Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو از توافقنامه جامع جدیدی درباره موشک‌های برد کوتاه و متوسط استقبال می‌کند، اگر همه کشورهای دارای این نوع تسلیحات، از جمله متحدین اروپایی آمریکا هم به آن بپیوندند. ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام بلندپایه در محافل دیپلماتیک روسیه در گفت‌وگو با روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو گفت، مسکو از یک توافقنامه جامع جدید درباره موشک‌های برد کوتاه و متوسط استقبال خواهد کرد، اگر همه کشورهایی که دارای این نوع تسلیحات نظامی هستند، به آن بپیوندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، نباید صحبت تنها بر سر کشورهایی مانند چین، ایران و کره شمالی باشد که «برای آمریکا نامطلوب تلقی می‌شوند»، بلکه برای مثال متحدان اروپایی واشنگتن، از جمله فرانسه، انگلیس و دیگر کشورها نیز باید به این توافقات بپیوندند.

به گفته این مقام که نامش فاش نشده، واشنگتن سعی دارد مسکو را متقاعد کند که لغو پیمان نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط در جهت آسیب رساندن به روسیه نبوده و هدف اصلی از آن، بوجود آوردن شرایطی برای محدود ساختن توان بالقوه موشکی چین است. وی افزود، این در حالی است که بغیر از چین، ایران و کره شمالی که طرف آمریکایی مایل است موشک‌های برد متوسط آنها نابود شوند، کشورهایی مانند هند، پاکستان و البته اسرائیل، متحد آمریکا در خاورمیانه، نیز هستند که این نوع موشک‌ها را در اختیار دارند.  

این دیپلمات در عین حال یادآور شد که مسکو، همانطور که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه با قاطعیت اعلام کرده، دیگر قصد ندارد ابتکارعملی درباره این موضوع مطرح کند و همه پیشنهادات در این زمینه مدت‌هاست که روی میز مذاکره با طرف آمریکایی قرار گرفته است.

این در حالی است که "فرانتس کلینتسویچ" عضو ارشد کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز در گفتگو با این روزنامه گفت، چنین توافقنامه‌ جامعی «سناریوی ایده‌آلی» در عرصه محدود سازی موشک‌های برد متوسط در جهان خواهد بود، ولی دست یابی به چنین توافقی در شرایط کنونی بعید است و طرف آمریکایی قطعا با چنین گزینه‌ای موافقت نخواهد کرد.

سفیر روسیه: چین قصد شرکت در هیچ مذاکره‌ای درباره پیمان موشکی را نداردواکنش لاوروف به سخنان ترامپ درباره انعقاد مجدد پیمان موشکیروسیه: آمریکا باید تمامی سلاح‌های ناقض پیمان موشکی را منهدم کند

پیمان نابودی موشک‌های دارای برد کوتاه و متوسط در سال 1987و توسط میخائیل گورباچف، رهبر اتحاد جماهیر شوروی و "رونالد ریگان" رئیس جمهوری وقت آمریکا در واشنگتن به امضاء رسید که بر اساس آن، دو طرف موظف شدند موشک‌های دارای برد کوتاه از 500تا هزار کیلومتر و موشک‌های دارای برد متوسط از هزار تا پنج هزار کیلومتر که قابلیت استقرار زمینی را داشته باشند را منهدم کنند. پس از امضای این پیمان، شوروی سابق 1846موشک و طرف آمریکایی 846موشک دارای چنین برد پروازی که اکثرا در خاک اروپا مستقر شده بودند را از بین بردند.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,87,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۹۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) موشک‌های بالستیک شلیک شده به اسرائیل دارای کلاهک بارانی بودند

بخشی از موشک‌های بالستیکی که در حمله دیشب به اسرائیل استفاده شد دارای کلاهک‌های بارانی بودند که نحوه عمل آن‌ها در زیر توضیح داده می‌شود.

به گزارش پارتیزان؛ تصویر زیر نمایی برش‌خورده از کلاهک بارانی موشک‌های بالستیک میان‌برد ایران را نشان می‌دهد. کلاهک بارانی به‌جای برخورداری از یک سرجنگی واحد، به‌تناسب ماموریت، از چندین و چند نوع ریزمهمات کوچک‌تر بهره‌مند خواهد بود.

به‌طور مثال در تصویر، ۳ نوع ریزمهمات را مشاهده می‌کنید؛ اینکه شب گذشته در میان ویدئو‌های منتشرشده از فرود کلاهک‌ها برروی اهداف، چندین کلاهک را در کنار یک‌دیگر مشاهده می‌کردید، علت آن این نبود که کلاهک موشک در حین ورود به جو بسوزد، یا متلاشی شود و یا توسط پدافند هدف قرار گیرد! بلکه چندین ریزمهمات جدا از هم بودند که در فاز پایانی، از کلاهک اصلی (که آن هم ره‌گیری نشده بود) جدا شده بودند.

این ریزمهمات‌ها، در واقع بر اثر ورود به جو زمین و افزایش دمای جداره بیرونی‌شان (که با مواد فناشونده‌ای که باسوزش آن‌ها، آسیبی به ساختار اصلی ریزمهمات وارد نمی‌شود، پوشانده شده‌اند)، بر اثر اصطکاک هوا، گداخته شده بودند و این‌طور به‌نظر می‌رسید که در حال سوزش‌اند! در حالی که این‌طور نبود و همان ریزمهمات‌های گداخته‌شده پس از اصابت به زمین، به‌درستی منفجر می‌شدند تا اثباتی باشد بر این موضوع که این ریزمهمات‌ها، در حال سوزش و از بین رفتن نبوده‌اند! بلکه به‌شکل طبیعی در حال طی‌کردن مسیر خود به‌سمت هدف بوده‌اند.

علاوه‌بر این ریزمهمات‌ها، موشک‌های مجهزبه کلاهک بارشی از چندین و چند نوع دکوی نیز بهره می‌برند تا در فاز پایانی مسیر خود، با رهاسازی این دکوی‌ها، سامانه‌های پدافندی ضدموشکی را فریب دهند؛ امری که شب گذشته به بهترین شکل ممکن صورت گرفت و در موارد متعددی، شاهد عبور موشک‌های ره‌گیر از کنار ریزمهمات‌های رهاشده کلاهک‌های بارانی بودیم.

دیگر خبرها

  • بسترسازی «شی» در مسیر نظم چینی
  • بازدید سرکنسول روسیه از باغ جهانی شاهزاده ماهان کرمان
  • آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان
  • عملیات «وعده صادق»، پیمان صلح قرن را در افق محال قرار داد
  • درخواست آلمان از چین برای کمک به پایان جنگ اوکراین
  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید
  • عکس| موشک‌های بالستیک شلیک شده به اسرائیل دارای کلاهک بارانی بودند
  • لوکاشنکو: دلیلی برای امضای توافق صلح بین روسیه و زلنسکی نیست
  • روز جهانی فرهنگ ۱۴۰۳ + پوستر Universal culture day 2024
  • (تصویر) موشک‌های بالستیک شلیک شده به اسرائیل دارای کلاهک بارانی بودند