Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد - ایرنا - فرماندار اشنویه گفت: یارانه سوخت چهار هزار و 209 نفر از سرپرستان خانوارهای مرزنشین این شهرستان در راستای توزیع عادلانه یارانه سوخت از طریق فروش مزایده ای آن به میزان 400 هزار تومان به ازای هر نفر به حسابشان واریز شد.

اسعد خضری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این میزان یارانه سوخت با تدبیر استاندار آذربایجان غربی به حساب اهالی 31 روستای این شهرستان که در فاصله 20 کیلومتری مرز قرار دارند، واریز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شهرستان اشنویه دارای 2 بخش مرکزی و نالوس است که این میزان یارانه در اختیار روستانشینان 12 روستای بخش مرکزی و 19 روستای بخش نالوس قرار گرفته است .
فرماندار اشنویه ادامه داد: در حالی که طی سه سال گذشته تنها 100 هزار تومان در 2 نوبت از محل عواید سوخت مرزنشینان به حساب 25 هزار خانوار آذربایجان غربی واریز شده بود، اکنون با تدبیر نماینده عالی دولت این ارقام به 400 هزار تومان برای 75 هزار خانوار افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: این یارانه هیچ ارتباطی با کارت مرزنشینی ندارد و منابع آن با تدبیر استاندار آذربایجان غربی در نحوه فروش سهمیه سوخت مرزنشینان تامین شده است.
به گزارش ایرنا سهمیه سوخت مرزنشینان پیش از این به میزان 12 هزار تن در ماه به آذربایجان غربی اختصاص می یافت و مجوز توزیع آن به 30 نفر خاص (کارگزار) واگذار می شد و آنان هم حواله های این سوخت را در بازار آزاد عرضه کرده و ضمن کسب سود قابل توجه، 100 تومان هم از بابت هر لیتر آن به حساب استانداری واریز می کردند.
این سهمیه طی سال گذشته با افزایش روبرو بود و در مردادماه 80 هزار تن، در شهریورماه 70 هزار تن و در مهرماه که محمدمهدی شهریاری به عنوان استاندار آذربایجان غربی معرفی شد، نیز 40 هزار تن مجوز صادر شده بود.
با تدبیر استاندار آذربایجان غربی این سهمیه به مزایده گذاشته شد و تا 25 هزار ریال به فروش رفت؛ در سایه این روش درآمد ناشی از فروش سوخت مرزنشینان که کمتر از 10 میلیارد تومان بود به 100 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و به حساب استانداری واریز شد.
اکنون 75 هزار دانش آموز 970 کیلومتر مرز آذربایجان غربی با سه کشور همسایه از همین محل، اغذیه رایگان دریافت می کنند و 80 هزار مسکن روستایی مرزی هم بیمه حوادث شده است؛ همچنین از این محل در مهر سال جاری بازماندگان از تحصیل در نوار مرزی این استان زیرپوشش آموزش و پرورش قرار گرفتند و بیمه عشایر روستایی نیز از سوی استاندار آذربایجان غربی در حال پیگیری است.
طی روزهای اخیر هم 400 هزار تومان به حساب هر یک از 75 هزار خانوار مرزی استان واریز شد؛ این در حالی است که طی سه سال گذشته 100 هزار تومان در 2 نوبت به حساب 25 هزار خانوار واریز شده بود؛ این مبالغ پیش از این به حساب مرزنشینان سه شهرستان واریز می شد و از این پس به مرزنشینان 970 کیلومتر مرز این استان تعمیم یافته است.
شهرستان مرزی اشنویه با دو کشور عراق و ترکیه هم مرز است و بیش از 74 هزار نفر جمعیت دارد.
9870/6185/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد يارانه سوخت مرزنشينان اشنويه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۹۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز مستقیم پول از کارخانه مس به حساب شاگردان نویدکیا!

گفته شده از حساب کارخانه مس به حساب بازیکنان مس رفسنجان مستقینا مبلغی واریز شده است.

طرفداری | ادامه‌دار شدن اختلافات میان مسئولان کمیته ورزش شرکت مس با مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان اتفاق عجیبی را رقم زده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مس رفسنجان از ابتدای فصل جاری با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند؛ تیمی که چندین‌بار بازیکنانش اعتصاب کردند، اگرچه با ورود مدیران کمیته ورزش شرکت مس تا حدی هزینه‌های جاری و قرارداد‌های امسال بازیکنان خود را تامین کرد، اما همچنان با مشکلاتی مواجه است.

یکی از مسائلی که در یکی دو ماه اخیر حول مس رفسنجان به چشم آمده، اختلافاتی است که میان حسین پورمحمدی مدیرعامل باشگاه با اعضای کمیته ورزش شرکت مس پیش آمده است. کمیته ورزش شرکت مس ایران در ماه‌های گذشته به مسائل حقوقی در انتصاب اعضای هیئت مدیره باشگاه ایراد‌هایی را وارد آورده و به همین خاطر یک مساله عجیب در باشگاه رفسنجانی پیش آمده است!

اعضای تیم مس رفسنجان اگرچه از قبل از نوروز ۱۴۰۳ تاکنون در دو نوبت دریافتی‌هایی داشتند تا دیگر حرفی از مشکلات مالی نزنند، اما این پول‌ها از طریق باشگاه به حساب آنها واریز نشده است. مسی‌ها اواخر اسفند ماه ۱۵ درصد و چند روز قبل ۱۰ درصد از مبالغ قرارداد‌های خود را دریافت کردند تا میزان دریافتی آنها به ۶۰ درصد برسد، اما نکته قابل توجه اینجا است که این پول‌ها مستقیما از طرف شرکت مس به حساب بازیکنان و اعضای کادرفنی و اجرایی واریز شده است.

به عبارت بهتر شرکت مس هیچ پولی را مدت‌ها است به حساب باشگاه مس رفسنجان واریز نکرده و همین مساله باعث شده تا مدیران باشگاه در تامین هزینه‌های جاری تیم‌داری هم به مشکل بخورند و البته که این مساله هم ناشی از اختلافات پیش آمده میان مدیرعامل و مدیران کمیته ورزش شرکت مس است.

محراب احمدیان رییس کمیته ورزش شرکت مس ایران در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری آنا، در پاسخ به این پرسش که چرا برای پرداختی به بازیکنان و کادرفنی به طور مستقیم اقدام شده و پول به حساب باشگاه مس رفسنجان نرفته، عنوان کرد: این اتفاق برای باشگاه مس رفسنجان رخ داده و سایر باشگاه‌های تحت پوشش شرکت مس از این بابت مشکلی ندارند. دلیل این امر هم مسائل حقوقی مربوط به اعضای هیئت مدیره باشگاه رفسنجان است.

او افزود: از لحاظ حقوقی پرداخت پول به شرکتی که اعضای هیئت مدیره آن ثبت نشده، قانونی نیست. تا زمانی که این مسائل حقوقی حل نشود، ما مجبور هستیم پول را به طور مستقیم به حساب بازیکنان و اعضای کادرفنی و اجرایی تیم واریز کنیم.

احمدیان در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه غیرقانونی است، گفت: به زودی تشکیل جلسه خواهیم داد و انشاالله این مسائل مرتفع می‌شود.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • استقبال ۷۲ درصدی تهرانی‌ها از مرحله سوم طرح کالابرگ
  • واریز مستقیم پول از کارخانه مس به حساب شاگردان نویدکیا!
  • واریز سهمیه بنزین به هر کد ملی از این ماه | خبر مهم درباره یارانه بنزین به هر کد ملی
  • توزیع حدود هشت هزار تن کود یارانه‌ای در شهرستان میاندوآب در سال ۱۴۰۲
  • یارانه فروردین، کالابرگ الکترونیک، صدک‌بندی و چند ابهام دیگر
  • مشارکت مردم شاه کلید موفقیت بنیاد مسکن
  • توزیع بیش از چهار هزار و ۴۰۰ تن کود یارانه ای در شهرستان سلماس
  • توزیع بیش از یک هزار و ۲۰۰ تن کود یارانه‌ای در شهرستان شوط در سال ۱۴۰۲ 
  • شاخ به شاخ شدن یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ با پراید در محوراشنویه - ارومیه
  • زمان واریز یارانه نقدی فروردین ۱۴۰۳ + جدول واریزی تمامی دهک‌ها