Web Analytics Made Easy - Statcounter

معترضان هائیتی در جریان اعتراضات به فساد نخبگان کشورشان، از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و همچنین چین کمک خواستند.

به گزارش ایسنا، حدود ۲۰۰ تن از معترضان در پورتو پرنس، پایتخت هائیتی در اعتراضات خود شعار دادند "مرگ بر آمریکایی‌ها، زنده باد پوتین".

این معترضان همچنین با آتش زدن پرچم آمریکا در انتقاد از ارتباط میان واشنگتن و دولت نامحبوب کشور خود، ژوونل موئیز، رئیس جمهور هائیتی را "بازیچه و دست‌نشانده آمریکا" خواندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از تظاهرکنندگانی که پرچم آمریکا را به آتش کشید، گفت: این اقدام نمادی از جدایی کامل ما از آمریکا است. ما به اندازه کافی از اشغال‌گری‌های آمریکا رنج کشیده‌ایم. این مساله دیگر نمی‌تواند ادامه پیدا کند.

این معترض ادامه داد: ما از روسیه، ونزوئلا و چین می‌خواهیم به بدبختی ما در این کشور توجه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، اعتراضات هائیتی که چندان گسترده هم نیستند موجب شده که توجهات بین‌المللی به این کشور معطوف شود.

پورتو پرنس از روز هفتم فوریه درگیر اعتراضاتی بوده که معترضان طی آن خواستار برکناری دولت این کشور بوده‌اند.

این اعتراضات منجر شده که برخی از راه‌های اصلی بسته شوند و در فعالیت بخش خصوصی و دولتی نیز اخلال ایجاد کرده است.

پلیس طی این اعتراضات بارها از گاز اشک‌آور و مهماتی استفاده کرده تا تجمعات اعتراضی را که در مقابل اقامتگاه رئیس جمهور و سفارت‌های کشورهای مختلف صورت گرفته، پراکنده کند. دست‌کم شش نفر در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

تعدادی از کشورهای غربی از شهروندان خود درخواست کرده‌اند که هائیتی را ترک کنند و بیش از ۱۰۰ توریست کانادایی نیز به ناچار به طور اضطراری از این کشور خارج شده‌اند.

این ناآرامی‌ها به دنبال افشای اختلاس دو میلیارد دلاری در پروژه نفتی ونزوئلا در این کشور پس از زلزله ویرانگر سال ۲۰۱۰ آغاز شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا پوتين هائيتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۹۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس از افزایش بودجه نظامی این کشور در بحبوحه جنگ اوکراین خبر داد.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لندن در نظر دارد در بلندمدت ۱۰ میلیارد پوند برای حمایت از صنایع دفاعی این کشور هزینه کند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این کشور در نظر دارد تا بسته ۶۱۷ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین اختصاص دهد. این بسته شامل بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است، می‌شود.

کد خبر 6086856

دیگر خبرها

  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان به جنایات اسرائیل
  • تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا
  • برگزاری اعتراضات ضد اسرائیلی در برلین