Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-28@11:58:54 GMT

ایران به 15 کشور رادیودارو صادر می کند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۹۶۵۰

خرداد: رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران یکی از کشورهای پیشتاز و پیشرو در غرب آسیا در تولید رادیودارو و توسعه ‏رادیوداروهای جدید است و اکنون رادیوداروهای تولید داخل به 15 کشور مانند مصر، هند، پاکستان، عراق، لبنان، سوریه و ‏برخی کشورهای اروپایی صادر می‌شوند.‏
علی اکبر صالحی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره تولید رادیوداروها در کشور افزود: در زمینه ‏رادیوداروها در کشور هم تولید انجام می‌شود و هم به صورت مستمر تحقیق و توسعه در این زمینه انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور مثال یکی ‏از رادیوداروهایی که طی سال‌های اخیر روی آن تحقیق کرده ایم، دارویی برای درمان سرطان پروستات است.وی گفت: در حال حاضر ‏این دارو بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت به صورت نمونه در دانشگاه‌های علوم پزشکی مانند شهید بهشتی، مشهد و شیراز روی بیماران مبتلا ‏به این نوع از سرطان آزمایش می‌شود. قیمت هر دوز این دارو 15 هزار دلار است، اما در کشور ما به صورت رایگان به بیماران داده ‏می‌شود.‏وی بیان کرد: رادیوداروها به گونه ای عمل می کنند که ایزوتوپ‌های رادیواکتیو روی مولکول‌های خاصی بنشینند تا به جای خاص ‏مورد نظر در بدن انتقال پیدا کنند.‏صالحی اظهار داشت: دشمنان تلاش می‌کنند به وسیله تحریم‌ها روی تولید ‏رادیوداروها در کشور تاثیر بگذارند. به طور مثال می‌گویند با رادیوداروها کاری ندارند، اما بعد می‌گویند که هواپیماها نمی‌توانند نقل و ‏انتقال رادیوداروها را انجام بدهند یا اینکه شرکتی که این داروها را تولید می‌کند، تحریم می‌کنند. با این حال ما دست از کار نمی‌کشیم و ‏در این زمینه تلاش می‌کنیم.‏رادیوداروها، داروهایی هستند که در ساخت آنها از مواد رادیواکتیو استفاده می شود و در تشخیص و درمان برخی بیماری ها کاربرد دارند. برچسب ها: علی اکبر صالحی ، سازمان انرژی اتمی ، رادیوداروها

منبع: خرداد

کلیدواژه: علی اکبر صالحی سازمان انرژی اتمی رادیوداروها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۹۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۵ هزار و ۲۸۳ اخطار کتبی صادر شد

معاون سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: ۹۵ هزار و ۲۸۳ اخطار کتبی صادر و ۱۲۱۸۰ مورد به مراجع قضایی اعلام شدند و ۲۸۹۱ پلمپ صورت گرفت.

محسن فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات بهداشت محیطی انجام شده از تاریخ پانزدهم اسفند تا هفتم فروردین اظهار کرد: به طور کلی ۹۲۸ هزار و ۸۶۴ بازرسی در طول این مدت انجام شده است که در این بین، ۶۷۹ هزار و ۹۲۹ مورد مربوط به بازرسی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ۲۴۸ هزار و ۹۳۵ مورد مربوط به بازرسی اماکن عمومی است.

وی با اشاره به انجام ۲۲ هزار و ۹۴۱ مورد بازرسی از مراکز و اماکن بین راهی و ۱۴۶۶۰ مورد بازرسی از مراکز اقامتی افزود: در طول این مدت ۹۵ هزار و ۲۸۳ مورد اخطار کتبی صادر، ۱۲۱۸۰ مورد به مراجع قضائی اعلام شده و ۲۸۹۱ مورد پلمب صورت گرفته است.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تصریح کرد: در بازه زمانی مذکور، ۹۹۹۴ مورد نمونه‌برداری غذایی، چهار هزار و ۷۷۰۸۶ مورد کلرسنجی منابع آب آشامیدنی و ۸۳۲ هزار و ۶۳۵ مورد سنجش پرتابل محیط و مواد غذایی انجام و ۹۰۹ هزار و ۵۶۵ کیلوگرم / لیتر مواد غذایی فاسد، کشف و معدوم شده است.

کد خبر 739759

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم در تولید زمینه‌ساز پیشرفت اقتصادی کشور است
  • خون شهدا زمینه ساز اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران
  • صدور ۳۱ حکم جایگزین حبس در آذربایجان غربی در حمایت از محیط زیست
  • تولید پیشرفته‌ترین چاپگر خط بریل در اصفهان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • امضای قرار داد پنج ساله صادرات گاز به عراق
  • ۹۵ هزار و ۲۸۳ اخطار کتبی صادر شد
  • نزدیک به ۲۳۳ میلیون دلار کالا از قم به کشور‌های مختلف جهان صادر شد
  • جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است
  • مشارکت مردم تنها راه حل مشکلات کشور
  • روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد