Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل اجتماعی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از روحیه فسادستیزی جوانان گفت: مدیریت را باید به جوانان سپرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمد آفتابی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد در خصوص توصیه های رهبری در بیانیه اخیر ایشان و راهکارهای عملی شدن این توصیه ها اظهار داشت: برای عملی شدن این توصیه ها باید یک تغییر نگرش و دیدگاه در مسئولین کشور به وجود آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مردم به خوبی به وظایفشان عمل می‌کنند، تاکید کرد: چالش اصلی کشور این است و باید یک تغییر اساسی در دیدگاه و نگرش مسئولان به وجود آید.

این کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: برای عملی شدن این توصیه ها باید به آن بخش از جامعه که کلید حل مشکلات در دست آنهاست پرداخته شود و این بخش همان مسئولان هستند.

وی گفت: همانطور که در روایات آمده است مردم بر اساس منش مسئولان جامعه عمل می کنند و گام برمی‌دارند.

چالش اصلی کشور عملکرد ضعیف مسئولان است

مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: هم اکنون چالش اصلی کشور عملکرد ضعیف مسئولان در حوزه های مختلف اعم از اقتصادی، فرهنگی، مدیریتی و... است.

وی در مورد اینکه برای حل مشکلات موجود چه باید کرد، گفت: بخشی از مشکلات به دشمن برمی‌گردد و طرح آمریکا برای کشور ما همواره مهار کردن ایران بوده است.

حجت‌الاسلام آفتابی افزود: آمریکا همواره در صدد این بوده ایران را در زمینه های مختلف از صدور انقلاب گرفته تا مسائل اقتصادی که اکنون با آن مواجه هستیم، مهار کند.

وی حل مسائل اقتصادی را نیازمند تلاش مسئولین دانست و گفت: بخشی از مسائل اقتصادی به مردم برمی‌گردد اما سیاست‌گذاری اصلی آن به عهده مسئولین است.

این کارشناس افزود: مسئولین باید کاری کنند که این مهار اقتصادی و طرحی که آمریکا ریخته در سطح کشور اتفاق نیفتد؛ این طرح برای مهار کردن آن در سطح منطقه و جهان بوده و اکنون هم آن را به مباحثی چون مسائل اقتصادی، فرهنگی، صدور انقلاب، ایثار و جهاد رسانده است.

آمریکا نتوانسته مانع از اثرگذاری ایران در منطقه شود

وی گفت: آمریکا از اثرگذاری ایران در منطقه و جهان هراس دارد و نتوانسته مانع از این اثرگذاری شود لذا برای ضربه زدن سعی در مهار کردن ایران در حوزه اقتصادی دارد و کشور را با چالش مواجه می‌کند تا به اهداف مورد نظرش برسد.

این کارشناس مسائل اجتماعی بر مقابله با آمریکا و پیشگیری از به نتیجه رسیدن توطئه های استکبار تاکید کرد و گفت سردمدار این موضوع باید مسئولین باشند.

حجت الاسلام آفتابی نبرد رسانه‌ای را دیگر طرح آمریکا و استکبار جهانی برای ایران دانست و افزود: آمریکا برای پیروزی در این نبرد رسانه‌ای از شبکه های اجتماعی، ماهواره و حتی شایعه پراکنی استفاده می کند و این شایعه پراکنی ها ضعف مسئولین ما در قسمتهای مختلف را نشان می دهد.

وی گفت: آمریکا برای رسیدن به اهدافش در حوزه اقتصادی یک بار ارز را به چالش می کشد و یکبار کالاهای ضروری مردم چون گوشت را با چالش مواجه می‌کنند.

نیروهای انقلابی باید برای مقابله با آمریکا به نبرد رسانه ای کشور کمک کنند

وی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در بیانیه اخیر ایشان تأکید کرد: نیروهای انقلابی باید برای مقابله با آمریکا و تحقق توصیه های رهبری به میدان آمده و در این نبرد رسانه ای کمک کنند.

حجت الاسلام آفتابی گفت: نیروهای انقلابی باید نسبت به ارائه راهکار عملی برای تحقق توصیه‌های مقام معظم رهبری اقدام کنند.

این کارشناس مسائل اجتماعی افزود: از دیگر اقدامات امریکا برای مهار کشور ساماندهی نافرمانی های مدنی است؛ بخش عمده این نافرمانی ها مربوط به مشکلاتی است که مردم به خاطر مسئولین با آن مواجه هستند.

وی عدم برنامه ریزی، عدم نظارت و عدم برخورد به موقع و مناسب در چالش هایی که توسط آمریکا و دشمنان ایجاد می شود و کوتاهی کردن را عامل همه نارضایتی های مردم دانست و گفت: آمریکا از این فرصت برای مهار ایران استفاده می کند.

ظرفیت بزرگ انقلاب مشکلات موجود را حل کرده است

حجت الاسلام آفتابی با بیان اینکه مشکلات فوق به مرور زمان نارضایتی مدنی را به وجود می آورد، افزود: باید فکری برای این نارضایتی های مدنی کرد و تاکنون نیز چون ظرفیت انقلاب ظرفیت بزرگی است این مشکلات جمع شده است و این موضوع در بیانیه مقام معظم رهبری هم آمده و در طول این چهل سال نیز همین بوده است.

این کارشناس مسائل اجتماعی ادامه داد: همانطور که در بیان امام و رهبری نیز آمده است ظرفیت بزرگ انقلاب باعث شده که دشمن تاکنون نتواند به اهدافش برسد.

مسئولین باید برای مقابله با آمریکا پیش قدم شوند

حجت الاسلام آفتابی یادآور شد: برای تحقق توصیه های مقام معظم رهبری چنین خنثی شدن طرح های آمریکا برای مهار ایران باید مسئولین پیشقدم باشند چراکه مردم در رفتار کردار و منش مسئولین را الگوی خود قرار داده و پیروی می کنند.

این کارشناس با تاکید بر اینکه مسئولین باید الگوی خوبی برای جامعه باشند، گفت: رویگردانی های مسئولین از ارزش های دینی همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، باعث دلزدگی می شود.

وی افزود: وقتی مسئول ساده‌زیست نبوده و تجمل گرا باشد، مردم دچار دلزدگی می شوند. وقتی یک فرد عادی و غیر مسئول در جامعه دارای ثروت باشد نمی‌توان بر او خرده گرفت اما کسی که در این نظام مسئولیتی را به عهده دارد، حتی اگر هم خود از تمکن مالی برخوردار باشد، باید ساده زیستی را پیش بگیرد که مردم از او الگو بگیرند.

حجت الاسلام آفتابی با بیان اینکه وقتی کسی مسئولیتی به عهده دارد به الگوی جامعه تبدیل می شود، گفت: وقتی دیده می شود برخی مسئولین نسبت به ارزش‌ها و اهداف انقلاب یا بی تفاوت بوده یا بر علیه هستند و عملکرد اینها ضد اهداف مردم و انقلاب است باید کاری کرد.

رفتار و منش نادرست مسئولین باعث دلزدگی مردم می شود

وی گفت: رویگردانی مسئولان از ارزشهای انقلاب تجمل گرایی و عدم ساده زیستی، عدم برنامه ریزی، عدم نظارت، کم کاری های آنها و مسائل اقتصادی همه باعث نارضایتی و دلزدگی مردم می شود. لذا باید به دنبال راهکارهایی بود تا از این دلزدگی ها جلوگیری شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تاکید کرد: اگر مسئولین به وظایفشان عمل نکنند مردم چگونه باید در فضای مجازی و این بمباران رسانه ای حقیقت و باطل را از هم تشخیص دهند؟

وی تصریح کرد: بخشی از این موضوع مربوط به متخصصان و فعالین این حوزه بوده و بخش دیگر مربوط به خود مسئولین است که باید در هر حوزه ای که هستند اطلاع رسانی کنند و به مردم آگاهی دهند.

مردم باید آثار و نتایج اقدامات مسئولین را ببینند

حجت الاسلام آفتابی تاکید کرد: باید مسئولین به گونه ای عمل کنند که آنچه که اتفاق می‌افتد، مردم آثار و نتایج مثبت آن را در بیرون ببینند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت مردم در انتخابات، صحنه های بین المللی و صحنه های ملی چون راهپیمایی ها گفت: مردم در بحث مشارکت ها به نحو احسن و مطلوب ظاهر شده‌اند و بحث اینکه چه کسی را انتخاب کردند و اکنون نتایج آن چیست مسئله دیگری است اما در مجموع به وظیفه خودشان که همان بحث مشارکت است، عمل کرده‌اند.

این کارشناس اشاره ای نیز به بحث جوانان در بیانات مقام معظم رهبری داشت و گفت: توجه به جوانان و توانمندی آنها در زمینه های مختلف چون فرهنگی، هنری، دینی و... باید صورت گیرد و اعتقاد من همواره این بوده است که باید جوانان را پای کار آورد اما مشاور امین و کارکشته نیز در کنار آنها باشد.

وی تاکید کرد: اجرای کار را باید به جوانان سپرد و یک مشاور امین نیز کنارش باشد که راه های رفته را دوباره جوان تکرار نکرده و نرود و از اشتباهات پیشگیری شود.

لزوم سپردن حوزه های مدیریتی به جوانان

حجت الاسلام آفتابی افزود: باید در حوزه‌های مدیریتی به جوانان میدان داد و در حوزه علم و پژوهش نیز باید زیر بنا را آماده کرد و این تنها مربوط به دوران دانشگاه نیست بلکه باید زیربنای آن از همان دوران ابتدایی آماده شود.

وی ادامه داد: باید مسیر را برای جوانان ترسیم کرد و اگر جوانان در فعالیت های اقتصادی و نوآوری پای کار بیایند، با استفاده از تحصیلات درست و برنامه ریزی منطبق با واقعیات اقتصادی جامعه می‌توانند به حل مشکلات موجود کمک کنند.

این کارشناس مسائل اجتماعی تصریح کرد: هم اکنون توزیعهای ما توزیع پول است اما این مشخص نیست که پولی که توزیع می شود چقدر بهره وری، ظرفیت، تولید و اشتغال ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف کارخانجات خودروسازی گفت: وقتی که وزارت دفاع اعلام می‌کند که می‌تواند در صنعت خودروسازی ورود و کمک کند چرا نباید کارخانجات خودروسازی از این موضوع استقبال کنند، اینها خودشان ماشین های بی کیفیت تولید می‌کنند لذا باید شرایطی فراهم شود که جوانان متخصص و کاربلد ورود کرده و خودروهای با کیفیت تولید کنند.

ضرورت ورود جوانان متخصص به صنعت خودروسازی

حجت الاسلام آفتابی خاطرنشان کرد: باید از توان جوانان انقلابی این کشور که اقدام به تولید موشک و ماشین های دفاعی بسیار قوی می کنند، برای ارتقای کیفیت در صنعت خودروسازی نیز استفاده شود.

وی تصریح کرد: اینها که قادر به تولید ماشین آلات بسیار قدرتمند در حوزه دفاعی هستند آیا نمی توانند یک خودرو خوب با موتور قوی و بدنه مناسب تولید کنند که مردم اینقدر رنج نکشند؛ یقینا جوانان ما می توانند.

این کارشناس در بحث معنویت و ایثار نیز که در بیانات مقام معظم رهبری آمده است، گفت: همان طورکه دیدید عده‌ای جوان پاسدار چند روز پیش در مسیر خاش به زاهدان به شهادت رسیدند که این نمونه بارز ایثار اخلاص توکل ایمان شجاعت است لذا اگر عده ای از مسئولین هم اینها را نمی دانند باید آنها را به میدان نبرد فرستاد تا بجنگند و اگر هم نمی توانند بجنگند لااقل یک پشتوانه معنوی برای جوانان در حوزه ایثار و شهادت باشند.

لزوم استفاده از ظرفیت جوانان در اجرای عدالت و مبارزه با فساد

وی با بیان اینکه اجرای عدالت و مبارزه با فساد یکی از ویژگی ها و روحیات بارز دوران جوانی است افزود: باید برای عمل به توصیه های مقام معظم رهبری در حوزه عدالت و فساد بیشتر از ظرفیت جوانان استفاده شود.

حجت الاسلام آفتابی اشاره ای نیز به بیانات رهبری در حوزه استقلال و عزت کشور نیز داشت و گفت: در زمان انقلاب پس از آن جنگ و اکنون نیز همین جوانها بوده و هستند که می توانند استقلال، عزت و آزادگی را برای کشور تامین و حفظ کنند.

وی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در حوزه سبک زندگی گفت: در این بخش بیشتر باید به سبک زندگی مسئولین پرداخته شود چرا که همانطور که گفته شد مردم مسئولین را الگوی خود قرار می دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: اکنون فلش به سمت مسئولین است و مسئولین باید یک الگوی مناسب برای سبک زندگی مردم ترسیم کنند و از سوی دیگر نیز راهکارهایی داشته باشند تا سبک زندگی مردم صرفا برگرفته از الگوهای غلط در فضای مجازی نباشد.

وی ادامه داد: مسئولین می‌توانند با پشتیبانی از جوانان و نرم افزارهای داخلی از ظرفیت فضای مجازی برای ترسیم الگوهای مناسب از سبک زندگی و القای آن به جامعه استفاده کنند و رسیدن به این موضوع و الگوی مناسب با تلاش و برنامه ریزی درست مسئولین محقق می شود.

امروز به سبک زندگی تنوع پذیر و خلاق نیاز داریم

حجت الاسلام آفتابی تاکید کرد: ما امروز در جامعه به سبک زندگی تنوع پذیر و خلاق نیاز داریم که برای اوقات فراغت مردم نیز برنامه داشته باشد.

این کارشناس تصریح کرد: در این سبک زندگی باید رعایت صفات اخلاقی نیز پرداخته شود و اگر اینگونه شد مردم نیز از این سبک پیروی خواهند کرد.

این کارشناس مسائل اجتماعی تاکید کرد: نقش آفرینی مسئولین باید مثبت و چه در حوزه فردی چه اجتماعی چه سیاسی اقتصادی و چه فرهنگی به نفع جامعه باشد.

وی تاکید کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری از خودشان شروع کرده‌اند، مسئولین ما باید سبک زندگی را از خودشان شروع کنند.

لزوم رعایت اصل برابری بین مردم و مسئولین

حجت الاسلام آفتابی با بیان اینکه ما در سبک زندگی اجتماعی یک اصولی داریم که مسئولین باید آن را رعایت کنند، گفت: یکی از مهمترین اصول سبک زندگی اجتماعی اصل برابری است و همه شهروندان در برابر قانون برابر هستند که در قانون اساسی ما نیز آمده است.

وی افزود: در شرایط مشابه باید با افراد رفتار یکسانی شود. اگر مردم از نظر معیشتی وضعیت خوبی ندارند مسئولین نیز باید اینگونه باشند. چرا که نمی شود شکم یک مسئول سیر باشد و مردم گرسنه باشند. همچنین باید اگر امکاناتی برای مسئولین فراهم باشد آن امکانات نیز برای مردم همینگونه باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اصل برابری از اکنون در حوزه مسائل اجتماعی اقتصادی و فرهنگی باید رعایت شود. البته منظور این نیست که همه بدون در نظر گرفتن جایگاه به یک گونه باشند اما نباید آن تفاوت ۲۰ تا ۸۰ میلیونی اتفاق بیافتد.

ضرورت حاکمیت قانون در مناسبات اداری

وی بر حاکمیت قانون در مناسبات اداری به عنوان یکی از نمونه های بارز اصل برابری تأکید کرد و افزود: باید در مناسبات اداری و انتخابات مسئول بر اساس قانون حرکت کرده و تخطی نکند و اصل شایسته سالاری را مدنظر قرار دهد.

حجت الاسلام آفتابی بر مردم‌داری توسط مسئولین نیز تأکید کرد و گفت: مسئولین باید در حوزه عملکرد و رفتار مردم داری کنند و نباید باید کاری کنند که تمام فلش ها به سمت انقلاب بیاید.

وی بر اصل شفافیت نیز به عنوان دیگر راهکار عمل به توصیه های مقام معظم رهبری تاکید کرد و افزود: بسیاری روی این موضوع مانور دادند، لذا چه اشکالی دارد که مسئولین رده بالا، اعضای شورای شهر و... در مورد درآمد هایشان شفاف‌سازی کنند و چه ایرادی دارد که در قالب یک سامانه ای حقوق هایشان نمایش داده شود که به صورت عمومی مردم ببینند.

مسئولین نباید به مردم جواب سربالا دهند

این کارشناس مسائل اجتماعی رعایت اصل پاسخگویی را یک عامل برای ایجاد رضایتمندی در مردم دانست و گفت: مسئولین نباید جواب سربالا به مردم بدهند.

وی در خصوص اصل تعهد و وفاداری به آرمان‌های انقلاب نیز گفت: مردم انقلابشان را دوست دارند اما باید یک جاهایی تعهدی نسبت به این انقلاب از سوی مسئولین به صورت عمومی ببینند.

حجت الاسلام آفتابی خاطرنشان کرد: ما مسئولین خوب و پاک دست زیاد داریم اما نباید ذهن مردم به سمتی برود که همه مسائل را منفی ببینند.

بخش عمده مسائل اقتصادی کشورمربوط به عملکرد ضعیف داخل است

وی گفت: در کشور افراد متعهدی هستند که کار می کنند، اما آنچه که در حوزه اقتصادی امروز می‌بینیم یک بخشی از آن به دشمن بر می گردد و بخش عمده آن مربوط به داخل است.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: باید در خصوص مسائل و مشکلات مردم و راهکارهای حل آن پیش بینی های لازم صورت بگیرد و همانطور که گفته شد بخش اعظم مشکلات اقتصادی مربوط به عملکرد ضعیف داخل است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از آرمان های انقلاب نجات مردم از تبعیض ها و ناعدالتی ها بود که البته این کار را هم کرد. اما زمانی که ما نگاهمان به جوانان، متخصصین و توانمندیهای داخلیمان نباشد و چشممان به اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها باشد، یقیناً مشکلات مردم از این که هست بیشتر خواهد شد. از سوی دیگر نیز اگر به داخل توجه و پرداخته شود، یقیناً این مشکلات کمتر و کمتر می شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۹۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم مدیریت علمی آب موجود در بستر دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سعید شهند در این نشست با بیان اینکه عزم و اراده جدی دولت مردمی سیزدهم در احیای دریاچه ارومیه امروز با اتمام همه پروژه‌های سخت افزاری نجات دریاچه ارومیه که به معنی واقعی کلمه به صورت جهادی و شبانه روزی در طی دو سال گذشته به انجام رسید بر کسی پوشیده نیست گفت: با تلاش و مجاهدت شبانه روزی دولتمردان دولت مردمی و انقلابی امروز شاهد اتمام کلیه پروژه‌های سخت افزاری مصوب ستاد ملی نجات دریاچه ارومیه هستیم و با اتمام این پروژه‌های فاخر محیط زیستی قسمت عمده‌ای از نیاز آبی دریاچه ارومیه تامین و به این دریاچه وارد می‌شود.   وی ادامه داد: از مهمترین موضوعاتی که اکنون سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به تغییر شکل ایجاد شده در بستر دریاچه ارومیه و بشقابی شدن آن تاکید و توجه دارد، مدیریت علمی و عالمانه‌ی آب موجود در دریاچه ارومیه است تا با بکارگیری روش‌های علمی و عملی بتوان میزان تبخیر آب دریاچه را به حداقل رسانده و آب موجود در بستر دریاچه ارومیه را مدیریت نمود.   شهند با بیان اینکه فرآیند تبخیر آب در طبیعت یک امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است افزود: اکنون درصدد آن هستیم تا با بهره گیری از ظرفیت علمی اساتید و پژوهشگران این عرصه، به طرح و برنامه‌ای عملیاتی برسیم تا آب موجود در دریاچه ارومیه مدیریت و میزان تبخیر آب از این دریاچه کنترل شود.   در ادامه، دکتر زینال زاده و اعضای هیات علمی پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه نیز دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را در این رابطه ارائه کردند و مقرر گردید طرح مطالعاتی – عملیاتی در راستای مدیریت تبخیر آب دریاچه ارومیه با بهره مندی از ظرفیت اعضای هیات علمی دانشگاه ارومیه و پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه تدوین و جهت بررسی و تصویب نهایی به ستاد ملی نجات دریاچه ارومیه ارایه گردد. گفتنی است بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، در سال‌های اخیر میزان تبخیر از دریاچه ارومیه به بالغ بر دو میلیارد متر مکعب رسیده است.

دیگر خبرها

  • لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • لزوم اصلاح سازه‌های تقاطعی فاقد آبگذری در سمنان
  • لزوم مدیریت مسائل فرهنگی در تفرجگا‌ها و سواحل مازندران
  • اعلام آمادگی مجموعه مدیریت سیستان و بلوچستان از گسترش و حمایت خانه های دین و زندگی
  • لزوم مدیریت علمی آب موجود در بستر دریاچه ارومیه
  • لزوم اصلاح مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • اصلاح و بازسازی ۱۷۰۵ متر از شبکه جمع آوری فاضلاب شهر جوانرود