Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شامگاه یکشنبه در نشست شورای اجتماعی استان در سالن شهید رجایی استانداری اظهار داشت : همایش بین المللی CSR باعنوان مسئولیت اجتماعی صنایع، محرومیت زدایی و توسعه مناطق محروم فرصت مناسبی برای دستگاه هاست تا از این طریق بتوانند اینگونه تعهدات خود به استان را سازماندهی کرده و با برنامه ریزی بهتر انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : مسئولیت های اجتماعی حرکت در مسیر عدالت است و توجه به تحقق آن به محرومیت زدایی در مناطق کمتر توسعه یافته کمک کند.
نماینده عالی دولت ادامه داد: هزینه های زیادی با عنوان مسئولیت های اجتماعی در استان هزینه می شود، اما این هزینه ها تا کنون اثرگذاری لازم را نداشته اند به دلیل اینکه به صورت پراکنده و بدون برنامه ریزی کارشناسی صورت گرفته است.
رئیس شورای اجتماعی استان گفت: مجموعه نفت از جمله دستگاه هایی است که بیشترین منابع مالی را در حوزه مسئولیت های اجتماعی هزینه کرده است، اما با این وجود این هزینه ها نتوانسته انتظارات را برآورده کند.
شریعتی یادآرو شد: چهار درصد از کل اعتبارات برای اجرای طرح افزایش تولید و نگهداشت 28 مخزن نفتی در محدوده استان خوزستان منابع قابل قبولی را در حوزه مسئولیت های اجتماعی تامین می کند.
استاندار خوزستان در خصوص نحوه تقسیم و هزینه کرد سهم خوزستان از پروژه های وزارت نفت در این طرح، گفت: به رغم مخالفت وزارت نفت در شورای ملی اقتصاد تلاش های زیادی صورت گرفت تا توزیعو هزینه کرد این منابع بر اساس نظر شورای برنامه ریزی استان خوزستان صورت بگیرد.
وی توضیح داد: این منابع بر اساس طرح آمایش سرزمینی و بررسی های کارشناسی توسط شورای برنامه ریزی استان هزینه خواهند شد از این طریق بخشی از مشکلات استان در حوزه های مختلف زیرساختی رفع شود.

*پردیس کانون در خوزستان عملیاتی می شود
شریعتی همچنین به طرح اجرای پردیس فرهنگی و اجتماعی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در دزفول و شهر اهواز اشاره کرد و گفت: با تلاش هایی که صورت گرفته زمین مورد نیاز برای اجرای این ایده که برای نخستین بار در کشور انجام می شود ، تامین شده است.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه اجرای این طرح می تواند فضای جدیدی را در حوزه فعالیت های فرهنگی، هنری و نمایشی در استان و کشور ایجاد کند، افزود: عملیاتی شدن این پروژه بعد از تصویب در شورای برنامه ریزی استان آغاز می شود.
وی یادآور شد: دستگاه ها همکاری لازم را با کانون در انجام این طرح داشته باشند تا از این طریق کودکان و نوجوانان استان بتوانند به ارائه استعدادها و توانمندیهای خود بپردازند.

* آماده سازی مرکز ماده 16 اهواز تسریع شود
رئیس شورای اجتماعی استان خوزستان همچنین در بخش دیگری از این نشست بهره برداری از مرکز ماده 16 ترک اعتیاد اهواز را یک ضرورت خواند و خواستار تسریع در آماده سازی آن شد.
شریعتی با تاکید بر اینکه کاهش آسیب های اجتماعی تنها با افزایش امکانات میسر نخواهد شد، گفت: تربیت اجتماعی، شناخت روحی و فرهنگی جامعه به منظور انجام برنامه ریزی های اساسی می تواند در این زمینه تاثیرات جدی داشته باشد.
بر اساس این گزارش، مبلغ 6.2 میلیارد دلار برای نگهداشت و افزایش توان تولید 33 مخزن نفتی درنظر گرفته شده که 28 مخزن آن در محدوده مناطق نفتخیز جنوب است.
سهم خوزستان از اعتبارات مسئولیت های اجتماعی نفت که در قالب طرح نگهداشت و افزایش توان تولید مخازن نفتی غرب کارون تامین می شود، بیش از 10 هزار میلیارد ریال است.
9931/6002
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 آسیب های اجتماعی ترک اعتیاد دلار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کودکان و نوجوانان 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۹۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: با توجه به این که در بیشتر شهر‌های صنعتی شاهد بخش قابل توجهی از آسیب‌های اجتماعی مرتبط با فعالیت‌های صنایع و معادن هستیم، لذا انتظار می‌رود مسئولین و متولیان صنایع و معادن بزرگ شهرستان به تناسب نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود بیش از پیش جامعه عمل بپوشانند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حسین رمضانی زاده در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری رفسنجان اظهار داشت:ضرورت دارد تمامی مسئولین شهرستان نیز در رابطه با کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که هم اکنون مکان اورژانس اجتماعی رفسنجان مناسب نیست، اظهار داشت: جابجایی محل استقرار اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان در دستور کار شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری رفسنجان قرار گرفته است.

او اظهار داشت:با توجه به اینکه ساختمان اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی رفسنجان وضعیت مناسبی ندارد و نیاز به جابجایی و بهبود وضعیت خدمت رسانی به مراجعین و اشخاص مددجو می‌باشد، با پیگیری‌های انجام شده در سطح شهرستان این امکان فراهم شد که خدمت رسانی اورژانس اجتماعی به محل دیگری موقتا انتقال یابد.
 
وی افزود: این اقدام بزودی با همکاری مجموعه اداره ثبت اسناد و املاک استان کرمان و شهرستان رفسنجان، مجموعه شهرداری و شورای شهر رفسنجان و با پیگیری اداره کل بهزیستی استان کرمان انجام و محقق خواهد شد. 

او در ادامه بیان داشت: ضرورت دارد با پیگیری مجموعه‌های متولی اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان رفسنجان در اسرع وقت موضوع ساخت مکان مناسب به صورت دائمی و متناسب با نیاز‌های شهرستان صورت پذیرد.

دیگر خبرها

  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد
  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • جلسه برنامه ریزی بزرگداشت روز شوراها در مهاباد
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • حمودی: دعوای شخصی آقایان به شخصیت فوتبال خوزستان ضربه زد
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • رکورد شکنی تولید در شرکت فولاد اکسین خوزستان
  • اجرای روشنایی جاده کمربندی بندر امام خمینی به آبادان