطر 90 سانتي‌ متر با ظرفيت دريافت 500 هزار بشکه انجام مي‌شود که از مناطق سخت‌گذر استان‌هاي بوشهر، فارس و هرمزگان مي‌گذرد.
حفظ واستمرارعمليات برداشت گاز از ميدان مشترک پارس جنوبي، کاهش آلاينده‌هاي زيست محيطي و تضمين خود کفايي کشور در تامين فرآورده‌هاي راهبردي انرژي مانند بنزين، گازوييل، گاز مايع، هيدروژن، گوگرد و سوخت جت و توجه به توليد و صادرات محصولات و ايجاد اشتغال پايدار درهرمزگان از مهم‌ترين اهداف اين ابرپروژه پالايشي در کشور بوده است.
با افتتاح مرحله سوم پالايشگاه ستاره خليج ‌فارس، روزانه 45 ميليون ليتر بنزين يورو 5 در اين پالايشگاه توليد خواهد شد که مطابق با 50 درصد بنزين مصرفي در کشور است.
عمليات ساخت مرحله چهارم اين پروژه عظيم ملي که نقشي راهبردي در توازن انرژي کشور و منطقه ايفا کرده و ايران را از واردکننده بنزين به صادرکننده اين محصول راهبردي تبديل مي کند، آغاز شده است.
توليد روزانه 12 ميليون ليتر گازوييل و نفت سفيد و سه ميليون ليتر فرآورده گاز مايع از ديگر دستاوردهاي راه‌اندازي فاز سوم پالايشگاه ستاره خليج‌ فارس است.
استفاده 70 درصدي از تجهيزات توليدي داخلي، اجرا توسط نيروهاي داخلي، بهره گيري از نيروهاي جوان متخصص، کمک به ارتقاي شاخص هاي محيط زيست با توليد فرآورده‌هاي باکيفيت، تقويت قدرت ديپلماسي و ثبت رکوردهاي بي‌نظير در راه‌اندازي از جمله ويژگي‌هاي بارز پالايشگاه ستاره خليج فارس به شمار مي‌رود که اين پروژه عظيم را به يک طرح ملي تبديل کرده است.
** توليد روزانه 12 ميليون ليتر بنزين يورو 5 در پالايشگاه بندرعباس
با راه‌ اندازي پروژه بهبود کيفيت بنزين و گازوييل پالايشگاه بندرعباس ، کيفيت 12 ميليون ليتر بنزين توليدي اين پالايشگاه به استاندارد يورو 5 و کيفيت روزانه 15 ميليون ليتر گازوييل توليدي در اين پالايشگاه به استاندارد يورو 4 تبديل خواهد شد.
بهبود عملکرد اقتصادي، کاهش مصرف انرژي، توليد محصولات با کيفيت براساس استانداردهاي روزآمد دنيا، انجام 60 ميليون نفر ساعت کار بدون حادثه، اجراي همه عمليات اجرايي و راه‌اندازي توسط کارشناسان داخلي از جمله دستاوردهاي اين پروژه است.
7198/6048
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۹۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران افزایش خواهد یافت

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، "محمد اسلامی " روز دوشنبه در حاشیه نخستین کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج فارس در گفت وگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: رادیو داروها در فرایندی که سازمان انرژی هسته‌ای طی کرده است امروز کل نیاز کشور را پاسخگو است.

بیشتر بخوانید: اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در زمینه رادیو داروها استفاده شده است افزود: کار بالینی این رایود دارو در بوشهر در حال انجام است و به حمد الله نتیجه بخش بوده و بزودی از آن رونمایی و رسانه ای خواهد شد.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: هوش مصنوعی مجموعه از از نرم افزارها و سیستم مدیریت داده است که در فرایندهای مختلف بکارگیری می شود.

اسلامی ادامه داد: انرژی هسته ای نیز از نقطه صفر معدن به استفاه از جمع آوری دیتا و شناسایی سنگ ها تا حمل و نقل ، فراوری و چرخه ای که حرکت می‌کند به صورت مجزا از هم یا به صورت یکپارچه جای خود را باز کرده است و روز به روز نیز در حال گسترش است.

رییس سازمان انرژی هسته ای یادآور شد: نکته مهم این است که فرایند نظارتی ، کنترلی و مدیریتی ما به گونه ای باشد که آگاهی‌ها و تصمیم گیری‌ها به هنگامی داشته باشیم که بخش هایی به طور طبیعی در جریان تاریخی اتفاق افتاده و بخش هایی نیز بایستی به آن اضافه و تکمیل شود که در نیروگاه اتمی بوشهر در دستور کار است.

وی با اشاره به ظرفیت دانشگاه خلیج فارس و استقرار نیروگاه اتمی در جوار این دانشگاه گفت: باید تعامل و همکاری خوب ، پیوسته و دامنه داری پایه گذاری کنیم گرچه هم اینک نیز همکاری ها برقرار است .

اسلامی افزود: در همین راستا در قالب تفاهم نامه همکاری بلند مدت و ظرفیت سازی در دانشگاه خلیج فارس به خصوص در رشته های هسته ای اعلام آمادگی شده و ما نیز موافق اجرای این مهم هستیم.

وی گفت: هماهنگی لازم در فرایندهای اجرایی خود انجام خواهیم داد که بتوانیم باتوجه به طرح توسعه ای که در کشور ایجاد می کنیم از این کانون اول انرژی هسته ای که نیروگاه بوشهر است این حرکت مکمل نیز انجام شود .

وی گفت: این اقدام در راستای استفاده از ظرفیت انسانی ، علمی و پژوهشی دانشگاه انجام می شود.

کد خبر: 1228038 برچسب‌ها سازمان انرژی اتمی

دیگر خبرها

  • پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم/ ستاره خلیج فارس بورسی می‌شود
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد
  • شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست
  • اسلامی: تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران افزایش خواهد یافت
  • افزایش تولید رادیو داروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران
  • اجرای پرفورمنس خلیج فارس در بندر خمیر